بیشترین گردشگران جهان، به کدام کشورها سفر کرده‌اند؟

جریان صنعت گردشگری در حال تغییر است؛ در دهه اخیر اولویت بسیاری از ایرانی‌ها برای سفر به خارج از کشور، تغییر کرده است و حالا تور دبی، تور ارمنستان، تور گرجستان، تور تایلند و تور قبرس را برای سفرشان انتخاب می‌کنند. با این حال، ترکیه هنوز مقصد بسیاری از گردشگران ایرانی است.

این تغییر سلیقه، در گردشگری جهان هم اتفاق افتاده است. با این حال مقاصد ثابتی وجود دارند که هنوز رکورد جذب بیشترین تعداد گردشگران را به خودشان اختصاص داد‌ه‌اند.

جالب است بدانید که در طول سال‌های گذشته، کشور ترکیه با توسعه زیرساخت‌های گردشگری و امکانات رفاهی و تفریحی، خود را به بالاترین‌های این لیست اضافه کرده‌است و به عنوان ششمین مقصد پرطرفدار جهان شناخته می‌شود؛ یعنی رتبه‌ای بالاتر از رتبه لندن!

این روزها دیگر گردشگران تنها به دنبال تماشای مناظر طبیعی و آثار باستانی نیستند، بلکه از میان گزینه‌های بسیار فراوان که در سراسر جهان پیشِ‌روی خود دارند، انتخاب می‌کنند؛ امکانات رفاهی، کیفیت هتل‌ها، سیستم حمل‌ونقل شهری و بین شهری، مراکز تفریحی مدرن و مراکز خرید در این انتخاب نقش عمده‌ای دارند.

 

 

فرانسه، سرزمین شاهکارها

 

 

فرانسه، سرزمین شاهکارها

 

 

فرانسه، کشوری که به عنوان مهد صلح، عشق، ادبیات و هنر در اروپا شناخته می‌شود، بیشترین تعداد گردشگران جهان را به داخل مرزهایش کشانده است. هیچ تعجبی ندارد که این کشور با در بر گرفتن شاهکارهایی همچون برج ایفل، موزه لوور، کاخ ورسای و مناظر طبیعی روستایی زیبا، نخستین مقصد گردشگران جهان باشد.

علاوه بر این زبان و ادبیات فرانسه، در سراسر دنیا طرفداران فراوانی دارد. به همه این‌ها طعم منحصر به فرد غذاهای فرانسوی، صنعت مد و فشن روزآمد و فستیوال‌های کوچک و بزرگ را هم اضافه کنید، تا خاطرتان جمع شود که این یک آمار عجیب و غریب نیست.

 

 

 

ایالات متحده آمریکا، از لاس وگاس تا ساحل میامی

 

 

ایالات متحده آمریکا، از لاس وگاس تا ساحل میامی

 

 

ایالات متحده آمریکا، کشور بزرگی است که قرار گرفتن آن در جایگاه دوم، اصلا عجیب نیست. چرا که این کشور چندین برابر قاره اروپا و قاره اقیانوسیه و استرالیا وسعت دارد؛ این یعنی تنوع فرهنگی، تنوع آب و هوایی و تنوع امکانات و مراکز تفریحی.

در شهر نیویورک، مجسمه آزادی یک جاذبه گردشگری پرطرفدار است. علاوه بر این گرند کانیون، سواحل زیبای میامی، فرصت‌های تفریحی لاس وگاس هم از مواردی هستند که پای گردشگران زیادی را از سراسر جهان به این کشور باز کرده‌اند.

 

 

جذاب‌ترین گردش‌های دریایی در سراسر دنیا

 

 

 اسپانیا، فستیوال‌های جذاب

 

 

 اسپانیا، فستیوال‌های جذاب

 

 

فرهنگ و زبان اسپانیایی آنقدر هوادار دارد که مرزهای جغرافیایی را پشت سر گذاشته است و حالا فقط  متعلق به اسپانیا نیست. فرهنگ اسپانیایی و آیین‌های سنتی مردم این کشور، سبب شده است که مردم زیادی تصمیم بگیرند، پول‌های‌شان را در این کشور برای گردشگری خرج کنند.

از آثار باستانی اسپانیا که بگذریم، دو شهر محبوب و همیشه پر جنب و جوش دنیا، یعنی بارسلونا و مادرید در این کشور قرار گرفته‌اند و در کنار سواحل دل‌ربا می‌توانند یک بسته کامل برای گردشگران باشند.

 

 

چین، کشور هفتاد و دو ملت

 

 

چین، کشور هفتاد و دو ملت

 

 

در میان کشورهای آسیایی، کشور چین بیشترین آمار گردشگران را به خود اختصاص داده است و در جایگاه چهارم قرار می‌گیرد. این یعنی کشور ین توانسته است در صنعت گردشگری از انگلستان وایتالیا پیشی بگیرد. اما چرا؟

دیوار بزرگ چین، فرهنگ متفاوت با مذاهب گوناگونی که آیین‌های خاص خودشان را دارند، زیبایی های طبیعی و فستیوال‌های عجیب و غریب برای گردشگران بسیاری جذاب هستند. علاوه بر این یک کاخ سلطنتی که به عنوان یکی از پنج کاخ مهم جهان شناخته شده است، در کشور چین و شهر پکن واقع شده است.

 

 

گران‌ترین شهرهای جهان برای گردشگران

 

 

ایتالیا، یک مقصد همیشه محبوب

 

 

italy

 

 

ایتالیا، در سراسر جهان، عاشقان فراوانی دارد. اگر شما هم یکی از این افراد هستید شاید برای‌تان عجیب باشد که ایتالیا در جایگاه بهتری قرار نگرفته است؛ اما باید بدانید مه با توجه به بحران‌های اخیر اروپا، کسب این رتبه برای کشوری مثل ایتالیا می‌تواند به عنوان یک شاهکار در نظر گرفته شود.

ایتالیا، جاذبه‌های زیادی برای جذب گردشگران دارد؛ از غذاهای خوش آب و رنگ ایتالیایی گرفته تا موزه‌ها و گالری‌هایی که در جهان شناخته شده هستند. به همه این‌ها زبان ایتالیایی را هم اضافه کنید؛ این زبان آهنگین به عنوان یکی از جذاب‌ترین زبان‌های دنیا معروف شده است و طرفداران فراوانی هم دارد.

 

 

ترکیه، پیش به سوی مدرنیته

 

 

ترکیه، پیش به سوی مدرنیته

 

 

ترکیه که با سالها تلاش حالا توانسته است رتبه خود در جذب گردشگران به جایگاه ششم جهانی برساند، کشوری است که نمی‌توان گفت به طور کامل آسیایی و یا به طور کامل اروپایی است! این موقعیت مطلوب جغرافیای، یعنی قرار گرفتن در بین دو قاره آسیا و اروپا که هر دو از نظر طبیعی و محیط زیست، تاریخ و فرهنگ و پیشرفت به سوی مدرنیته شناخته شده‌اند، سبب شده است که گردشگران بیشتری با تور ترکیه این کشور را برای مقصد خود انتخاب کنند.

مطالب مرتبط