برترین فستیوال‌های بهاره در قاره‌ی آسیا

فستیوال‌های جذاب زیادی در بهار آسیا اتفاق می‌افتد که روی برنامه‌ریزی شما برای سفر به کشورهای مختلف این قاره تاثیر می‌گذارد. مسافران باهوش یا زودتر از موعد این فستیوال‌ها به مقصد می‌رسند تا ابتدا به دور از شلوغی از زیبایی‌ها ببرند و سپس به فستیوال بروند، یا اینکه کمی بعد از جشن باقی می‌مانند تا وقتی شهر آرام گرفت، به دیدن دیگر نقاط زیبای مقصد مورد نظر خود بروند.

فستیوال‌هایی همچون سونگکاران یا جشن آب در تایلند و هفته‌ی طلایی در ژاپن، بیش از بقیه فستیوال‌ها نظرات را به خود جلب می‌کنند، اما هستند فستیوال‌های کوچک‌تر و زیباتری که باید آن‌ها را نیز مدنظر داشته باشید. در نهایت اینکه، مد نظر داشته باشید، فستیوال‌هایی که ما لیست کرده‌ایم مختص به ماه‌های مارس، آوریل و مِی است. در ادامه همراه ما باشید، با معرفی فستیوال‌های بهاره در کشورهای قاره‌ی آسیا.

 

 

فستیوال هولی (جشن‌ رنگ‌ها)، هند

 

 

برترین فستیوال‌های بهاره در قاره‌ی آسیا

 

 

در حال حاضر، یکی از شلوغ‌ترین و پرطرفدارترین فستیوال‌های هند، همین فستیوال رنگ‌ها در تور هند نورورز 98 است. جشنی بزرگ و پر از رنگ که اگر یک بار در آن شرکت کنید، هیچ گاه از یادتان نخواهد رفت. در این جشن بزرگ، بسته به شهرهای مختلف، مراسم به شیوه‌های متفاوتی خواهد بود، اما چیزی که بیشتر مورد نظر گردشگران است و در پایتخت و شهرهای گردش‌گرپذیر هند برپا می‌شود، جشن‌هایی بزرگ همراه با موسیقی خواهد بود که در آن مردم به سمت هم پودرهای رنگی پرتاب می‌کنند.

مکان: شهرهای مختلف هند، بعضی مناطق مالزی، نپال و شهرهایی که دارای جمعیت هندو است

زمان: ۲۱ مارس

 

 

سونگکاران، تایلند

 

 

songkaran

 

 

جشنی که قرن‌ها به عنوان سال نوی تایلندی در این کشور برگزار می‌شد، حالا به بزرگ‌ترین جشن آبی دنیا بدل گشته است. جشنی دیوانه‌وار که در شهرهای مختلف تور تایلند برپا شده و محلی‌ها و گردشگران در آن شرک می‌کنند و هر کس در هر نقطه به سمت شما آب می‌ریزد.
در این جشن بزرگ همه به خیابان‌ها می‌ریزند، صدای موسیقی از هر نقطه‌ای به گوش می‌رسد و برنامه‌های متفاوتی برایتان در نظر گرفته می‌شود. تنها مهم این است که شما لباسی مناسب پوشیده، وسایلی که ضدآب نیستند را خانه بگذارید و سپس به خیابان بروید، چون از هیچ کس نمی‌توانید درخواست کنید که به سمت شما آب نریزد.

مکان: تایلند، لوانگ پرابانگ در لائوس و بخش‌هایی از میانمار

زمان: ۱۳ تا ۱۵ آوریل

 

 

توریستی‌ترین جزایر دنیا را در سال ۹۸ ببینید

 

 

روز اتحاد مجدد ویتنام

 

 

روز اتحاد مجدد ویتنام

 

 

۳۰ آوریل هر سال به عنوان روزی شناخته می‌شود که با شکست آمریکا در جنگ ویتنام، شمال و جنوب این کشور اتحادی مجدد شکل دادند و دوباره تبدیل به کشوری متحد با نام ویتنام شدند. به غیر از مراسم‌های رسمی و رژه‌ی نظامی، جشن‌های موسیقیایی بزرگ و رایگانی در جای‌جای کشور برپا می‌شود که همه‌ی مردم از جمله گردشگران می‌توانند از آن لذت ببرند.
تنها باید بدانید که بعضی از مراکز شهر به واسطه تعطیلی رسمی، بسته خواهند بود و عبور و مرور ماشین‌ها در بعضی از نقاط هوشی‌مین نیز ممنوع اعلام می‌شود.

مکان: ویتنام

زمان: ۳۰ آوریل

 

 

هفته طلایی، ژاپن

 

 

هفته طلایی، ژاپن

 

 

بدون شک، هفته طلایی شلوغ‌ترین زمانی است که می‌توانید برای سفر به ژاپن انتخاب کنید. مهم‌ترین تعطیلات سالانه ژاپن که در آخرین روزهای ماه آوریل و اولین هفته مِی برپا می‌شود و با تعطیلات کارخانه‌ها و شرکت‌ها، مردم ژاپن به مسافرت می‌روند یا اینکه در جشن‌های متعدد شرکت می‌کنند.
به همین خاطر سیستم‌های حمل و نقل شلوغ‌ترین روزهای خود را در این مدت سپری می‌کنند. اگر چه این جشن به نام هفته طلایی شناخته می‌شود، اما در واقع ۱۰ روز تعطیل با جشن‌ها بسیار، تخیف‌های عالی در خرید و مواردی اینچنینی است، اما بعضی از مراکز تفریحی و جاذبه‌های گردشگری نیز با توجه به تعطیلات رسمی، بسته خواهند بود.
نکته دیگر اینکه اگر می‌خواهد در آرام‌ترین روزهای شهرهای بزرگ ژاپن، همچون توکیو به این مکان‌ها سفر کنید، یک یا دو هفته بعد از این فستیوال را انتخاب کنید که کم‌ترین میزان گردشگر در این زمان به این شهرها سفر می‌کنند.

مکان: تمام مناطق ژاپن

زمان: ۲۹ آوریل به مدت ۱۰ روز

 

 

محبوب‌ترین مقاصد تاریخی دنیا در سال ۲۰۱۹

 

 

هانامی (فستیوال شکوفه‌های گیلاس)، ژاپن

 

 

هفته طلایی، ژاپن

 

 

یکی از زیباترین جشن‌هایی که می‌توانید در آن شرکت کنید، جشن مربوط به بازگشایی شکوفه‌های گیلاس در ژاپن است. ای جشن در میان مردم محلی بسیار پراهمیت بوده و گردشگران زیادی نیز برای دیدن آن به شهرهای مختلف ژاپن از جمله توکیو سفر می‌کنند. البته برنامه‌ریزی برای چنین سفری کمی سخت است چون موقع بازگشایی این شکوفه‌ها در طول سال‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد.

مکان: تمام شهرهای ژاپن

زمان: بسته به هوا بین ماه‌های مارس تا آوریل

مطالب مرتبط