نقاط کمتر دیده شده در آسیا به گزارش سی‌ان‌ان

آسیا پر از نقاط زیبا و شگفت‌انگیز است که از طرف علاقه‌مندان به تاریخ، فرهنگ، طبیعت و مذهب مورد بازدید قرار می‌گیرند. عین هر جای دیگری در بین گزینه‌های مختلفی که وجود دارد برخی از آن‌ها محبوب و برخی دیگر بسیار محبوب و پربازدید هستند. اما در این میان جاهایی نیز وجود دارد که به کلی نادیده گرفته می‌شوند و کسی درباره آن‌ها چیزی نمی‌داند. ما در اینجا به نقاط نادیده گرفته شده‌ای که سی‌ان‌ان معرفی کرده می‌پردازیم.

 

ویتنام، ساحل آن بانگ

شهر قدیمی هوی آن در مرکز ویتنام بیشتر به خاطر فروشگاه‌های خیاطی، سواحل فوق‌العاده و غذاهای دریایی کم نظیر به شهرت رسیده است. اغلب گردشگران در این شهر به انتهای جاده کوآ دای و ساحل آن کوآ دای می‌روند که در حدود 4 کیلومتری شهر واقع شده است.
اما این ساحل دوست داشتنی به خاطر هجوم گردشگران همیشه شلوغ است. آن بانگ ساحلی در انتهای خیابانِ های بای ترونگ در خارج از شهر انتخابی جایگزین و مناسب است. این ساحل اغلب تفریحگاه محبوب محلی‌هاست اما تازگی‌ها خارجی‌ها آمده‌اند و چند کافه روی ساحل افتتاح کرده‌اند. این ساحل جایی عالی برای پیاده‌روی، تفریح و خوردن غذاهای فوق‌العاده است.

 

an-bang-beach

 

ژاپن، شیدوشیما

شیدوشیما یا جزیره لوبیای کوچک در ژاپن از نقاط شگفت‌انگیزی است که حس و حال مدیترانه‌ای را تداعی می‌کند. اما با این وجود از دید گردشگران خارجی به دور مانده و اصلا کم‌تر کسی درباره آن چیزی می‌داند.
گرچه بین خود مردم ژاپن این جزیره به خاطر درختان زیتون، چشمه‌های آب گرم و میمون‌های وحشی شناخته شده و مشهور است. به علاوه کوه هُشیگاجو سان که به کوه پادشاه ستارگان نقطه‌ای عالی برای تماشای چشم‌انداز شیدوشیما شامل مناظری از دره‌های مشهور Choshi-kei و Kankakei می‌شود. در تمام جزیره چشمه‌های آب گرم زیادی وجود دارد که بعد از روزی طولانی و پر از کاوش بتوان پاهای خسته را در آن‌ها آرامش داد.

 

ژاپن، شیدوشیما

 

سفر به پربازدیدترین شهرهای دنیا

تایلند، کو کود

جزیره کود در تایلند احتمالا یکی از کوچک‌ترین مکان‌هایی‌ست که به طرزی غیرقابل تصور به بهشت پهلو می‌زند. در اینجا شما با طیفی از جنگل‌های بارانی، روستاهای ماهیگیری عجیب و غریب، مزارع نارگیل، نقاط جذاب و جمعیتی کمتر از 2 هزار نفر روبرو خواهید بود.
برای رسیدن به این جزیره با تور تایلند یا باید یک ساعت پرواز از فرودگاه ترات بانکوک را تحمل کنید و یا با ترکیبی از قطارسواری و قایق به جزیره بروید. سفر به این جزیره مثل رفتن به گذشته است. شما در اینجا با حداقل برق، اینترنت و ماشین روبرو خواهید بود. در اینجا شما می‌توانید از اقامتگاه‌های لوکس و گران تا ویلاهای خانگی هر کدام که برایتان مناسب بود را انتخاب کنید.

 

تایلند، کو کود

 

ژاپن، موزه میهو

همچون موزه گوگنهایم، موزه میهوی ژاپن به هنر می‌پردازد. این موزه با معماری شگفت‌انگیز و شیشه‌ایش از میان کوه عبور کرده و باعث شگفتی بازدیدکنندگان می‌شود. ساختار این موزه از یک شهر رویایی چینی که در شهر بهار شکوفه هلو توسط شاعر برجسته Tai Yuanming توصیف شده الهام گرفته شده است و مواد سازنده آن یعنی شیشه و سنگ آهک هم توسط IM Pei تولید شده است. البته راه کمی دور است و شما باید از یک تونل میان کوه و همچنین پل عبور کنید اما تجربه‌ای که به دست می‌آورید به شدت به یادماندنی و ارزشمندست. پس از رسیدن به ساختمان موزه شما می‌توانید از حدود 250 آثار عتیقه آثار آسیایی و غربی به نمایش درآمده دیدن کنید.

 

ژاپن، موزه میهو

 

سریلانکا، هاپوتال

شهر هاپوتال سریلانکا همچون زیبایی سپیده‌دم یکی از نقاط شگفت‌انگیز کشور است که حال و هوایی متفوت و عجیب دارد. هر روز صبح بسته‌های سبزیجات در خیابان‌ها به فروش می‌رسند در حالی که بازارهای شهر مملو از جمعیت هستند و اتوبوس‌ها مجبورند به آرامی حرکت کنند. در واقع اینجا شما فکر می‌کنید در بازار انگلیسی قدم می‌زنید.
هاتوپال در ارتفاع 1579 متری از سطح دریا و در لبه جنوبی ارتفاعات مرکزی سریلانکا قرار دارد. شما می‌توانید باقی مانده میراث بریتانیا با باغات در اطراف شهر را به خوبی پیدا کنید. برای رسیدن به هاپوتال با  قطارهای خط کلمبو بودا به کندی یا نووارا ایلیا بروید.

 

سریلانکا، هاپوتال

 

۹ آسمان پرستاره و زیبا در دور دنیا

مالزی، پکان

شهر پکان مالزی از نواحی به شدت جذابی‌ست که از دید توریست‌ها به دور مانده و این یعنی که سبک سیاق زندگی مردم هنوز به شیوه سنتی حفظ شده و کم‌تر در شیب تند مدرنیته شدن قرار گرفته است. این شهر که در حاشیه رودخانه پاهانگ قرار گرفته منظره‌ای زیبا هم دارد. در اینجا برخی از مغازه‌های قدیمی وجود دارد و ساحل هم در 15 دقیقه‌ای شهر واقع شده است. شما می‌توانید در سفر با تور مالزی در این شهر از طبیعت زیبا، فرهنگ بومی، موزه و مسجد دیدن کنید.

 

مالزی، پکان

مطالب مرتبط