وسایل ضروری برای سفر تنها با کوله پشتی

بستن یک کوله‌پشتی گردشگری می‌تواند کار سختی باشد، اما دیگر نگران نباشید، ما یک لیست از هرآنچه که ممکن است در طول سفر مورد نیاز شما باشد تهیه کرده‌ایم و نام آن را «لیست نهایی کوله سفر» گذاشته‌ایم.

البته همیشه مواردی مانند اینکه آیا تنها سفر می‌کنید؟ آیا دوستان یا اعضای خانواده در کنارتان هستند؟ سفر شما برای همراه شدن با تور کیش است یا برای یک تور هفت روزه استانبول بار و بندیل‌تان را می‌بندید؟

در این مطلب وسایل ضروری گردشگری برای افرادی که به تنهایی دور دنیا سفر می‌کنند، را با هم مرور می‌کنیم. البته بعضی از این موارد ارتباطی با زن بودن، مرد بودن و یا تنها بودن در سفر ندارد، اما در سفرهای تنها و ماجراجویی‌های فردی بیشتر به کارتان خواهد آمد.

 

بهداشت چشم‌ها

 

بهداشت چشم‌ها

 

با هر قصد و دلیلی که سفر کرده باشید و یا در هر فصلی که به سفر بروید، باید برای مراقبت از چشم‌های خود آماده باشید. از آن‌جایی که قدم زدن یا وقت‌گذرانی در طبیعت و یا بازدید از آثار تاریخی داخل یا خارج از شهر، همیشه بخشی از ماجراجویی گردشگران هستند، پس احتمالا قرار است مدت زمان زیادی را زیر نور آفتاب بگذرانید.

برای فرار از شدت نور خورشید بهترین راه استفاده از یک عینک آفتابی مناسب و استاندارد است. در واقع عینک آفتابی یک ناجی و همسفر خوب برای شماست.

هیجان سفر باعث می‌شود که در بیشتر موارد فراموش کنیم که عینک طبی‌مان را همراه ببریم. اما به طور مثال اگر به لنز عادت دارید اما آن را فراموش کنید، در طول سفر همیشه یک کابوس بزرگ همراه‌تان خواهد بود.

همراه داشتن عینک طبی، حتی اگر برای مطالعه و تماشای فیلم به کارتان می‌آید، هم ضروری است. شاید در یک برنامه غافلگیرانه خودتان را به یک تئاتر یا فیلم سینمایی دعوت کردید. اگر عینک به همراه نداشته باشید احتمالا ممکن است جزئیات زیادی را از دست بدهید.

علاوه بر همراه داشتن عینک آفتابی مناسب و عینک طبی، حتما یک اسپری پاک‌کننده ضد بخار هم به همراه داشته باشید. این اسپری در شرایط جوی متفاوت مانند شرجی، مه و یا برف‌های شدید به کمک‌تان خواهد آمد. علاوه بر این اگر لازم باشد می‌توانید برای تمیز کردن لنز دوربین عکاسی یا دوربین موبایل‌تان هم از آن استفاده کنید.

 

بهداشت موها

 

بهداشت موها

 

واقعیت این است که موهای بیشتر خانم‌ها پس از یک روز گشت‌و‌گذار کاملا آلوده و نامرتب خواهد شد؛ پس پیش از شروع سفر به فکر چاره باشید. در غیر این‌صورت بعدها علاقه‌ای به دیدن عکس‌های ژولیده خودتان در این سفر نخواهید داشت. علاوه بر این، ظاهر ژولیده ممکن است شانس آشنایی شما با گردشگران دیگر را تا حد زیادی پایین بیاورد.

پیشنهاد می‌شود با توجه به نوع، جنس و حالت موهای خود شامپوهای مناسب را به همراه داشته باشید. اگر قرار است به یک سفر کویری یا کوهستانی بروید، خوب است که از شامپوهایی که مانع جذب آلودگی‌های محیطی می‌شوند، استفاده کنید. به خاطر داشته باشید، علاوه بر زیبایی، این آلودگی‌ها ممکن است سلامت موی شما را هم به خطر بیاندازند.

 

لباس‌هایی که فراموش می‌شوند

 

لباس‌هایی که فراموش می‌شوند

 

احتمالا قصد ندارید تمام کوله‌پشتی خود را از لباس‌های جورواجور پر کنید و بعد در طول سفر از یک طرف گرفتار لباس‌هایی باشید که اصلا به کارتان نمی‌آیند و به جای آن موارد ضروری و کوچک را فراموش کرده باشید. لباس زیر (ترجیحا یکبار مصرف) و جوراب به تعداد کافی از مواردی هستند که در بیشتر موارد برداشتن آن‌ها به لحظه آخر پیش از سفر موکول می‌شود و در نهایت هم از سفر با شما باز می‌مانند.

قلب دوم شما پای شماست، پس به اندازه کافی جوراب به همراه داشته باشید. سعی کنید از جوراب های نخی استفاده کنید تا هوا بین پا و کفش شما در جریان باشد.

علاوه بر این با توجه به مقصد و شرایط آب‌وهوایی که در انتظارتان است، لباس‌های مناسب را فراموش نکنید. همراه داشتن یک بارانی، یک دست لباس ساحلی خنک و کلاه آفتاب‌گیر در بیشتر سفرها به کارتان خواهد آمد.

 

معرفی ۸ شهر اعجاب‌انگیز در دنیا

 

حفظ رطوبت پوست

 

حفظ رطوبت پوست

 

خشکی پوست خشک در هر آب و هوایی ممکن است اتفاق بیفتد، چه آب و هوای سرد قطبی و چه هوای گرم مدیترانه‌ای! بهرحال به هر کجا که سفر می‌کنید، لازم است یک مرطوب کننده متناسب با نوع پوست خود را به همراه ببرید تا در موارد خشکی یا حساسیت‌های پوستی از آن استفاده کنید.

 

حفاظت پوست در مقابل خورشید

 

حفاظت پوست در مقابل خورشید

 

یک کیف لوازم آرایشی کامل در کوله پشتی و ضدآفتابی که روی میز آرایش جا مانده است! یکی از نخستین چیزهایی که باید بردارید، ضد آفتاب است. اگر قصد دارید آفتاب بگیرید، ضد آفتاب مناسب را به همراه ببرید. اگر هم عازم یک سفر گرمسیری هستید، بهتر است از اسپری‌های ضدآفتاب برای بدن خود استفاده کنید.

کلاه آفتاب‌گیر را هم فراموش نکنید. هنگامی که در گرما و زیر نور مستقیم آفتاب هستید، هیچ همسفری به خوبی  یک کلاه آفتاب‌گیر پیدا نخواهید کرد.

 

پیشنهاد بهترین تعطیلات سنتی در خاورمیانه
 

ژل ضدعفونی کننده دست

 

ژل ضدعفونی کننده دست

 

همراه داشتن یک ژل در سفرهای‌تان مفید است،  مخصوصا در شرایطی که می‌توانید پیش و پس از غذا به راحتی و در کمترین زمان دست‌های‌تان را بدون استفاده از آب تمیز کنید.

 

قمقمه آب قابل بازیافت

 

بطری آب قابل بازیافت

 

بهتر است در برنامه گردشگری خود هوای محیط زیست را هم داشته باشید. پس به جای وقت و بی وقت خریدن بطری‌های آب معدنی، یک بطری قابل بازیافت برای آب با حجم حداقل نیم لیتر همیشه به همراه داشته باشید.

 

پدبهداشتی

پدبهداشتی

پدها در طول سفر به راحتی قابل خریداری هستند، اما برای داشتن آمادگی بیشتر حداقل یک یا دو پد همیشه در کیف خود داشته باشید.

 

دستمال کاغذی

 

دستمال کاغذی

 

همراه داشتن جعبه یا رول دستمال کاغذی هنگام استفاده از حمام‌ها و سرویس‌های بهداشتی عمومی به کارتان خواهد آمد.

 

شارژر و پاور بانک

 

شارژر و پاور بانک

 

شارژر تلفن خود را حتما در کیف خود قرار دهید، خرید شارژر از فرودگاه‌ها با قیمت‌های گزاف فقط هزینه‌های سفرتان را افزایش می‌دهد پس سعی کنید همیشه یک پاوربانک شارژ شده و شارژر را به همراه داشته باشید.

 

دارو

 

دارو

 

داروهای شخصی و مهم خود را فراموش نکنید. هم‌چنین بهتر است قرص مسکن و قرص ضدتهوع و هم‌چنین چسب زخم هم به همراه داشته باشید. البته پیش از انتخاب مسکنی که به همراه می‌برید، درباره قوانین کشور مقصد مطالعه کنید. مثلا اگر با تور استانبول به سفر می‌روید یا عازم تفلیس هستید، با یک جستجوی ساده اینترنتی، می‌توانید از ممنوعیت‌های دارویی آگاه شوید.

مطالب مرتبط