جذاب‌ترین شهرهای کوهستانی دنیا

خیلی‌ها به اشتباه تصور می‌کنند زمستان را باید در خانه حبس ماند و تنها در نیمه اول سال به سفر رفت. اما غافل از این که برخی از دیدنی‌ترین و جادویی‌ترین مناظر عمرشان را می‌توانند در مقاصد برجسته زمستانی شاهد باشند. از آلپ تا آلاسکا شهرهای کوهستانی زیادی وجود دارد که به طرزی باورنکردنی زیبا هستند. در برخی از این مقاصد می‌توانید با اسکی و اسنو شوزینگ به گردش و تفریح بپردازید.

 

سوئیس، لوسرن

این شهر زیبا در دامنه کوه‌های آلپ، با خانه‌ها و مغازه‌هایی به سبک قرون وسطایی که جلو در و پنجره‌هایشان با گلدان‌های گل تزئین شده از مقاصد برجسته ما برای سفری زمستانی است. خیابان‌های شهر سنگفرش هستند و نمای پل چوبی قرن 14امی بر روی رودخانه رئوس نیز بر حالت قرون وسطایی شهر افزوده است. پس زمینه این شهر حتی با لوکومتیوهای ریلی قدیمی که از کوه پیلاتوس پایین می‌آیند حتی دیدنی‌تر هم می‌شود.

 

 

آلاسکا، گیردوود

کنار بزرگ‌ترین استراحتگاه اسکی، دقیقا خارج از آنچورانگ، گیردوود به دلیل قرار گرفتن بین قله‌های یخی عظیم به شهر یخچالی شناخته می‌شد. در این شهر یخی و زمستانی کارهای متنوع زیادی می‌توان انجام داد اما یکی از بهترین آن‌ها که هنوز هم از آن استفاده می‌شود معدن طلای آلاسکا یعنی Crow Creek Mine است. شما می‌توانید به بازدید از این منطقه بروید و برای خودتان ذرات طلا پیدا کنید. اینجا از شهر‌های گردشگری برای جواهر دوستان است. آیا به شانس‌تان اعتقاد دارید؟ به علاوه در نزدیکی این دره پارک ملی کنای فجوردز وجود دارد که می‌توانید از آن بازدید کرده و فعالیت‌های مورد علاقه‌تان را در آن دنبال کنید.

 

بخوانید: زمستانی شاد برای کودکان و بزرگسالان

 

 

اسلونی، بلد

نه چندان دور از مرز اتریش، بلد در ژولین آلپ همه عناصر افسانه‌های کلاسیک را داراست و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای دنیا است. از قلعه صخره‌ای، قله‌های یخ زده، دریاچه زمرد گرفته تا کلیسا و همچنین  یک زنگ آرزو همه چیز را دارد. این شهر کوهستانی حتی در حاشیه یک جنگل تاریک (پارک ملی تریگلاو) با یک آبشار و کوه‌های زیبا قرار گرفته است. افسانه‌ها می‌گویند بز کوهی شاخ طلا در این منطقه زندگی می‌کند. بازدید از این شهر می‌تواند شما را تا مرز دنیای افسانه‌ها ببرد.

 

 

استو، ورمونت

استو جوهره اصلی نیوانگلند محسوب می‌شود. در یکی از دره‌های حاصلخیز منطقه شهر زیبایی وجود دارد که همه چیز از آب و هوا تا غذاها در آن سالم هستند. منطقه تاریخی خیابان اصلی شهر با چندین فروشگاه، مغازه مالت فروشی، و حتی فروشگاه عرضه محصولات دستساز پر شده است. در اینجا شما می‌توانید تعطیلاتی زمستانی و بی‌نهایت آرامی را سپری کنید.

 

 

گرجستان، اوشگولی

اوشگولی واقع در منطقه سوانتی بالایی به طور رسمی به ثبت میراث جهانی یونسکو درآمده و به عنوان مرتفع‌ترین روستای دائمی اروپا شناخته می‌شود. در سفر به این منطقه حس می‌کنید گامی به گذشته برداشته‌اید. گرچه مسیر رسیدن به این منطقه مرتفع گرجستان خیلی هم راحت نیست اما مناظر کوه‌های قفقاز اطراف و هوای فوق‌العاده سالم ارزش سفر و بازدید را دارد. مسیر رسیدن به سوانتی بالایی در زمستان‌ها سخت‌تر هم می‌شود.

 

 

تائوس، نیو مکزیکو

این شهر جنوب غربی، در یک دره بیابانی مرتفع واقع شده که احتمالا با آنچه شما در مورد شهر کوهستانی انتظار دارید متفاوت است. در این شهر آسمان آبی با خانه‌های خشکی و حومه کویری و خشک به هم می‌رسند. برج‌های Sangre de Cristo Range از نقاط دیدنی تائوس محسوب می‌شوند که بالاتر از سطح کویر واقع شده‌اند. در کنار تمامی شهرهای کوهستانی جدید، سرسبز و برفی تائوس می‌تواند تجربه‌ای متفاوت و بی‌نهایت منحصر به فرد باشد.

 

بخوانید: سفر به پربازدیدترین شهرهای دنیا

 

 

چین، استان یون‌نان، جیانتانگ

هر روستایی باستانی در نزدیکی مرز تبت که بین دامنه‌های برفی هیمالیا واقع شده چیزی کم از شهری خیالی و افسانه‌ای ندارد. Gyalthang یا (Jiantang)، که در سال 2001 تغییر نام داد افراد محلی ساده و خوش قلبی زندگی می‌کنند که از نفوذ زندگی امروزی مصون مانده‌اند. شما در اینجا به وضوح می‌توانید صدای مناجاتی که از صومعه‌های تبتی بلند می‌شوند را بشنوید. درست در خارج از شهر، مراتع به دریاچه‌های کوهستانی، دره‌ها و رودخانه‌های پر آبی که از برف کوه تغذیه می‌کنند باز می‌شوند.

 

 

اکوادور، ریوبامبا

مانند خیلی از شهرهای حاشیه اقیانوس آرام ریوبامبا نیز در سایه آتشفشانی غیر فعال قرار گرفته است. ابرها نوک آتشفشان غیر فعال چیمبرازو، بالاترین نقطه اکوادور را می‌پوشانند و تصویری بی‌نهایت پوستری را به وجود می‌آورند. اگر می‌خواهید در مورد این شهر اقیانوسی بیشتر بدانید و با محیط آن ارتباط برقرار کنید از کلیساها و موزه‌های مرکز استعماری شهر بازدید کنید. برای افرادی که به جای هیاهو تعطیلاتی آرام را دنبال می‌کنند ریوبامبا انتخابی شایسته توجه است.

 

بخوانید: بهترین شهرهای حاشیه رود در دنیا

 

مطالب مرتبط