۹ نکته در برقراری ارتباط با مردم دنیا در سفر

احتمالا بزرگ ترین اضطراب در سفر خصوصا سفرهای انفرادی به خارج از کشور، چگونگی ارتباط برقرار کردن با مردم محلی و گردشگران است. مسافران اغلب تمایل دارند که از یک نژاد و فرهنگ باشند و مواجهه با فضا و فرهنگی متفاوت، باعث سردرگمی بسیاری از افراد می‌شود. هرچند در مقاله نکاتی که باید قبل از سفر به یک کشور خارجی بدانید نکات کاربردی و مفیدی را برای شما فراهم کرده‌ایم اما لازم دانستیم در این مقاله، راجع به راه‌های برقراری ارتباط با مردم دنیا در سفر به یک کشور خارجی صحبت کرده و به شما در تقویت دوستی‌ها و ارتقای عزت نفستان کمک خواهیم کرد.

 

پیوستن به تورهای پیاده‌روی

این روش، راهی عالی و البته رایگان برای آشنایی با یک شهر جدید و مردمان محلی و گردشگران خارجی است. ماهیت تورهای پیاده‌روی این است که سریعا به مکالمه‌ای آسان منجر می‌شود. ممکن است گروهی که عضو آن می‌شوید چندان بزرگ نباشد، اما مهم نیست. یک راهنمای تور حرفه‌ای در بدو امر، از همه می‌خواهد که خود را معرفی کرده و بگویند که از کجا آمده‌اند. این امر به شما اجازه مشارکت در گفتگو با سایر شرکت‌کنندگان را در طول مسیر می‌دهد. در ضمن توقف‌های بین راه و صرف وعده‌های غذایی به صورت گروهی، فرصتی عالی برای معاشرت است.

 

بخوانید: سفری به شهرهای هوشمند و توریستی آسیا

 

 

ارتباط آنلاین

طی سال‌های اخیر، اپلیکیشن‌هایی برای کمک به مسافران طراحی شده که مدیر برنامه، به شما آموزش می‌دهد قبل از سفر، به صورت آنلاین افرادی را ملاقات کنید که به همان مقصد سفر می‌کنند یا به نحوی با سفر شما مرتبط هستند. بعنوان مثال EatWith به شما امکان می‌دهد در مهمانی‌های شام که به میزبانی سرآشپزهای محلی کشور مقصد برگزار می‌شود شرکت کنید و Sofar Sounds کاربران را با موسیقی دانانی که در سالن‌های غیررسمی اجرا دارند، متصل می‌کند. شبکه‌هایی از دختران عشق سفر، گروهی از افرادی که به صورت انفرادی سفر می‌کنند و متخصصان مسافرتی که تمام وقت مشاوره می‌دهند، نمونه‌هایی از قابلیت‌های چنین اپلیکیشن‌هایی هستند. پیشنهاد می‌کنیم در این رابطه مقاله اپلیکیشن‌های مفید برای سفرهای یکنفره را از دست ندهید.

 

 

اقامت در هاستل‌ها

بهترین هاستل‌های دنیا، یک سرمایه اساسی برای مسافرانی هستند که به تنهایی یا گروهی سفر می‌کنند. صحبت با هم اتاقی‌ها، به تقویت مکالمه و ارتباطات اجتماعی بهتر کمک کرده و دورهمی در فضاهای مشترک، امکان آشنایی با طیف وسیعی از مسافران کشورهای مختلف را فراهم می‌کند.

 

 

اجاره اتاق

این که آیا در سفر یک اتاق مجلل گیر بیاورید یا اتاقی متوسط را از طریق Airbnb اجاره کنید، چندان مهم نیست. مهم این است که مانند هاستل‌ها، در یک محدوده کوچک، با افراد محلی و گردشگران در ارتباطی نزدیک قرار بگیرید و تجربیات سفرتان را با یکدیگر به اشتراک بگذارید.

 

بخوانید: سفری رمانتیک به زیباترین کشورهای دنیا

 

 

پیوستن به یک جلسه محلی

شرکت در دوره‌های مختلف نظیر آشپزی، تانگو، یوگا، مدیتیشن و غیره، این امکان را به شما می‌دهد تا با مسافران و افراد محلی که با شما دارای علائق مشترک هستند دوست شوید. مهم نیست که در دروس ارائه شده خبره شوید، آنچه بدست می‌آورید فرصتی عالی برای برقراری ارتباطی جالب در کشوری بیگانه است.

 

 

پیشنهاد عکس گرفتن

"می‌‌خواهید از شما عکس بگیرم؟" یکی از بهترین راهکارها برای شروع یک مکالمه خوب با یک غریبه در کشوری خارجی این است که اگر می خواهد عکس بگیرد به او کمک کنید و از او عکس بگیرید و یا با هم عکس‌هایی یادگاری ثبت کنید. این امر می‌تواند در نهایت به یک دوستی بی‌نقص بدل شود.

 

بخوانید: سفر در تابستان؛ ارزان‌ترین مقاصد اروپا

 

 

شرکت در تورهای گروهی

سفر جاده‌ای به یک روستای دور افتاده، پیاده،روی در مناطق کوهستانی و نظایر اینها که عمدتا توسط تورهای گروهی اجرا می‌شوند، ارتباطاتی صمیمی را بین مسافران ایجاد کرده و نیز از نظر مالی معمولا مقرون به صرفه هستند. در این رابطه لازم است بگوییم که گروه‌های کوچک، معمولا از رفاقت بیشتری برخوردارند.

 

 

شرکت در فعالیت‌های داوطلبانه

در سفر به یک کشور خارجی، می‌توانید در برخی پروژه‌ها به صورت داوطلبانه شرکت کنید و بدین ترتیب فرصت‌هایی عالی برای ارتباط نزدیک با مسافران و افراد محلی بدست آورید. البته قبل از ثبت نام، به طور کامل راجع به پروژه و سازمان موردنظر تحقیق کنید تا اطمینان حاصل کنید که فعالیت‌هایشان به ارتقای شما کمک می‌کنند و از طرفی شما هم می‌توانید مفید واقع شوید.

 

بخوانید: با این ۷ دلیل برای داشتن حال خوب سفر کنید

 

 

سلام کردن

سفر شاید تنها وضعیت زندگی باشد که تقریبا همه کسانی که درگیر آن می‌شوند دوست دارند دیده شوند. مسافران انفرادی، از دوستان و خانواده جدا می‌شوند و احتمالا به دنبال امکانی برای معاشرت هستند. در واقع گونه‌های انسانی به دلیل توانایی در برقراری ارتباط با یکدیگر، 200 هزار سال زنده مانده‌اند. درست است که در سفر در یک مکان خارجی قرار می‌گیرید که هیچ کس شما را نمی‌شناسد، اما سخت نگیرید، کافی است که در یک کافه یا رستوران، یک نوشیدنی بگیرید و به سر میز شخص موردنظر بروید و به یک سلام ساده اکتفا کنید. چیزی از دست نخواهید داد!

 

بخوانید: بهترین شهرهای جهان برای سفر تابستانی

 

 

همانطور که دیدید، راه‌های برقراری ارتباط با مردم دنیا در سفر به یک کشور خارجی، چیز پیچیده ای نیست. فقط کمی راحت باشید، نفس عمیق بکشید، سخت گیری را کنار بگذارید و با فراغ بال، از تجارب جدید استقبال کنید.

مطالب مرتبط