زیباترین اسکای‌لاین‌های دنیا

در گذشته افق بیشتر نقاط دنیا شبیه به هم بود، مناظر طبیعی در پس زمینه آبادی‌های برزگ و کوچک. اما با رشد شهرنشینی اسکای‌لاین به عنوان پدیده‌ای نوظهور مورد توجه قرار گرفت. اسکای‌لاین در واقع به افق شهر و ساختمان‌های آن اشاره دارد. در واقع اسکای‌لاین تصویر یک شهر است و میزان پیشرفت اقتصادی آن را نشان می‌دهد. اسکای‌لاین‌های دنیا مدتی است توجه عکاسان، سرمایه‌گذاران و حتی مردم محلی و توریست را به خود جلب کرده است. هر شهر دارای افق منحصر به فرد خود است؛ در زیر نگاهی به زیباترین افق‌های شهری دنیا می‌اندازیم.

 

فرانسه، پاریس

برج ایفل در افق پاریس واق شده و اطراف آن با محیط سرسبز پارک احاطه شده است و یکی از اینستاگرامی‌ترین نقاط اروپا است. این منطقه گسترده و زیبا در دریایی از بلوک‌های سیمانی و ساختمان‌های فولادی واقع شده به طوری که انگار شهر در اطراف ایفل ساخته شده است. در پاریس ساختمان‌های مرتفع در فاصله‌ایی بیرون از قلمرو ایفل ساخته شده، اما هیچ کدام مرتفع‌تر از ایفل نیستند به همین دلیل افق شهر پاریس در تصرف ایفل قرار دارد.

 

بخوانید: ۹ آسمان پرستاره و زیبا در دور دنیا

 

 

سنگاپور

آسمان سنگاپور به خاطر انعکاس چراغ‌های رنگارنگی که در اطراف آب روشن هستند و بر سطح آب انعکاس می‌یابند دیدنی و زیبا است. برخی از مهم‌ترین ساختمان‌هایی که افق شهری سنگاپور را تشکیل می‌دهند، عبارتند از: One Raffles Place، Republic Plaza، United Overseas Bank Plaza One، Capital Tower و Marina Bay Tower. برج مارینا بی نه تنها مشهورترین ساختمان سنگاپور است بلکه با ارزش 5.7 میلیارد دلار گران‌ترین سازه دنیا هم هست. در این رابطه پیشنهاد می‌کنیم مقاله زیباترین شهرهای گردشگری دنیا از لحاظ معماری را مطالعه فرمایید تا با دیگر شگفتی‌های معماری در دنیا آشنا شوید.

 

 

کانادا، ورنکور

ونکور دارای افقی بسیار زیبا و رمانتیک بوده و به همین دلیل در این فهرستا جای گرفته است. برنامه‌ریزان شهری نه تنها به زیبایی ظاهری شهر اهمیت داده‌اند، بلکه راحتی و رفاه این مهاجر پذیرترین شهر دنیا را هم مد نظر قرار داده‌اند. ساختمان‌ها در منحفی رودخانه به خوبی جای گرفته‌اند و با پس زمینه کوه‌ها زیبایی و نمای دوچندانی یافته‌اند. برج 63 طبقه شانگرلی‌لا بیش از سایر آسمان خراش‌های این شهر در افق خودنمایی می‌کند.

 

بخوانید: بهترین گردش‌ها بر فراز آسمان آسیا با بالن

 

 

چین، شانگهای

شانگهای در چین به بازدیدکنندگان خود زیباترین اسکای‌لاین‌های ممکن را هدیه می‌دهد. افق آسمان این شهر تنها در دو دهه اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و تبدیل به یکی از زیباترین اسکای‌لاین‌های دنیا شده است. در این مدت حدود 7 هزار ساختمان بالای 11 طبقه در شهر ساخته شده تا بتواند رشد جمعیت را کنترل کند. امروزه شانگهای پرجمعیت‌ترین شهر جهان با حدود 24 میلیون نفر است. شما می‌توانید در افق شهر بلندترین ساختمان با 101 طبقه را تشخیص دهید که به عنوان مرکز مالی جهانی شانگهای فعالیت می‌کند. با این همه شناخته شده‌ترین سازه این شهر برج مروارید شرق (Oriental Pearl Tower) است که از 11 کره درست شده است. رستوران گردان و نمایش نورپردازی شبانه از ویژگی‌های برجسته این برج هستند.

 

 

آمریکا، لس آنجلس

لس آنجلس بیش از هر چیزی به خاطر هالیوود در دنیا شهرت دارد و وقتی صبحت از این شهر می‌شود مردم افق شهری آن را به ذهن می‌آورند. جدا از جالب‌ترین آسمان خراش‌های مرتفع و متعدد شهر، وجود کوه‌های سن گابریل در پس زمینه منظره آسمان خراش‌ها و افق شهر را زیباتر کرده است. ساختمان‌های اصلی و مرتفع و معروف‌ترین آسمان خراش‌های لس آنجلس در مرکز شهر دور هم و در فاصله کمی از هم واقع شده‌اند که مهم‌ترین و بلندترین آن‌ها برج US Bank است.

 

 

دبی

دبی شهری مدرن و توریستی است که نیاز به معرفی ندارد. در این شهر آسمان‌ خراش‌هایی با 250 متر ارتفاع را می‌توانید در افق شهر تماشا کنید همچون الماس با بدنی پوشیده از شیشه می‌درخشند، که بی‌شک برجسته‌ترین و شناخته شده‌ترین آن‌ها برج خلیفه در دبی است. برج خلیفه بلندترین سازه بشر است که در 163 طبقه و با 584.60 متر ارتفاع در افق شهر جای گرفته است. با مخروطی بالایش مجموع نهایی ارتفاع این برج به حدود 829 متر می‌رسد. دبی یکی از مدرن‌ترین اسکای‌لاین‌های دنیا را ارائه می‌دهد.

 

بخوانید: بهترین نقاط آسیا برای آسمان نوردی

 

 

مالزی، کوالالامپور

افق کوالالامپور از طیف گسترده‌ای از سبک‌های معماری، از جمله آسیایی، مالایی اسلامی، مدرن و پسامدرن ساخته شده و یکی از متنوع‌ترین اسکای‌لاین‌های دنیا را در خود جای داده است. معروف‌ترین برج این شهر برج‌های دوقلوی پتروناس است که با پل به هم متصل شده‌اند. این دو برج به هم چسبیده بلندترین برج‌های دو قلوی دنیا هستند.

 

 

آمریکا، نیویورک

یکی از معروف‌ترین و فتوژنیک‌ترین اسکای‌لاین‌های دنیا مربوط به شهر نیویورک در آمریکاست. این شهر که در خلیج هادسون واقع شده یکی از بناهای تاریخی و از مشهورترین سازه‌ها را میزبانی می‌کند. ساختمان بلند The Empire State در مرکز شهر خودنمایی می‌کند در حالی که مرکز تجاری جهانی با 104 طبقه در مرکز اقتصادی بلندترین ساختمان نیویورک است. علاوه بر این بندرگاه مجسمه آزادی، سمبل جهانی آزادی شناخته شده‌ترین اسکای‌لاین دنیا است.

 

بخوانید: معرفی زیباترین سیتی‌ هال‌های دنیا

 

مطالب مرتبط