طبیعت‌گردی در زیباترین مسیرهای جنوب شرق آسیا

با وجود تنوع طبیعی گسترده در آسیا از قله‌های آتشفشانی گرفته تا جنگل‌های بارانی، انبوه فعالیت‌های متنوعی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید و لذت ببرید. مشهورترین و شناخته شده‌ترین مسیرهای پیاده‌روی در جنوب شرقی آسیا عموما در انتها به یک قله آتشفشانی و یا سواحل جدا کننده می‌رسند و منظره‌ای باورنکردنی و رویایی را به نمایش می‌گذارند. ما در اینجا به بررسی زیباترین مسیرهای پیاده‌روی در جنوب شرقی آسیا می‌پردازیم تا مقصدی بعدی سفرتان باشند.

 

تایلند، Doi Inthanon

در سفر با تور تایلند، مسیرهای پیاده‌روی و طبیعت‌گردی بسیاری وجود دارد. دوی اینتانون بلندترین قله تایلند است که در چیانگ مای واقع شده و دارای پوشش گیاهی بی‌نظیر و طیفی از انواع حیوانات وحشی است. به همین دلیل بازدید از این قله و کاوش در مسیرهای پیاده‌روی آن یکی از فعالیت‌های پرطرفدار برای طبیعت‌دوستان محسوب می‌شود. برخلاف ارتفاع کوه اما مسیرهای صعود آسان هستند و بیشترشان آسفالت شده‌اند. مسیر اصلی کمی بیش از 48 کیلومتر است که از شهرک‌های کارن و همونگ عبور می‌کند. آب و هوای مسیر در ابتدا نیمه گرمسیری بوده و هرچه بالاتر می‌رود به آب و هوای کوهستانی آلپ نزدیک می‌شود. در اینجا مسیرهای مختلفی وجود دارد مثلا مسیر 3 ساعته Kiu Mae Pan و مسیر کوتاه طبیعی Ang Ka Luang وجود دارند که برای غیرحرفه‌ای‌ها مناسب‌تر هستند. درجه سختی این قله از آسان به سخت است. حدود 5 دلار برای ورود خارجی‌ها به مجموعه هزینه در نظر گرفته شده است. این کوه همیشه و در طول سال برای بازدید در دسترس قرار دارد، اما ماه‌های نوامبر تا فوریه سردترین زمان هستند.

 

بخوانید: جذاب‌ترین شهرهای کوهستانی دنیا

 

 

مالزی، کوه کینابالو

کوه کینابالو با 4 کیلومتر ارتفاع بالاتر از سطح دریا مناظر زیبایی از صباح در برنئو را مقابل چشمان‌تان می‌گستراند. این بلندترین کوه مالزی است که در پارک ملی کینابالو واقع شده است. از نقطه شروع در پارک ملی کینابالو یک سری مسیرهای پیاده‌روی برای تازه واردان گذاشته شده که به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا مقدار بیشتری بالا بروند. بالا رفتن از کوه کینابالو نیاز به مهارت و آموزش‌های خاص و تجهیزات ویژه نداشته و بیشتر در مورد استقامت بدنی و صبوری روحی است و یکی از بهترین نقاط صعود در آسیا به شمار می‌رود. این مسیر با رفتن از کوهستان فراتا چالش برانگیزتر می‌شود. هر دوی این مسیرها با طناب‌ها و کابل‌های فلزی تجهیز شده تا بالا رفتن راحت‌تر و ایمن‌تر شود. کینابالو اولین نقطه میراث فرهنگی مالزی است و کوهنوردان باید برای سفر 2 روزه‌شان مجوز بگیرند. سطح دشواری از آسان به سخت است و ممکن است تازه واردان به پایان رساندن مسیر را بین 2 تا 3 روز طول بدهند. از فوریه تا آوریل با کم‌ترین میزان بارش بهترین زمان برای این راه‌پیمایی است.

 

 

ویتنام، ساپا

این منطقه کوهستانی که در نزدیکی مرز ویتنام و چین واقع شده تمام شرایط مساعد کوه‌نوردی را فراهم آورده است. در اینجا از پیاده‌روی‌های نیم‌روزی تا روستاهای همونگ و دائو، و همچنین صعود 4 روزه به بلندترین قله ویتنام فانسیپان انتخاب‌های مختلفی در دسترس است که با توجه به زمان و آمادگی جسمانی‌تان می‌توانید در هر کدام که خواستید حرکت کنید. این منطقه ییلاقی توسط فرانسوی‌ها در سال 1922 مسکونی شد تا راهی برای فرار از گرمای ویتنام پیدا کنند. مناظر فوق‌العاده زیبا، آب و هوای خنک و تراس‌های سبز و خیره کننده برنج از ساپا مقصد گردشگری محبوبی ساخته است. وجود پوشش گیاهی سرسبز و انبوه در پس زمینه کوهستانی، تراس‌های برنج و همچنین جنگل‌های بامبو و غار تا فین در مسیر صعود ساپا ارزش بازدید از آن را چند برابر کرده است. برای رسیدن به ساپا اول باید از هانوی تا لائو کای را با قطار طی کنید و سپس با اتوبوس خودتان را به ساپا برسانید. توجه داشته باشید که برای بازدید از روستای همونگ و دائو نیاز به اخذ مجوز از مرکز اطلاعات گردشگری ساپا است. بهترین زمان برای رفتن بین مارس تا می و سپتامبر تا نوامبر است، زیرا بین ماه‌های ژوئن تا آگوست هوا بسیار گرم می‌شود.

 

بخوانید: چشم‌انداز باورنکردنی در کوهستان‌های جنوب شرقی آسیا

 

 

فیلیپین، تراس‌های برنج Banaue

تراس‌های برنج Banaue که 500 سال پیش ایجاده شده‌اند نمایانگر سبک زندگی پیچیده‌ای است که توانسته از دنیای مدرن دور بماند. ارتفاعات The Ifugao با تراس‌های کوه‌پایه‌ای برنج برای نسل‌ها به ارث رسیده و حفظ شده است. محلی‌های یک تقویم سالانه منظم دارند که بر اساس آن زمان منظم قربانی دادن، کاشت، برداشت و زمان ذخیره برنج در انبارها مشخص شده است. این انبارها در واقع محل سکونت آنان هم هستند. مسیرهای صعود از تراس‌های برنج دارای سطوح آسانی و دشواری مختلفی است که شما می‌توانید از مسیر آن تراس‌های برنج بانگان بروید و یا در مسیر خطرناک اما دیدنی و جذاب تراس‌های برنج باتاد حرکت کنید. یکی از زیباترین زمان‌ها برای حرکت در این مسیرها دسامبر هم‌زمان با تراس‌های آینه‌ای است. در این زمان زمین‌ها سبز نشده و منعکس کننده آسمان و سرسبزی اطراف خود هستند.

 

بخوانید: شگفت‌انگیزترین جنگل‌های دنیا

 

مطالب مرتبط