سفر به پربازدیدترین شهرهای دنیا

همه ساله مسترکارت مقاصد جهانی را مورد بررسی قرار می‌دهد. در این بررسی که بین بیش از 160 شهر گردشی انجام می‌گیرید میزان محبوبیت آن‌ها بین گردشگران سنجیده می‌شود. این نظرسنجی تنها بر تعداد بازدیدکنندگان تمرکز ندارد و هزینه‌های سفر، نحوه خرید بلیط هواپیما، سوغاتی‌ها و مواردی این چنینی را هم مد نظر قرار می‌دهد. به این شیوه نه تنها شهرهای پربازدید هر سال را مشخص می‌کند بلکه به مسافران خطی و مشی واضحی می‌رساند.
ما در اینجا پربازدیدترین شهرهای دنیا در سال 2018 را بررسی می‌کنیم تا شما بتوانید امسال به آن‌ها سفر کنید.

 

تایلند، بانکوک

 

تایلند، بانکوک

 

برای سومین سال پیاپی تور تایلند و بانکوک با بیش از 20.05 میلیون بازدیدکننده توانسته پربازدیدترین شهر دنیا باشد. به طور عمده این شهر با ترکیب جاذبه‌های تاریخی و مدرن امروزی مردم را به سمت خودش جلب می‌کند. معابد باشکوه دیدنی، زندگی امپراطوری گذشته، زندگی فرهنگی و مذهبی مردم و البته طیفی از نقاط خرید مثل بازارهای شبانه و بازارهای آخرهفته گردشگران در دنیای خودشان غرق می‌کنند. توریست‌های دنیا برای قایق‌سواری در شهر و خوردن غذاهای وسوسه‌انگیز و ارزان از بانکوک سفر می‌کنند.

 

انگلستان، لندن

 

انگلستان، لندن

 

لندن با 19.83 میلیون نفر بازدیدکننده در سال جایگاه دوم را از آن خودش کرده است. در واقع فعالیت‌هایی که می‌توان در لندن انجام داد بسیار زیاد است و در اغلب موارد سفر به این شهر توسط توریست‌ها تکرار می‌شود. به علاوه سیستم حمل و نقل شهر آنقدر کارا و گسترده است که اصلا لازم نیست شما دلارهایتان را صرف جابه جایی در شهر کنید و مرتبا سوار تاکسی‌ها شوید. شما می‌توانید با حمل و نقل عمومی به هرجایی که خواستید بروید و در هزینه‌ها صرفه جویی کنید.
از کلیساهای قرون وسطایی جدید تا پارک‌های بزرگ و نشاط‌آور در این شهر چیزهای زیادی انتظار شما را می‌کشد.

 

پاریس، فرانسه

 

پاریس، فرانسه

 

مقاومت در برابر جادوی پاریس، پایتخت فرانسه برای توریست‌های حرفه‌ای و ماجراجو بسیار سخت است. بدیهی‌ست با آن همه شهرت و هنر و تاریخ این شهر سالانه بیش از 17 میلیون بازدیدکننده را به خود ببینید.
این شهر شیک پر از سال‌های مد، رستوران‌های شگفت‌انگیز و مجلل، گالری‌های هنری فوق‌العاده و جاهای دیدنی بیشتر است. مجموع تمام این‌ها توضیح می‌دهد که چطور پاریس جایگاه دوم دنیا را به خود اختصاص داده است.

 

بهترین مقاصد آسیایی برای سفر در تیرماه 2019

 

امارات، دبی

 

امارات، دبی

 

تور دبی و این شهر با 15.79 میلیون بازدیدکننده جایگاه بعدی را به خودش اختصاص داده است. این شهر فضایی که به نظر دریچه‌ای از آیندگان را به دنیای ما گشوده هرگز متوقف نمی‌شود و همیشه در حال ارائه چیزی جدید است. دبی رکورد بلندترین برج دنیا را شکسته و سال پیش هم پروژه تاکسی پرنده را رونمایی کرده است. توریست‌ها در سال 2017، 537 دلار به ازای هر روز در این شهر صرف کرده‌اند.

 

سنگاپور

 

سنگاپور

 

اگر هنوز سینمایی Crazy Rich Asians را ندیده‌اید احتمالا تصوری از این شهر ندارید. این شهر سرمایده‌داری و ثروتمند نه تنها بزرگ‌ترین و بهترین فرودگاه جهان را دارد بلکه اغلب هتل‌های اینستاگرامی نیز در اینجا واقع شده‌اند. غذاهای خیابانی فوق‌العاده خوشمزه و امکانات مدرن این شهر را به مقصدی محبوب در آسیای جنوب شرقی بدل کرده است.

 

با این ۷ دلیل برای داشتن حال خوب سفر کنید

 

آمریکا، نیویورک

 

آمریکا، نیویورک

 

از رستوران‌های شگفت‌انگیز ایتالیایی تا هتل‌های فوق‌العاده میدتون در این شهر روحیه و جوی فوق‌العاده حاکم است که به راحتی نمی‌توان نادیده‌اش گرفت. با این اوصاف اصلا جای تعجب نیست می‌بینیم که سالانه 13.13 میلیون نفر از این شهر دیدن می‌کنند.

 

مالزی، کوالالامپور

 

مالزی، کوالالامپور

 

تور مالزی و شهر کوالامپور با صحنه غذایی پویا، متنوع و باورنکردنی همه قشر مسافری را به خود می‌بیند. این شهر چندفرهنگی جذاب با مردمانی مختلف از مناطق اطراف و مذهب‌های متنوع مقصدی راحت و آرامشبخش برای همه است. با این ویژگی‌هاست که سالانه 12.58 میلیون توریست از آن بازدید می‌کنند. به این ترتیب کوالالامپور سال گذشته با این رقم به رتبه 7ام دنیا دست پیدا کرد.

 

راهنمای سفر چند مقصدی برای تعطیلاتی شگفت‌انگیز در آسیا

 

ژاپن، توکیو

 

ژاپن، توکیو

 

توکیو از به روزترین شهرهای دنیاست که عجیب‌ترین تکولوژی‌ها را می‌توان در آن پیدا کرد. توکیو حالا سریع‌ترین قطار دنیا را دارد و در حال آماده‌سازی برای میزبانی المپیک تابستانی 2020 است. شما در این شهر می‌توانید طیف زیادی از رستوران‌های ستاره‌دار میشلین را پیدا کنید و در فروشگاه‌های هلوکیتی سرگردان شوید. توکیو 11.93 میلیون بازدیدکننده داشته است.

 

ترکیه، استانبول

 

ترکیه، استانبول

 

در تور استانبول و این شهر با 10.70 میلیون گردشگر در جایگاه 9ام شهرهای پربازدید دنیا قرار دارد. با وجود مشکلات سیاسی و اجتماعی سال‌های اخیر در ترکیه هنوز هم استانبول با داشتن زیبایی‌های طبیعی و تاریخی، ساختمان‌ها و قصرهای دوره عثمانی و کلیساهای دوره بیزانس از بازدید بالایی برخوردار است.
مسترکارت پیش‌بینی کرده استانبول با یک رشد 19.7 درصدی پربازدیدترین شهر سال 2019 شود. هیچ شکی نیست که این شهر در کشور همسایه ما ترکیه از مقاصد اول ایرانی‌ها هم هست.

مطالب مرتبط