معرفی کوه‌های زیبای طبیعی در سرتا‌سر دنیا

ارتفاع شاید یکی از شناخته‌شده‌ترین فاکتورهای کوهستان‌ها باشد، اما به صرف بلندی، این کوهستان‌ها دارای زیبایی نمی‌شوند. در عمق وجود این اماکن پر ابهت، شکل، پوشش و جایی که در آن شکل گرفته‌اند، زیبایی آن‌ها را معنی می‌کند. در مقاله امروز ما به معرفی چند کوهستان زیبای دنیا می‌پردازیم که در بخش‌های مختلفی از اروپا آمریکای جنوبی را شامل می‌شوند.

 

Matterhorn، مرز سوییس و ایتالیا

 

Matterhorn

 

شاید این مکان بلند‌ترین در آلپ نباشد، اما هیچ نقطه‌ای در آلپ یا حتی دنیا نیست که به پای زیبایی Matterhorn برسد. این مکان واقعا یکی از جاذبه‌های گردشگری جادویی در دنیاست که منظره‌ی آن شکل یک هرم زیبا را دارد. ارتفاع این هرم تا 4478 متر بالاتر از سطح دریا می‌رسد و بلند‌ترین نقطه در سوییس محسوب می‌شود.

 

Kirkjufell، Grundarfjordur، ایسلند

 

Grundarfjordur

 

این کوه 463 متری در یکی از زیباترین نقاط ایسلند یعنی Grundarfjordur واقع شده است. در کشوری به زیبایی ایسلند، این مکان یکی از جذاب‌ترین‌ها برای گرفتن عکس‌های فوق‌العاده است، جایی که آبشارها چشم نواز Kirkjufellsfoss وجود دارد و بسیاری از گردشگرانِ این کشور، حتما برای بازدید به آن‌جا مراجعه می‌کنند.

 

کارهای هیجان‌انگیز زیر آبی را بلد هستید؟

 

Denali، آلاسکا، آمریکا

 

Denali، آلاسکا، آمریکا

 

با ارتفاع 6190 متری، Denali بلندترین نقطه در تمام آمریکای شمالی محسوب می‌شود. این مکان در مرکزِ جنوب آلاسکا و در پارک ملی به همین نام واقع شده است. با اینکه Denali به شدت دور از دسترس می‌نماید، با این حال به واسطه منظره‌ی زیبایی که در پارک ملی به وجود آورده، عده زیادی به دیدن آن می‌روند. در واقع گردشگران هم از جاذبه‌های این پارک که کم هم نیستند استفاده کرده و هم از دور دست یکی از زیباترین کوه‌های دنیا را تماشا می‌کنند.

 

Cerro Torre، شیلی (مرز آرژانتین)

 

Cerro Torre

 

کوه بسیار زیبای Cerro Torre در پارک ملی "یخچال‌های طبیعی" در شیلی جایی در مرز آرژانتین قرار گرفته است و جزوی از زنجیره‌ی چهار قله‌ای است که در ارتفاع 3128 متری، یکی از جذاب‌ترین مناظر دنیا را شکل می‌دهند. این کوه یکی از سخت‌ترین مکان‌ها برای صعود است و بخش زیادی از جذابیتش را به خاطر شکل خاص قله و همچنین یخچال‌هایی که در خود دارد به دست آورده.

 

کوه فیجی، جزیره Honshu، ژاپن

 

fuji

 

بدون تردید، این کوه 3776 متری، یکی از نمادهای ژاپن و حتی آسیا محسوب می‌شود و می‌توان آن را زیباترین قله‌ی کل قاره کهن به شمار آورد. کوه آتشفشانی در جزیره Honshu که آخرین بار در سال 1707 میلادی فعال بوده و از جمله محبوب‌ترین قله‌ها در بین کوهنوردان تمام دنیا محسوب می‌شود. گفته می‌شود بیش از 200 هزار نفر هر ساله این مکان را برای کوهنوردی انتخاب می‌کنند که این آمار بیشتر از گردشگران بسیاری کشورها در دنیاست.

 

Tre Cime di Lavaredo، ایتالیا

 

Tre Cime di Lavaredo، ایتالیا

 

این مکان در واقع مجموعه‌ای از سه قله‌ی بسیار معروف به نام‌های Cima Piccola، Cima Grande و Cima Ovest است که در بالاترین نقطه به ارتفاع 2999 متری می‌رسد. زیبایی‌های این قله وصف ناپذیر است و جالب اینکه از مجموع چند مسیری که به بالای آن راه پیدا می‌کند، مسیرهای ساده برای افراد عادی نیز وجود دارد. با این حال حتی تماشای منظره‌ی این مکان از دور نیز جذابیت‌های خودش را دارد.

 

Eiger، سوییس

 

Eiger، سوییس

 

کوه معروف و یکی از نمادهای سوییس که ارتفاعی به اندازه‌ی 3970 متر دارد و منظره‌ای بی‌بدیل را در سوییس به وجود می‌آورد. دشت‌های سر سپز و قله‌ای به رنگ سفید در منظره همان چیزی است که سوییس را تا این حد زیبا کرده و Eiger یکی از مهم‌ترین دلایل این زیبایی محسوب می‌شود. متاسفانه جدا از مناطق کوه‌پایه‌ای، تمام مسیرهای کوه پیمایی به Eiger سخت هستند و برای مردم عادی تنها تماشای آن از دور پیشنهاد می‌شود.

 

Assiniboine، بریتیش کلمبیا، کانادا

 

Assiniboine، بریتیش کلمبیا، کانادا

 

در جنوبی‌ترین نقطه کوهستان راکی در کانادا، زیباترین کوه این کشور واقع شده که ارتفاع آن به 3618 متر از سطح دریا می‌رسد. زیبایی‌های این کوه نه تنها به خاطر ظاهر متفاوتش، بلکه به خاطر پوشش گیاهی متنوع، دریاچه‌های متعدد و دشت‌های خاص و سبزش نیز هست. اگر از دور به Assiniboine نگاه کنید، احتمالا متوجه شباهت‌هایش به شکل هرمی Matterhorn خواهید شد.

 

بی‌نظیرترین مسیرهای دوچرخه‌سواری کوهستانی جنوب شرقی آسیا

 

Table، کیپ تاون، آفریقای جنوبی

 

Table، کیپ تاون، آفریقای جنوبی

 

این کوه زیبا در آفریقای جنوبی با داشتن سطح صاف در بالایش، یکی از خاص‌ترین کوه‌های بلند در دنیاست که ارتفاعش به 1084 متر در بالاترین نقطه می‌رسد. دوست داران طبیعت و کوهنوردان و صخره‌نوردان، همگی عاشق این مکان هستند و آن منطقه نیز با نام پارک ملی کوه Table، مکانی محافظت شده برای حیاط وحش است. مسیرهای ساده‌ای برای رسیدن به نقاط بالایی Table وجود دارد و با رسیدن به آن، تصویری 360 درجه و بسیار زیبا از کیپ تاون مشاهده خواهید کرد.

 

Tai، چین

 

Tai، چین

 

Tai در زبان چینی به معنای توازن و صلح است، جایی که بسیاری از امپراطوران چینی برای عبادت به آن رجوع می‌کردند. اما جدا از جاذبه‌های تاریخی و سازه‌های باستانی که در آن وجود دارد، این کوه یکی از زیباترین نقاط چین و از سمبل‌های این کشور به حساب می‌آید.

مطالب مرتبط