گران‌ترین شهرهای جهان برای گردشگران

گران‌ترین شهرهای جهان، هر ساله میزبان ثروتمندانی هستند که برای وقت‌گذرانی، اقامت در هتل‌های لوکس و تفریح در مراکز تفریحی عجیب و غریب این شهرها را به عنوان مقاصد گردشگری خود انتخاب کرده‌اند. دبی، لاس وگاس، زوریخ، ژنو، هنگ کنگ، نیویورک، پاریس، موناکو، ریو دو ژانیرو، لندن، ماکائوی چین، توکیو و بنیدرم اسپانیا برخی از این شهرها هستند که رویاهای ثروتمندان جهان را به حقیقت نزدیک می‌کنند.

 

 

 دبی، امارات متحده عربی

 

 

dubai

 

 

تنها تا سه دهه پیش، دبی، چیزی جز یک کویر نبود. اما همه چیز به سرعت تغییر می‌کند و قرار نیست کشورها را بر اساس گذشته‌شان قضاوت کنیم. امروز، دبی یک شهر طراحی شده و توسعه یافته است که محل زندگی بسیاری از ثروتمندان جهان است.

تا چند سال پیش بخش زیادی از بودجه این کشور، از طریق فروش نفت تامین می‌شد اما امروز صنعت گردشگری هم آورده زیادی برای این کشور دارد. برای خوش‌گذرانی در این شهر، باید پول زیادی به همراه داشته باشید. گزینه‌های پیشِ روی گردشگران در تور دبی فراوان است؛ از خرید در بوتیک‌های لوکس دنیا گرفته تا سفرهای روزانه با قایق بادبانی لوکس.

بسیاری از آسمان‌خراش‌های بزرگ با معماری‌های مدرن دنیا مانند برج‌العرب در این شهر ساخته شده‌اند تا مسافران پولدار را به این شهر دعوت کنند. به عنوان مثال برای یک شب اقامت در هتل هفت ستاره دبی در برج العرب، باید بیشتر از ۲۰ هزار دلار بپردازید.

 

 

لاس وگاس، نوادا

 

 

لاس وگاس، نوادا

 

 

لاس وگاس، یک شهر پر رفت و آمد است که در میان کویر و در ایالت نوادا واقع شده است. این شهر مرکز تفریح‌های آمریکایی است و همیشه میزبان مهمان‌های پولداری از سراسر دنیاست. این شهر که به عنوان یک شهر بسیار لوکس و تجملاتی شناخته می‌شود، یکی از گران‌ترین شهرهای جهان برای گردشگران است.

فضای تجملاتی، مراکز لوکس و عظیم برگزاری کنسرت و سالن‌های تئاتر، هتل‌های گران‌قیمت، مراکز خرید و مراکز تفریحی شگفت انگیز، رستوران‌های رویایی و تورهای گردشگری رویال این شهرِ همیشه بیدار را، به یکی از لوکس‌ترین و جذاب‌ترین شهرهای دنیا تبدیل کرده است.

هتل ونیشن ریزورت، یکی از گران‌ترین هتل‌های این شهر نورانی است ک حدود چهار هزار اتاق و سوئیت را در خود جای داده است. این هتل با داشتن بیشتر از ۱۵ رستوران، زمین‌های گلف، سالن‌های ورزشی، سه استخر و سالن ویژه اسپا و ماساژ، به عنوان دومین هتل بزرگ جهان شناخته شده است. که هزینه اقامت در آن، از عهده هرکسی برنمی‌آید.

 

 

با عظیم‌ترین مجسمه‌های بودا در دنیا آشنا شوید

 

 

 زوریخ، سوییس

 

 

 زوریخ، سوییس

 

 

زوریخ نه تنها یک مقصد توریستی گران‌قیمت است، بلکه زندگی روزمره در این شهر هم هزینه‌های بالایی دارد و به طور کلی می‌توان گفت که این شهر یکی از گران‌ترین مکان‌ها برای زندگی در این سیاره است. بسیاری از بانک‌های مشهور سوییس در این شهر واقع شده‌اند و حجم پولی که روزانه در معامله‌های مختلف، رد و بدل می‌شود، خارج از تصور است.

با این حال، زوریخ یک شهر زیبا است که اگر از پس هزینه‌های سفر به آن برمی‌آیید، حتما ارزش دیدن دارد. مراکز خرید هیجان‌انگیز، ساختمان‌های عجیب و غریب و باغ‌ها و پارک‌های زیبا، آنقدر چشم‌نواز هستند که می‌توانند شما را برای روزهای زیادی در این شهر، نگه دارند.

 

 

ژنو، سوئیس

 

 

ژنو، سوئیس

 

 

ژنو شهر دیگری در کشور سوییس، در این لیست قرار می‌گیرد. این شهر که مقر سازمان ملل متحد و ستاد فرماندهی صلیب سرخ است، یکی از بی‌عیب و نقص‌ترین شهرهای اروپایی برای زندگی است؛ به شرط آنکه از پس هزینه‌های زندگی برآیید.

به عنوان مثال اگر گردشگری هستید که به ژنو آمده‌اید، باید برای یک اسنک میان‌وعده در یک محل معموای، تقریبا ۳۰ دلار پرداخت کنید، که دلیل اصلی آن ارزش بسیار بالای ارزی فرانک سوییس نسبت به ارزهای دیگر است.

 

 

بهترین کافی‌شاپ‌های جهان؛ از ونیز تا هنگ کنگ

 

 

هنگ کنگ

 

 

هنگ کنگ

 

 

دوباره به آسیا باز می‌گردیم؛ هنگ کنگ یکی از شلوغ‌ترین و اصلی‌ترین محل تجمع سرمایه‌دارها و میلیاردهای جهان است. این شهر، از نظر معماری و امکانات یک شهر کاملا مدرن محسوب می‌شود. در این شهر می‌توانید طبیعت زیبا را در کنار نمادهایی از مدرنیته مشاهده کنید. به عنوان مثال یک ردیف طولانی از آسمان خراش‌های لوکس در برابر فضای سرسبز هنگ کنگ، قد کشیده‌اند.

به طور معمول قیمت یک خانه لوکس و همه چیز تمام در این شهر، حدود ۱۰۰ میلیون دلار است و از آن‌جایی که تعداد ثروتمندان هنگ کنگ در حال افزایش است، تعداد خانه‌هایی که با این امکانات و قیمت ساخته می‌شوند، رو به افزایش است.

 

 

نیویورک، آمریکا

 

 

نیویورک، آمریکا

 

 

و اما آمریکا؛ شهر نیویورک باسبک زندگی معروفش، طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد اما این شهر هم نه تنها یک مقصد گردشگری گران‌قیمت است، بلکه زندگی در نیویورک هم هزینه بالایی دارد. وجود مراکز، شرکت‌ها و سازمان‌های اقتصادی بزرگ بین‌المللی مانند وال استریت در این شهر، نیویورک را به محل مناسبی برای زندگی ثروتمندترین مردم جهان، تبدیل کرده است.

علاوه بر این بسیاری از سلبریتی‌های دنیا، این شهر را برای زندگی انتخاب می‌کنند تا به امکانات لوکس و کافی، دسترسی داشته باشند. شاید برای‌تان جالب است بدانید هزینه تحصیل دوره ابتدایی در مدارس ویژه این شهر، به حدود چهار هزار دلار در سال می‌رسد.

مطالب مرتبط