بهترین گردش‌ها بر فراز آسمان آسیا با بالن

هر کس که قبلا بالن‌سواری کرده باشد، به شما می‌گوید که بالا رفتن با بالن به هوا، شروعی فوق‌العاده برای روزتان خواهد بود و منظره‌ی معابد یا زیباهای طبیعی از آن بالا، چیزی نیست که هیچگاه بتوانید فراموش کنید. نقاط بسیار زیادی در آسیا هستند که می‌توانید بر فراز آن‌ها بالن سواری کنید، اما تنها چند مورد آن‌ها واقعا ارزش این را دارند که انتخابشان کنید. به همین منظور مقاله‌ای برایتان آماده کرده‌‌ایم و مروری داریم بر بهترین گردش‌ها با بالن بر فراز آسمان‌ شکورهای آسیا.

 

 

سیِم ریپ، کامبوج

 

 

سیِم ریپ، کامبوج

 

 

اگر فکر می‌کنی که معباد شهر باستانی آنگکور زیبا هستند، باید سوار بر بالن شوید و از بالا به آن‌ها نگاه کنید. بیش از هزار معبد در این منطقه وجود دارند که در میان جنگل‌های سرسبز سیم ریپ، نمایی بسیار زیبا پدید آورده‌اند. این گردش تنها از ماه دسامبر تا مارس هر سال برپا می‌شود و حدودا ۳۰ دقیقه به طول می‌انجامد. هزینه‌ی آن نیز چیزی حدود ۱۳۵ دلار می‌شود.

 

 

باگان و اینله، میانمار

 

 

باگان و اینله، میانمار

 

 

از جمله زیباترین نمادهایی که از آسمان آسیا به تصویر کشیده می‌شود، تصویر افق گرگ و میش باگان و بالن‌هایی است که در آن به پرواز در می‌آیند. این بالن‌ها دهه‌هاست که در این منطقه پرواز می‌کنند و بازدیدکنندگان را به دیدن چند صد معبد این منطقه می‌برند. در گذشته گردش تنها بر فراز باگان بود، حالا اما این گردش بر فراز برکه‌ی اینله نیز انجام نمی‌شود. هزینه پرواز بر فراز آسمان باگان هزینه‌ای بالغ بر ۴۵۰ دلار دارد.

 

 

معرفی بهترین مقاصد آسیایی برای خرید ارزان

 

 

فورانو، ژاپن

 

 

فورانو، ژاپن

 

 

سفرهای متفاوتی به مقصد ژاپن در طول سال صورت می‌گیرد. مردم برای زمستان به هوکایدو می‌روند، برای بهار به توکیو می‌روند و ...، اما فورانو این سال‌ها در قلب جزیره و با نمای زیبایی از طبیعت کوهستانی، به مرکز جدید گردشگری در ژاپن بدل گشته است. جایی که بالن‌های هوای گرم شما را بر فراز دشت‌های زیبا و پارک ملی دایستسو و کوهستان توکاپی به پرواز در می‌آورند تا ماه جون، گل‌های زیبای استوخودوس را از فراز آسمان تماشا کنید. گردش نیم ساعته بر فراز فورانو نیز ۲۰۵ دلار قیمت دارد.

 

 

کاپادوکیا، ترکیه

 

 

کاپادوکیا، ترکیه

 

 

بالن‌سواری بر فراز کاپادوکیا در تور ترکیه، گردشی است که هر کس به کاپادوکیا سفر کرده باشد، باید آن را امتحان کند. خانه‌های متفاوت این منطقه صخره‌ای که در دل کوه کنده شده‌اند، یکی از شهرهای خاص دنیا را پدید آورده که بازدید از آن به هر شکلی جذاب است، مخصوصا اگر از بالا باشد. شهرهای دیگری در ترکیه نیز هستند که چنین گردش‌های در آن‌ها انجام می‌شود، اما مسلما کاپادوکیا بهترین نقطه برای این کار در کشور ترکیه است. گردشی که ۲۲۰ دلار برایتان هزینه در پی دارد.

 

 

سفر به ویرانه‌های رها شده با افسانه‌های عجیب

 

 

چیانگ مِی، تایلند

 

 

چیانگ مِی، تایلند

 

 

پرواز بر فراز چیانگ مِی در تور تایلند، یعنی تماشای مزارع زیبای برنج، جنگل‌های بارانی و برکه‌های بسیار زیبا. این گردش از جمله فعالیت‌های محبوبی است که مسافران در شمال تایلند به انجام می‌رسانند. این گردش از صبح اول وقت، وقتی تازه آفتاب قرار است از پشت کوهستان بیرون بیاید آغاز شده و به مدت ۵۰ دقیقه ادامه پیدا می‌کند. گردشی ۳۶۰ دلاری که ارزش همه‌ی پولی که برایش پرداخت می‌کنید را دارد.

 

 

پوتراجایا، مالزی

 

 

پوتراجایا، مالزی

 

 

بر خلاف بسیاری از گردش‌های بالن‌سواری در آسیا یا حتی دنیا، این سواری شما را به بالای محیط‌های جنگلی یا کوهستانی نمی‌برد، بلکه شما را بر بالای شهر بسیار زیبای پوتراجایا می‌گرداند تا بتوانید تصویر زیبایی از آسمان‌خراش‌ها، پل واواسان یا قصر عدالت، از نمایی که پرندگان می‌بینند را مشاهده کنید. تجربه‌ای کاملا متفاوت در تور مالزی که تنها در این بخش از مالزی برایتان قابل انجام خواهد بود.

 

 

یانگشو، چین

 

 

یانگشو، چین

 

 

یانگشو در فاصله کمی از گویلین قرار گرفته است در تور چین با اتوبوس به راحتی می‌توانید به آجا بروید. جایی زیبا که سفر یک ساعته‌ی شما با بالن بر فراز صخره‌های سنگی زیبایش آغاز می‌شود. این کوهستان زیبا و مرموز یکی از زیباترین نقاط چین است جایی که رودخانه‌یولانگ در آن جریان داشته و قایق‌های قدیمی که با بامبو ساخته‌ شده‌اند در آن حرکت کرده و شما بر فراز آسمان آن‌ها را به تماشا می‌نشینید.

 

 

برترین فستیوال‌های بهاره در قاره‌ی آسیا

 

 

لوناوالا، هند

 

 

lonavala

 

 

لوناوالا در کنار بمبئی قرار گرفته است. جایی بسیار زیبا در تور هند که دشت‌های سرسبز بزرگ و برکه‌های متعدد داشته و به تعداد زیادی از معابد بودایی‌اش معروف است. در گردشی که بر فراز آسمان این شهر خواهید داشت، تمام این زیبایی‌ها را از منظره‌ای زیبا می‌توانید تماشا کنید و تصاویری باشکوه از سفر خود به خانه ببرید.

مطالب مرتبط