سفر به ویرانه‌های رها شده با افسانه‌های عجیب

معمولا مردم خیلی تمایل دارند تا از ساختمان‌ها، موزه‌ها و کاخ‌های قدیمی دیدن کنند تا درک بهتری از زندگی گذشتگان داشته باشند. اما با این وجود خیلی از مردم اصلا خبر ندارند که نقاط روح زده و رها شده جذابی در دنیا وجود دارد که می‌توانند از آن‌ها دیدن کنند. در واقع این نقاط رها شده‌ی ویرانه می‌توانند اطلاعات زیادی در مورد زندگی افرادی که در آن زندگی می‌کردند دهد و اهداف پشت سازه و سبک زندگی‌ها را آشکار سازد. ما در این مقاله به معرفی چند نقطه رها شده می‌پردازیم.

 

 

ژاپن، جزیره هاشیما

 

 

ژاپن، جزیره هاشیما

 

 

این جزیره مخروبه در فاصله ۱۵ کیلومتری از ناگاساکی قرار گرفته است. در این جزیره که به جزیره روح زده نیز شناخته می‌شود تنها ساختمان‌های خراب شده و ویرانه برای تماشا وجود دارد. در سال ۱۸۹۰ گروه میتسوبیشی سکونت در این جزیره را برای استخراج ذغال سنگ شروع کرد. به این ترتیب هزاران کارگر به جزیره مهاجرت کردند و به طبع ساختمان‌های زیادی هم ساخته شد. اما گروه میتسوبیشی با جایگزینی نفت به جای ذغال سنگ در سال ۱۹۶۰ به چالش کشیده و در نهایت استخراج از معدن ذغال سنگ جزیره در سال ۱۹۷۴ به تعطیلی کشیده شد. هاشیما به مدت ۳۵ سال بلااستفاده و مخروبه رها شد تا این که در سال ۲۰۰۹ دولت استفاده از این جزیره به عنوان جزیره روح زده برای جذب توریست مورد هدف قرار داد.

 

 

آمریکا، دیترویت، ایستگاه مرکزی میشیگان

 

 

آمریکا، دیترویت، ایستگاه مرکزی میشیگان

 

 

ساخت ایستگاه مرکزی میشیگان در سال ۱۹۱۳ به عنوان بخش اصلی حمل و نقل و برای انتقال تعداد زیادی از مسافران در یک زمان شروع شد. اما در فاصله جنگ جهانی دوم از ایستگاه‌های آن و تعداد مسافرانی که از آن استفاده می‌کردند کاسته شد. در نهایت کل تاسیسات و تشکیلات آن در سال ۱۹۶۷ بسته شده است. البته بیشتر قسمت‌های این ایستگاه تخریب شدند با این وجود در سال ۱۹۷۵ این ایستگاه در دفتر ثبت ملی به عنوان اماکن تاریخی به ثبت رسید.

 

 

سفر به زیباترین جنگل‌های بارانی در زیباترین پارک‌های ملی

 

 

بلژیک، برج خنک کننده IM

 

 

بلژیک، برج خنک کننده IM

 

 

این برج خنک کننده به عنوان بخشی از نیروگاه برقی که در مونسو و در سال ۱۹۲۱ ساخته شده بود فعالیت می‌کرد. این نیروگاه برای مدت کوتاهی منبع اصلی تولیدکننده برق کشور بود. اما انتشار بیش از حد گاز منوکسید کربن باعث تعطیلی این نیروگاه در سال ۲۰۰۷ شد. برج خنک کننده آی‌ام در طول مدت فعالیتش ۴۸۰ هزار گالون آب را خنک کرد.

 

 

بلغارستان، خانه حزب کمونیست بلغارستان

 

 

بلغارستان، خانه حزب کمونیست بلغارستان

 

 

خانه حزب کمونیست بلغارستان یا بنای تاریخی Buzludzha در قله کوه‌های بالکان در بلغارستان قرار دارد. از این ساختمان بین سال‌های ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۱ به عنوان محل ملاقات رهبران حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی مورد استفاده قرار می‌گرفت. در واقع در این محل، بسیاری از مراسم‌های سیاسی و مربوط به حزب کمونیست صورت گرفت. با وجود هزینه هنگفتی که برای ساخت این ساختمان در محلی دور افتاده صرف شد اما پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی این تشکیلات از بین رفته و کل منطقه به دست فراموشی سپرده شد.

 

 

کلمبیا، هتل مخروبه سالتو

 

 

کلمبیا، هتل مخروبه سالتو

 

 

هتل سالتو در بین صخره‌های بوگوتا پایتخت کلمبیا قرار گرفته است. این هتل در سال ۱۹۲۸برای اسکان توریست‌هایی که برای تماشای آبشارها به منطقه می‌رفتند ساخته شد. بازدیدکنندگان با اقامت در این هتل می‌توانستند از مناظر نفسگیر منطقه دیدن کرده و از تماشای آبسار ۱۷۵ متری Tequendama که روبروی هتل قرار دارد، لذت ببرند. اما با تصمیمات اشتباه وقتی آب رودخانه به واسطه لوله‌کشی فاضلاب و آلاینده‌ها آلوده شد، آبشارهای Tequendama نیز محبوبیت خودشان را از دست دادند.
سال به سال تعداد گردشگران منطقه کم و کم‌تر شده و هتل نیز تبدیل به تجارتی زیان‌ده گردید. سرانجام در سال ۱۹۹۰ این هتل جذاب به فعالیت خود پایان داد.

 

 

پیشنهاد سفر برای عاشقان غذا و سرآشپز‌ها

 

 

اوکراین؛ بالاکلاوا، پایگاه زیردریایی مخروبه

 

 

اوکراین، بالاکلاوا، پایگاه زیردریایی مخروبه

 

 

شهرستان بالاکلاوا در دوره اتحاد جماهیر شوروی از اسرارآمیزترین نقاط فعالیتی بود. قبل سقوط اتحاد جماهیر شوروی و در سال ۱۹۹۱، کسی نمی‌توانست بدون هیچ دلیل قانع کننده‌ای برای دیدن افراد وارد شهر شود. این زیردریایی به عنوان پناهگاهی برای زنده ماندن در برابر حملات اتمی مستقیم ساخته شده بود.
امروزه اما بیشتر بخش‌های آن از بین رفته و یا بلااستفاده رها شده و تنها بخشی از آن به عنوان موزه به روی مشتاقان باز است.

 

 

انگلستان، قلعه Maunsell

 

 

انگلستان، قلعه Maunsell

 

 

قلعه Maunsell در منطقه Thames Estuary انگلستان واقع شده و به عنوان قلعه نیروی دریایی و برای ارتش فعالیت می‌کند. هدف اصلی ساخت این قلعه‌ها ارائه ضدهوایی‌ها بود. این برج‌ها که تعدادشان به ۷ عدد می‌رسد در عمق ۳۰ متر و در داخل دریا قرار دارند. هر دوی نیروی دریایی و قلعه‌های دریایی در سال ۱۹۵۰ منحل شدند.
گرچه بعدها برای فعالیت‌های مختلفی مورد استفاده قرار گرفتند اما باز هم بلااستفاده رها شدند.

مطالب مرتبط