۶ نقطه صعود در آسیا که باید از آنها دیدن کنید

صعود و پیاده‌روی یکی از بهترین راه‌های تماشا و درک طبیعت است. مناطق گردشگری زیبای آسیا برای پیاده‌روی و برخی از بهترین مسیرهای صعود در تمام دنیاست. گردشگران و وزرشکاران سراسر دنیا به نقاط جذاب و زیبای آسیا می‌روند تا ضمن پیمودن مسیرها و به چالش کشیدن خودشان، از مناظر طبیعی بکر هم دیدن کنند. در بین تمام این نقاط جاهای برجسته‌ای هستند که حداقل یک بار در طول عمرتان باید از آن‌ها دیدن کنید.

 

فیلیپین، کوه پولاگ

کوه پولاگ با ارتفاع 2،992 متر بالاتر از سطح دریا، از بلندترین کوهه ای فیلیپین است. کوه پولاک یکی از کوه‌های زیبای طبیعی در دنیا است. مسیرهای پیاده‌روی و صعود به این کوه در پارک طبیعی ملی کوه پولاگ قرار دارند. این پارک به دلیل ابرهای سبک و لایه‌ای اطراف ارتفاعات شهرت فراوانی دارد. یکی از بهترین مناظری که در اینجا می‌توان تماشا کرد طلوع آفتاب بر بالای ابرهاست. اگر دو روز را صرف پیاده‌روی و صعود کنید شاید شاهد دریایی شناور و درخشان بر فراز کوه‌ها باشید. باگیو برای کسانی که می‌خواهند از تماشای انوار طلایی نور خورشید هنگام طلوع لذت ببرند از توقفگاه‌های مهم و محبوب در کوه پولاگ محسوب می‌شود. در باگیو سیتی شما اقامتگاه‌های زیادی برای انتخاب پیش رو خواهید داشت.

 

 

تایلند، بام کوه فی‌فی

پیاده‌روی بین بام‌های کوه فی‌فی و تماشای مناظر شگفت‌انگیز گرمسیری یکی از بهترین کارهایی‌ست که مسافرانی که با تور تایلند سفر کرده‌اند می‌توانند در کوه فی‌فی انجام بدهند و از آن لذت ببرند. در واقع شما می‌توانید بهترین تفریحات جزیره فی فی را تنها به اندازه نیم ساعت صعود و پیاده‌روی در دسترس داشته باشید. ویو پوینت کوه فی‌فی یکی از بلندترین نقاط این جزیره شگفت‌انگیز است و از نقاط کمتر دیده شده در آسیا است. متداول‌ترین مسیری که همه آن را طی می‌کنند راه پله شیب‌داری‌ست که به سمت بالا می‌رود و تقریبا همه می‌توانند به راحتی آن را انجام دهند. به علاوه علائم چوبی رنگی در طول مسیر به شما کمک می‌کنند تا در سمت درست گام بردارید. اگر می‌خواهید یکی از بهترین مناظر ممکن جزیره فی‌فی را ببینید باید غروب‌دم به این ویو پوینت بروید.

 

 

کره جنوبی، کوه هالاسان

هالاسان بلندترین کوه در کره جنوبی با ارتفاع 1950 متر است. در واقع این کوه آتشفشانی غیرفعال است که گفته می‌شود برای حدود 5 هزار سال هیچ فعالیتی نداشته و به همین دلیل بر سر اینکه آن را آتشفشانی خاموش بدانند یا نه نظرات متفاوت است. مسیر این کوه یکی از محبوب‌ترین مسیرهای کره جنوبی است و یکی از بهترین مقاصد آسیایی است که منظره‌ای باور نکردنی از جزیره جیجو را فراهم می‌آورد. در روزی که هوا صاف و عالی‌ست می‌توانید منظره‌ای از دهانه آتشفشان را هم داشته باشید. معمولا بهترین زمان برای رفتن به این کوه بهار و پاییز است.

 

بخوانید: منطقه کوهستانی راچا، بهشت پنهان گرجستان

 

 

هند، لاداخ، چادار

مسیر صعود چادار یکی از محبوب‌ترین مسیرهای زمستانی در هند است که از رودخانه یخ‌زده عبور می‌کند. چادا در زبان هندی به پتو گفته می‌شود و اشاره به پوشش یخی روی رودخانه دارد. این مسیر شگفت‌انگیز و مسحورکننده شما را با زیبایی‌های طبیعتی برفی آشنا می‌کند. این مسیر پاردوم را به وسیله زایانکار به لاداخ متصل می‌کند. از برجسته‌ترین ویژگی‌های این مسیر گذر از روی رودخانه‌ای یخ زده است. رفتن به این مسیر فقط از دی تا اسفند ممکن است زیرا سایر مواقع سال شاهد بارش شدید برف است.

 

بخوانید: مناظری از زیباترین ساختمان‌های پر شکوه هند

 

 

بوتان، چُمُلهاری

اگر از کوهنوردان اهل ماجراجویی هستید حتما از تماشای منظره کوه چملهاری در ارتفاع 4،950 متری است لذت خواهید برد. در این مسیر شما از طریق چمنزارهای وسیع و پوشش گیاهی سرسبز متنوعی شاهد مناظر سحرانگیزی خواهید بود. در طی این سفر می‌توانید زندگی محلی را تجربه کرده و با فرهنگ بومی مردم آشنا شوید. به علاوه این مردم به حدی خونگرم و مهمان‌نواز هستند که تجربه سفرتان را به یادماندنی می‌کنند. در چمنزارها سرگردان شوید و از رودخانه‌های یخ زده عبور کنید و از تماشای مناظر دره تمپو و کوه تشریم لذت ببرید.

 

 

نپال، دریاچه رارا

رارا بزرگ‌ترین دریاچه نپال است که در قسمت غرب دور این کشور واقع شده است. با این که رارا به عنوان ملکه دریاچه‌ها نام گرفته اما از کم بازدیدترین نقاط نپال است. البته این به دلیل بکر ماندن طبیعتش خبر خوبی برای طبیعت دوستان محسوب می‌شود. احتمالا این دریاچه را بتوانیم شگفت‌انگیزترین دریاچه نپال معرفی کنیم. در این صعود و پیاده‌روی شما شانس داشتن سفر طبیعت‌گردی و فرهنگی را توامان خواهید داشت. این دریاچه در مرکز پارک ملی رارا واقع شده و مملو از انواع گیاهان و جانواران مختلف است. اطراف این دریاچه با مناظر زیبای کوهستانی محاصره شده امکان صعود و پیاده‌روی در مسیرهای شیب‌دار خیره‌کننده را فراهم می‌آورد.

 

بخوانید: ۸ سوال مهم در مورد آسیا گردی

 

مطالب مرتبط