۸ سوال مهم در مورد آسیا گردی که برای گردشگران مهم است

باورهای اشتباه زیادی در مورد کشورهای مختلف به گوش می‌رسد و آن‌هایی که تازه قصد سفر به نقاط مختلف دنیا را دارند، گاهی با شنیدن چنین صحبت‌هایی قید سفر را زده و بیخیال مسافرت به بسیاری از گوشه‌های زیبای‌ دنیا می‌شوند. این باورهای غلط بیش از هر چیز از آسیا شنیده می‌شود، چیزهایی که یا واقعیت ندارند یا اینکه خیلی حاد نیستند. بهترین راه برای اینکه اشتباهات رایج در این موضوع را حل کنیم، بهترین راه جواب دادن به سوالاتی است که تازه‌مسافران در مورد کشورهای آسیایی دارند.

 

 

۱- زبان مشکل حادی در سفر به کشورهای آسیایی است؟

 

 

زبان

 

 

به هیچ وجه نباید نگران چنین موضوعی باشید، تقریبا در تمام شهرهای گردش‌گرپذیر آسیا، زبان انگلیسی در هتل‌ها به گوش می‌رسد و جوانان زیادی در سطح شهر به این زبان آشنایی دارند. تابلوهای راهنما همگی یک نسخه انگلیسی دارند و صد البته رستوران‌های مهم شهرهای مختلف یک نسخه انگلیسی از منوی خود را نیز به مهمانان می‌دهند تا بتوانند تصمیمی درست بگیرند. با این حال حتی در کشورهایی همچون چین که کمی تعداد آن‌ها که انگلیسی بلد نیستند بیشتر است، با برخورد گرم از طرف آسیایی‌ها، می‌توانید منظور خود را رسانده تا آن‌ها به راحتی شما را راهنمایی کنند.

 

 

۲- نظافت هتل‌ها و حشرات وضعیت بدی در آسیا دارد؟

 

 

نظافت هتل‌ها

 

 

در حال حاضر آمار بسیاری از کشورهای اروپایی و البته کشورهای آمریکای جنوبی در این مورد به مراتب بدتر از آسیاست. در این بین اگر کشورهای گردش‌گرپذیر همچون تایلند، امارات، چین، ژاپن و ... را تنها در نظر بگیریم، احتمالا شیوه مراقبت از مهمانان در مقابل بیماری و حشرات را باید از آسیایی‌ها آموخت!

 

 

بهترین و مجلل‌ترین هتل‌های حلال برای مسلمانان

 

 

۳- تمام نقاط آسیا مملو از جمعیت است؟

 

 

جمعیت

 

 

بخشی از این باور صحیح است. بسیاری شهرهای مهم در تور چین و ژاپن، مناطقی بسیار شلوغ هستند که با اضافه شدن گردشگران، مشکلات بیشتری هم به وجود می‌آید. با این حال کشورهایی همچون تایلند، ویتنام، امارات، فیجی و ... اگر چه گردش‌گر زیادی به خود می‌بینند، با این حال مناطق خلوت بسیاری نیز دارند. نکته دیگر اینکه با توجه به وضعیت بسیار خوب حمل و نقل عمومی در شهرهای خیلی پر جمعیت، از بسیاری جهات، با مشکلات حاد ناشی از جمعیت زیاد مواجه نمی‌شوید.

 

 

۴- قیمت اجناس برای گردشگران بیشتر از افراد عادی است؟

 

 

قیمت اجناس

 

 

در بسیاری از کشورها قبلا به این ترتیب بود، اما حالا با توجه به قوانین بسیار سخت‌گیرانه‌ای که در کشورهای شرق آسیا وضع شده، به کلی این قضیه متفاوت شده و حالا با نصب قیمت بر روی اجناس، شما کاملا با قیمت هر جنس قبل از صحبت با فروشنده آشنا هستید. با توجه به اینکه می‌توانید در بسیاری از بازارها با فروشنده به چانه‌زنی مشغول شوید و البته بازارهای دست فروشان کم‌قیمت نیز در این کشورها به وفور پیدا می‌شود، خیلی از کسانی که در آسیا خرید کرده‌اند از قیمت بسیار خوبش حرف می‌زنند و نه از تفاوت قیمت‌ها.

 

 

در تعطیلات پاییز به کجاها سفر کنید؟

 

 

۵- آسیا برای کودکان امن است؟

 

 

کودکان

 

 

صد در صد! بسیاری از مناطق گردشگری در آسیا مناسب برای خانواده‌هاست. در واقع با توجه به فرهنگ خانواده دوستی در بسیاری کشورها، کودکان محیط بسیار بازتری برای تفریح و خوش‌گذرانی در این قاره خواهند داشت. البته باید در نظر داشت که مراکز گردشگری بسیار شلوغ همچون بانکوک یا پکن، همچون هر جای شلوغ دیگری نیاز به دقت و نظارت بیشتر دارد و این مسئله به هیچ وجه مربوط به منطقه‌ای خاص نیست و نمی‌توان آن را به کل آسیا بسط داد.

 

 

۶- آیا باید نگران این باشیم که ناخودآگاه به کسی توهین کرده‌ایم؟

 

 

فرهنگ

 

 

بخش زیادی از آسیا از فرهنگی بسیار متفاوت از کشورهای اروپایی و یا حتی دیگر کشورهای آسیایی برخوردارند. گاهی اینکه سر در بیاورید مردم دقیقا در حال چه کاری هستند، ممکن است زمانی را از شما بگیرد! به همین دلیل اگر به نکات مهم در مورد مردمی قبل از سفر توجه نکرده باشید، امکان این را دارد که اشتباها کسی را آزرده کنید، با این همه بعد از رفتن به یک کشور در شرق، غرب یا مرکز آسیا، در خواهید یافت که مردم این سرزمین‌ها آدم‌های بسیار خوش‌برخورد و البته بخشنده‌ای هستند و مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد. با این حال نکته بسیار مهم که باید قبل از سفر به این کشورها بدانید، نکاتی در مورد دین و مسائل مذهبی است تا در این مورد اشتباه بزرگی مرتکب نشوید.

 

 

۷- وضعیت امنیت وسایل الکترونیک شخصی در آسیا چطور است؟

 

 

الکترونیک

 

 

همچون تمام دنیا باید مراقب وسایل خود باشید. بسیاری هتل‌های مدرن دارای صندوق‌های امانات هستند، علاوه بر آن، هتل‌های زیادی با توجه به معروفیت آن‌ها در زمینه امنیت، جایی امن برای رها کردن لپ‌تاپ یا گوشی به حساب می‌آیند. با این حال وضعیت در آسیا نه خیلی بهتر است و نه خیلی بدتر، پس باید مراقب وسایل خود باشید.

 

 

۸- تورهای درون کشوری در آسیا اهمیتی دارند؟

 

 

تورهای درون کشوری در آسیا

 

 

بدون شک! اگر به یکی از شهرهای مهم آسیا سفر می‌کنید، مطمئن باشید که چیزهای بسیار زیادی در شهرهای دیگر وجود دارد. اگر به ساموئی می‌روید، چندین و چند جزیره دیگر منتظر شما هستند، اگر با تور دبی رفتید صحرای اطراف شهر منتظر شماست، به استانبول بروید زیبایی‌های بسیار زیادی اطراف این شهر هستند و اوضاع برای پکن، توکیو و بسیاری شهرهای دیگر نیز به همین ترتیب است.

مطالب مرتبط