۸ رستوران‌ زیبا و عجیب در دنیا

وقتی رستورانی را برای خوردن غذا انتخاب می‌کنید، استنباطی از کلیت محیط یک محل برای خوردن غذا دارید. تفاوت‌ها در نهایت برای مشتریان بین رستورانی لوکس، معمولی، مختص به کشوری خاص یا از این دست است. اما رستوران‌هایی در جهان هستند که در عین زیبایی، کاملا این چهارچوب را می‌شکنند. رستوران‌هایی عجیب و متفاوت که البته خوب هم هستند و هر گردشگری که به نزدیکی آن‌ها برسد، باید حداقل یک بار حضور در آن‌ها را تجربه کند.

 

  1. رستوران Ithaa، مالدیو

این رستوران در عمق 4.87 زیر سطح دریا قرار گرفت و سقف آن شیشه‌ای آن، عمق دریا و ماهی‌هایی که در آن زندگی می‌کنند را مثل یک آکواریوم بزرگ برایتان به نمایش می‌گذارد. در هر نوبت تنها 14 نفر بر روی میزهای دو نفره می‌توانند در رستوران Ithaa مشغول خوردن غذا شوند و از نمای 180 درجه‌ی دریا لذت ببرند.

 

رستوران Ithaa، مالدیو

 

  1. Grotta Palazzese، ایتالیا

یکی از جذاب‌ترین و جالب‌ترین رستوران‌های لیست ما در شهر Polignano a Mare در جنوب ایتالیا واقع شده است. Grotta Palazzese در غاری زیبا مشرف به دریا واقع شده است و تنها در ماه‌های تابستان فعالیت می‌کند، به همین خاطر باید از ماه‌ها قبل در آن میز رزرو کنید تا بتوانید شانس بودن در این رستوران متفاوت را داشته باشید.

 

Grotta Palazzese، ایتالیا

 

سفرهای هیجان انگیز برای تغییر زندگی

  1. رستوران برفی LumiLinna ، فندلاند

شهر کِمی در فندلاند هم یکی از متفاوت‌ترین رستوران‌های دنیا را دارد. شاید رستوران‌های یخی دیگری نیز در دنیا باشند، اما LumiLinna با بودن در خانه‌های برفی و دکورهایی که همه در یخ و برف هستند، چیزی واعا متفاوت است. این رستوران نیز تنها در موقعی خاص از سال سرویس دهی می‌کند و برای شام خوردن در آن باید از آخر جولای برایش برنامه ریزی کنید و تا زمانی که هوا حول حوش -5 درجه باشد، LumiLinna باز خواهد بود و سپس تا سال بعد بسته خواهد شد.

 

رستوران برفی LumiLinna ، فندلاند

 

  1. رستوران‌های معلق در هوا

چندین رستوران معلق در هوا وجود دارد که هیچ کدامشان آنقدرها نسبت به دیگری برترین ندارند، به همین خاطر به صورت کلی همه‌شان را در رتبه چهارم قرار داده‌ایم اما برای معرفی به Dinner in the Sky را در نظر داریم که چند شعبه در چند کشور جهان دارد. در این تجربه که در هر نوبت 22 نفر می‌توانند در آن شرکت کنند، شما در حالی که به دور یک میز غذا نشسته‌اید، به ارتفاع 50 متری رفته و در آن‌ها به خوردن غذا مشغول می‌شوید. در حال حاضر Dinner in the Sky در 40 کشور جهان شعبه دارد.

 

رستوران‌های معلق در هوا

 

سفر در تابستان ؛ ارزان‌ترین مقاصد اروپا

 

  1. Berggasthaus Aescher، سوییس

Berggasthaus Aescher در ارتفاع 1454 متری از سطح دریا قرار گرفته است. این رستوران نیز به خاطر شرایط آب و هوایی کوهستانی که در آن قرار گرفته‌، تنها در زمانی خاص بین اول مِی تا 31 اکتبر باز است. این رستوران اگر در جایی بسیار پرت قرار گرفته، اما به خاطر تصویر بسیار زیبایی که از کوهستان‌ برای گردشگران به نمایش در می‌آورد، بسیار پرطرفدار بوده و عده‌ی زیادی زحمت رفتن به آن را در هر سال به خود می‌دهند.

 

Berggasthaus Aescher، سوییس

 

  1. رستوران Sarnic، استانبول

در تور استانبول چندین آب انبار تاریخی می‌بینید که از آن‌ها برای ذخیره آب باران استفاده می‌شده است. اما رستوران Sarnic نوآوری جالبی به خرج داده و رستورانی سنتی در محیط یک آب انبار تاریخی با قدمت بیش از 1000 سال ساخته است.این آب انبار در پشت کلیسای سنت سوفیا واقع شده و یک مکان گران‌قیمت به حساب می‌آید که تجربه‌ای متفاوت از غذا خوردن در استانبول را به شما عرضه می‌کند.

 

رستوران Sarnic، استانبول

 

  1. Treepod، تایلند

اگر از بچگی عاشق خانه‌های درختی بودید، باید بدانید که امکان غذا خوردن در این خانه‌های درختی وقتی بین زمین و هوا هستید نیز برایتان مهیا است. در جزیره کود همراه تور تایلند ، شما این امکان را دارید که روی میزهایی خاص نشسته و غذا میل کنید، در حالی که گارسون‌ها با زیپلاین چیزهایی که احتیاج دارید را برایتان می‌آورند!

 

Treepod، تایلند

 

۸ کشور مقرون به صرفه آسیا برای سفر در سال ۲۰۱۹

 

  1. رستوران آبشاری Labassin، فیلیپین

یکی دیگر از نمونه‌ رستوران‌های عجیب اما واقعا زیبا، Labassin است که پای یک آبشار فوق‌العاده درست شده و وقتی که غذا می‌خورید آب تا زانوی شما را فرا می‌گیرد. این رستوران عالی بخشی از اقامتگاه Villa Escudero است و در آن غذاهای فیلیپینی سرو می‌شود و شب‌ها نیز در آن می‌توانید شاهد نمایش‌های مختلفی باشید که از فرهنگ مردم این کشور نشات گرفته و بخشی از جذابیت حضور در این مکان برای گردشگران محسوب می‌شود.

 

رستوران آبشاری Labassin، فیلیپین

مطالب مرتبط