در استانبول کجا و چه غذایی بخوریم؟

شما می‌توانید در استانبول پایتخت غذاخوری ترکیه، غذاهای ترکی متنوعی را در انواع رستوران‌های معتبر، باسابقه و لوکس استانبول و همچنین مکان‌های باستانی عثمانی پیدا کنید. استانبول همچنین غذاهای گسترده‌ای از جمله: غذاهای مدیترانه‌ای، ژاپنی، ایتالیایی، فرانسوی، ترکی، هندی، چینی، پرتغالی و تایلندی را ارائه می‌دهد. تور استانبول یکی از فرصت‌های عالی برای شناخت غذاهای ترکی اصیل و غرق شدن در انواع غذاهای آناتولی و بین‌المللی است. با استفاده از این راهنما به عنوان مرجع می‌توانید به غذای دلخواه‌تان برسید.

 

 غذاهای ترکی

غذاهای ترکی این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا طعم‌های جدیدی را تجربه کرده و از آن‌ها لذت ببرید. انتخاب‌ها در مورد غذاهای ترکی طیف وسیعی از انواع شیرینی‌ها تا غذاهای گوشتی و دریایی را در برمی‌گیرد. سلیقه غذایی ترکی تلفیقی از سبک‌های آشپزی است که از میراث تاریخی آن ناشی می‌شود. غذاهای سنتی ترکیه واقعا ارزش امتحان کردن را دارد. بیشتر گردشگران طیفی از کباب‌ها، انواع مزه‌ها و غذاهای مبتنی بر گوشت را مد نظر قرار می‌دهند. همچنین دلمه نیز در رده پرطرفدارها قرار دارد، این در حالی است که اگر پای شیرینی وسط باشد هیچ چیزی نمی‌تواند با باقلوای ترکی رقابت کند. از معروف‌ترین باقلوا فروشی‌های استانبول باقلوا بخرید و شیرینی سفر خود را دوبرابر کنید. از غذاهای مشهور ترکیه می‌توان به کوفته گوشت شکم‌پر و کباب اشاره کرد. شما در سفر به استانبول به وفور می‌توانید از غذاهای ترکی، فرانسوی و چینی لذت ببرید.

 

بخوانید: بهترین رستوران‌های غذای هندی در استانبول

 

 

قهوه ترک

قهوه ترک یکی از مهم‌ترین میراث‌های ترکیه است که حتی به تایید یونسکو هم رسیده است. اگر به استانبول سفر کنید و بدون آن که در یکی از بهترین کافه‌های استانبول قهوه ترک بخورید، برگردید سفر شما کامل نخواهد بود. کافه Cup of Joy با محیط جذابش جایی عالی برای غرق شدن در عطر و طعم قهوه ترک است، که می‌توانید آن را در محله ببک پیدا کنید. ما قبلا بهترین نقاط برای لذت بردن از قهوه‌ی ترک در استانبول را مفصل توضیح داده‌ایم که می‌توانید به مطلب مربوطه مراجعه کنید.

آدرس: Bahçelievler Mah., Cevdet Paşa Cad., No: 53, Beşiktaş

 

 

چای و صبحانه ترکی

چای برای اغلب مردم ترکیه اهمیت بالایی دارد. بیشتر ترک‌ها نگاه ویژه به این نوشیدنی گرم داشته و صبح را بدون نوشیدن آن آغاز نمی‌کنند. صبحانه رایج ترکی شامل پنیر سفید، پنیر سنتی، زیتون سیاه و سبز، کره، عسل، مربا، املت یا تخم مرغ آب‌پز، گوجه فرنگی خرد شده، فلفل و خیار می‌شود. در سفر به استانبول باید حتما خوردن صبحانه ترکی را تجربه کنید. پیشنهاد می‌کنیم به کافه گالاتا کوناک سری بزنید که فضای خودمانی و دلنشینش برای شروع یک روز پرماجرا فوق‌العاده جذاب است. راهنمای ما در بهترین صبحانه‌های ترکی در استانبول شما را برای رفتن به بهترین نقاط برای خوردن صبحانه ترکی کمک خواهد کرد.

آدرس: No:2 Hacı Ali Sokak, İstanbul, 34425, Turkey

 

 

بهترین رستوران‌ها

استانبول پر از انواع و اقسام رستوران‌های فوق‌العاده ترکی، گیاهی و دریایی است. جدا از این که به وفور غذاهای بین‌المللی هم پیدا خواهید کرد. در سفر به استانبول حتما وعده‌ای را در بهترین رستوران‌های استانبول نوش جان کنید. رستوران‌های لوکس و رستوران‌های سنتی عثمانی استانبول نیز تجربه‌ای شگفت‌انگیز در این شهر هزار نگ به شما ارائه خواهند داد.

 

بخوانید: بهترین رستوران‌های خاورمیانه در استانبول

 

 

کافه‌ها و رستوران‌ها روف

هیچ چیز نمی‌تواند بهتر از این باشد که از عصرگاه و یا شام خود در رستورانی فوق‌العاده با نمای چشمگیر شهر لذت ببرید. اغلب کافه‌ها و رستوران‌های پشت بامی در نقاط اصلی با نمای مناظر تاریخی، طبیعی و یا شهری واقع شده‌اند. در استانبول هم وضع به همین منوال است، مخصوصا در شهر قدیمی شما می‌توانید از منظره تماشایی استانبول و پهنه آسمان لذت ببرید. برای نمونه تقریبا کسی نیست که به استانبول برود و اسم کافه رستوران استانبول 360 با آن نمای دیدنی و موقعیت جغرافیایی‌اش در محله بی‌اغلو استانبول را به گوش نشوند. بیشتر مسافرانی که محدودیت بودجه ندارند، حداقل برای یک وعده هم که شده خودشان را به این رستوران می‌رسانند. ما در راهنمای بهترین روف رستوران‌های استانبول مفصل راجب این رستوران‌ها توضیح داده‌ایم.

آدرس: Istiklal Street Misirr Apt. No: 163/8, Beyoglu, Istanbul

 

 

استانبول برای وگان‌ها و گیاه‌خواران

وگان و یا گیاه‌خواری در استانبول تنها برای دهه اخیر راحت و قابل دسترس شده است. البته با توجه به اینکه غذاهای ترکی عمدتا بر پایه گوشت تهیه می‌شوند، ممکن است شما را با تنها چند نمونه گیاهی به چالش بکشد، با این همه طیف گسترده‌ای از غذاهای گیاهی در استانبول رایج شده که قدرت انتخاب را برای شما بالا می‌برد. برای نمونه رستوران بین‌المللی گویندا با تنها شعبه خود در محله Mecidiyekoy غذاهایی با کیفیت جهانی را برای گیاه‌خوران عرضه می‌دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به راهنمای ما در ۸ رستوران‌ گیاه‌خواری در استانبول مراجعه کنید.

آدرس: Buyukdere Naci Kasim Str. No:6B Mecidiyekoy, Istanbul

 

بخوانید: در کدام رستوران‌های ساحلی بدروم غذا بخوریم؟

 

مطالب مرتبط