جذاب‌ترین کامیون‌های غذا فروشی در دنیا

در یک دهه‌ی گذشته‌، شکل ارائه غذاهای خیابانی در بسیاری از کشورهای دنیا دچار تغییراتی شده که از جمله مهم‌ترین آن‌ها، پیدا شدن کامیون‌های غذا یا همان فود تراک‌هاست. از خیابان‌های لندن و پاریس، تا دبی و بانکوک، این ماشین‌ها در همه‌ی محیط‌های شهری و غیر شهری دنیا پیدا می‌شوند و منظره‌ای نوین به ساختار شهرهای مختلف داده‌اند.
همه‌ی این رستوران‌های کوچکِ سیار، مراکزی برای ارائه غذاهای ارزان یا کم کیفیت نیستند، حتی سرآشپز‌های سرشناسی بوده‌اند که کار در رستوران را رها کرده و به این کار دست زده‌اند.

نویسندگان سایت لونلی پلنت با گشت و گذار در تمام دنیا، جذاب‌ترین فودتراک‌های این سیاره را برایتان لیست کرده‌اند که ما در مقاله‌ی امروزمان می‌خواهیم آن‌ها را برایتان معرفی کنیم.

 

 

Heisser Hobel؛ برلین، آلمان

 

 

Heisser Hobel؛ برلین، آلمان

 

 

اشپاتزل غذایی از جنوب آلمان است که به خاطر ساده‌ بودن، در بسیاری از مناطق دیگر آلمان نیز پخت می‌شود. چیزی شبیه به ماکارونی و پنیر که در آن از پیاز داغ‌های خوشمزه بهره برده می‌شود. اما چیزی که این فود تراک را تا این حد محبوب کرده، استفاده از پنیرهای ۹ ماهه‌ی خاصی است که از شیرهای محلی همین منطقه به دست می‌آید. صاحبان این فود تراک از اولین کسانی هستند که این شیوه‌ی ارائه‌ی غذا را در آلمان راه‌اندازی کردند.

 

 

جذاب‌ترین گردش‌های دریایی در سراسر دنیا

 

 

SummerStreet؛ بانکوک، تایلند

 

 

SummerStreet؛ بانکوک، تایلند

 

 

غذاهای خیابانی یکی از پرطرفدارترین شکل‌های سفارش غذا در کل تایلند است و فود تراک‌ها نیز تنها چند وقتی است که سر از خیابان‌های بانکوک و بعضا شهرهای دیگر این کشور در آورده‌اند. "خیابان تابستانی" جدا از اینکه از اولین‌ها در بانکوک محسوب می‌شود، جایی عالی برای سفارش غذاهای دریایی خاصی است که در دیگر نقاط شهر به سختی پیدا می‌شود. غذاهایی خوشمزه و خاص که طرفداران بی‌شماری در این شهر و تور تایلند پیدا کرده است.

 

 

Tapi Tapioca؛ ریو دوژانیرو، برزیل

 

 

Tapi Tapioca؛ ریو دوژانیرو، برزیل

 

 

بعد از سال ۲۰۱۴ که مجوز کار فودتراک‌ها در برزیل داده شد، ریو که محبوب‌ترین شهر این کشور برای گردشگران بود، شاهد گسترش این شیوه‌ی پخت غذا با سرعتی بسیار بالا بود. بخش زیادی از این فود تراک‌ها به غذاهای اروپایی و فست فود‌ها اختصاص دارند، اما Tapi Tapioca مسیر متفاوتی را رفت و غذاهای کاملا برزیلی با طغمی بی‌نظیر را به روی پیشخوانش برد. کیفیت بالای غذا، طراحی زیبای کامیون و همچنین برخورد عالی جوانانی که آن را اداره می‌کنند، خیلی سریع باعث محبوبیت Tapi Tapioca در ریو شد.

 

 

Misunderstood Heron؛ کیلاری، ایرلند

 

 

misunderstood

 

 

این فود تراک بسیار عالی را زن و شوهری در کیلاری فورج کانمرا اداره می‌کنند و برای کسانی که از مسیر "آتلانتیک وحشی" قصد سفر داشته‌اند، بسیار معروف است. جالب اینکه یکی این دو ابتدا به این نقطه از ایرلند سفر کرده بود تا بر روی کایاک‌های سفری کار کند که با همسرش آشنا شد، ازدواج کردند. پس از دور زدن بسیاری کشورها با موتور سیکلت، هر دو به این منطقه برگشتند و این فود تراک را افتتاح کردند و در آن غذاهای گوشتی و گیاهی از نقاط مختلفی از دنیا را ارائه می‌کنند.

 

 

The Duck Truck؛ مونترئال، کبک

 

 

The Duck Truck؛ مونترئال، کبک

 

 

همه چیز در این فود تراک اردکی است! مثلا وقتی شما در آن "کواک و پنیر" سفارش می‌دهید برایتان ماکارونی و پنیری آورده می‌شود که رویش کمی گوشت و سس اردک قرار گرفته. رستوران مترحک بسیار جذابی که برای پخت غذا از انواع گیاهان معطر و قارچ‌های خوشمزه بهره می‌برد و با غذاهای عالی و تم جذابش، معروف‌ترین فود تراک کل کانادا به حساب می‌ِآید.

 

 

گران‌ترین شهرهای جهان برای گردشگران

 

 

Mama Rocks Gourmet Burger؛ نایروبی، کنیا

 

 

نایروبی

 

 

این فود تراک را دو خواهر ابتدا بنا کردند و حالا چندین زن کنیایی در آن مشغول به کارند. آن‌ها در شهری کار را شروع کردند که بسیاری اقدام آن‌ها را عجیب می‌دانستند، مخصوصا اینکه این دو خواهر طعم‌های کنیایی را در دستور یکی از معروف‌ترین برگرهای جهان وارد کرده و قصد ارائه آن را داشتند. حالا اما آن‌ها به معروف‌ترین فود تراک نایروبی و کنیا بدل شده‌اند که همه از آن‌ها خرید می‌کنند. کامیون نسبتا کهنه‌ای دارند، اما هر آنچه از آن‌ها برای پخت غذا استفاده می‌کنند، تازه بوده و طعمی بی‌نظیر دارد.

 

 

Curry Up Now؛ سانفرانسیسکو، آمریکا

 

 

Curry Up Now؛ سانفرانسیسکو، آمریکا

 

 

از سال ۲۰۰۹ بود که این فود تراک هندی توانست دل بسیاری از جوانان سانفرانسیسکو را به دست بیاورد. کامیون زیبایی که به ارائه غذهای کاملا اصیل شمال هند می‌پرداخت و سعی می‌کردند این غذاها را به شیوه‌ای سرو کند که به راحتی قابل خوردن باشند. جالب اینکه بسیاری از طرفداران Curry Up Now بر این عقیده‌اند که استفاده از طعم‌های اصیل و نه ترکیب غذاها و ساخت چیزی جدید باعث شده تا این رستوران متحرک تا این حد پرطرفدار و شلوغ باشد.

 

 

Soufra؛ بیروت، لبنان

 

 

Soufra؛ بیروت، لبنان

 

 

این فودتراک را زنی پناهنده از فلسطین بنا کرد و در آن غذاهای فلسطینی و لبنانی بسیار خوشمزه‌ای ارائه می‌کرد که در لبنان طرفداران زیادی پیدا کرد. بعد از آن، وی تنها کسانی را برای کمک جلب می‌کرد که یا زن‌ها مهاجر و پناهنده بودند، یا خانم‌های بالای ۴۰ سالی که نیاز مبرم به این کار داشتند. حتی سوزان ساراندون معروف نیز مستندی در باب این فود تراک و آدم‌هایی که در آن مشغول کار هستند، ساخته است.

مطالب مرتبط