سفر در تابستان ؛ ارزان‌ترین مقاصد اروپا

اروپا از قاره‌های بسیار زیبا و دیدنی زمین است که با وجود وسعت نه چندانش از تعداد زیادی کشورهای کوچک و بزرگ تشکیل شده است. عموما سفر به اروپا برای بیشتر مسافران پرهزینه است اما این گونه هم نیست که نتوان به جایی از آن سفر کرد. هنوز نقاطی در این کشور وجود داردند که بتوان به آن‌ها سفری خوش را تجربه کرد. از بوداپست پایتخت مجارستان تا کراکوف در لهستان انتخاب‌های مختلفی وجود دارد.

 

مجارستان، بوداپست

 

مجارستان، بوداپست

 

شاید قیمت پرواز کمی بالاتر از چیزی باشد که بتوان ارزان‌قیمت نامیدش اما هیچ شکی نیست که سرمایه‌های موجود در پایتخت زیبای این کشور یعنی بوداپست برای افرادی که می‌خواهند ارزان سفر کنند، مناسب است. گرچه بیشتر فعالیت‌های توریستی در اطراف رودخانه دانوب متمرکز شده‌اند اما شهر هم جاذبه‌هایی برای دیدن و کاوش دارد. به علاوه اگر علاقه داشته باشید می‌توانید به تورهای گردشی رایگان و هدایت شده ملحق شوید که راهنمای انگلیسی زبان دارند و می‌توانند اطلاعات جامعی در اختیار شما قرار دهند. در سراسر دانوب Fisherman’s Bastion زیبا، منظره پانورامای خیره‌کننده‌ای از شهر را ارائه می‌دهد. مخصوصا شما می‌توانید زیباترین حالت آن را از اکتبر تا مارچ شاهد باشید. البته سفر به بوداپست بدون رفتن به گرمابه‌های آن هرگز کامل نخواهد بود. مخصوصا حمام Széchenyi که هم زیباست و هم قیمت مناسبی دارد.

 

جمهوری چک، پراک

 

جمهوری چک، پراک

 

بر اساس آمار کمپانی Euromonitor International پراک در حال حاضر در رده پنجم پر بازدیدترین و محبوب‌ترین مقصد اروپا قرار دارد. با این که پراگ را شهر صد مناره می‌نامند اما هنوز طیف وسیعی از فعالیت‌ها وجود دارد که می‌توانید انجام‌شان دهید. در حالی که پربازدیدترین نقاط شهر شامل جاهایی مثل میدان شهر قدیمی و میدان Wenceslas می‌شود، شما مقرون به صرفه‌ترین غذاها را می‌توانید با فاصله دورتری از مرکز تاریخی شهر و در محله‌هایی مثل Žižkov به وفور پیدا می‌شود. همینطور که از خیابان‌ها عبور می‌کنید می‌توانید مجسمه‌های معروف مجسمه‌ساز اهل چک David Černý را هم ببینید.

 

۸ کشور مقرون به صرفه آسیا برای سفر در سال ۲۰۱۹

 

بلغارستان، صوفیه

 

بلغارستان، صوفیه

 

صوفیه که در قلب بلغارستان غربی و در برابر کوه ویتشا با شکوه قرار گرفته شاید یکی از ارزان‌ترین مقاصد اروپایی نباشد اما بدین معنی هم نیست که آن را رده دوم قرار دهیم. این شهر یکی از قدیمی‌ترین جوامع اروپایی است که تاریخی بسیار غنی را در خود میزبانی می‌کند. از کلیسای قرون وسطایی بویانا تا حتی قدیمی‌تر از آن ساختمان مدور سنت جورج که قدمت آن به قرن 4ام برمی‌گردد چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد. برای گردشگرانی که می‌خواهند سفری ارزان داشته باشند هتل‌های دو سه ستاره خوبی وجود دارد که می‌توانند در آن‌ها اقامت کنند. این هتل‌ها معمولا در اطراف رستوران‌های ارزان اما باکیفیت قرار دارند. شما می‌توانید در این جاها هم اقامت ارزان داشته باشید و هم از غذاهای معتبر بلغاری نوش جان کنید.

 

لیتوانی، ویلنیوس

 

لیتوانی، ویلنیوس

 

به طور کاملا واضح و ملموسی لیتوانی یکی از کم بازدیدترین شهرهای اروپایی است که خیلی از گردشگران حتی به فکر سفر به آن هم نمی‌افتند. در حالی که این شهر یکی از بهترین مقاصد ارزان منطقه بالتیک شمرده می‌شود. صدها فعالیت رایگان در این شهر وجود دارد که می‌توانید آزادانه انجامش دهید بدون اینکه یک سنت هم هزینه کنید. در اطراف شهر قدیمی تاریخی قدم بزنید و یا از پروژه‌های هنری خیابانی در زمینه‌ بزرگان ادبیات کشور دیدن کنید. در ویلنیوس کارهایی که رایگان نیستند هم هزینه آنچنانی روی دستان شما نمی‌گذارند. مثلا شما می‌توانید با 4 یورو وارد برج گدیمیناس شوید و از تماشای منظره خیره‌کننده پایتخت لذت ببرید.

 

لهستان، کراکوف

 

لهستان، کراکوف

 

این شهر به خاطر آثار تاریخی و معماری‌های شگفت‌انگیزش است که شهرت پیدا کرده. قدمت قلعه زیبای واول به قرن 11ام برمی‌گردد و میدان اصلی قرون وسطایی و باشکوه شهر قدیمی نیز از پربازدیدترین جاذبه‌های توریستی شهر محسوب می‌شود. از سرمایه‌های اصلی این شهر می‌توان به زندگی شلوغ پلوغ و هزینه‌های مقرون به صرفه آن اشاره کرد. زندگی شبانه در این شهر به شدت رواج دارد و گفته می‌شود که کراکوف بیشترین کافه را در تمام شهرهای دنیا در خود جای داده که بیشترشان در اطراف شهر قدیمی و محله تاریخی کازیمیر واقع شده‌اند.

 

وسایل ضروری برای سفر تنها با کوله پشتی

 

پرتغال، لیسبون

 

پرتغال، لیسبون

 

شاید هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردید اما لیسبون نیز در این فهرست جای دارد. این شهر زیبا و رنگی یکی از مقاصد ارزان اروپاست که می‌توانید در اقامتی لوکس را در آن تجربه کنید. مثلا اقامت در هاستل مدرن The Independente با صبحانه از شبی 12 یورو شروع می‌شود. به علاوه کلی رستوران‌های خوب و کم‌تر شناخته شده هم هستند که بهترین غذاهای سنتی پرتغالی را با قیمت‌های واقعا خوبی عرضه می‌کنند. به علاوه بسیاری از جشنواره‌های تابستانی رایگان و فعالیت‌های جذاب در این شهر وجود دارد که می‌توانید در طی سفری تابستانه در آن‌ها شرکت کنید و یا انجام‌شان دهید.

مطالب مرتبط