معرفی ۸ شهر اعجاب‌انگیز در دنیا

هر شهری در دنیا به شکل خاص خود منحصر به فرد است، اما بعضی از شهرهای دنیا هستند که به شکلی ویژه خاص بوده و گاهی بسیار عجیب هستند. آیا تا به حال در مورد شهی شنیده‌اید که کاملا به رنگ آبی است؟ یا شهری که در دل یک تخته سنگ بنا شده؟ اگر قبلا در مورد آن‌ها نشنیده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم لیست امروز ما در مورد عجیب‌ترین شهرهای دنیا را بخوانید.

 

  1. شهری که تعداد مردگانش از زنده‌ها بیشتر است

 

colma

 

شهر کولما در کالیفرنیای امریکا، دارای 17 قبرستان است که باعث شده تعداد مردگانی که در آن دفن شده‌اند از تعداد افرادی که روی زمین زندگی می‌کنند بیشتر باشد. به خاطر سیاست‌هایی که در کالیفرنیا اتخاذ شد، بسیاری از کسانی که در شهرهای مختلف دفن شده بودند به این شهر آورده شدند. اغلب کسانی که در این شهر زندگی می‌کردند در کارهای کفن و دفن بودند. اما با توجه به رشد اقتصادی روز افزون شهر کولما، حالا این شهر شهروندان خیلی بیشتری دارد، و شعار ان‌ها نیز این است: "خوب است که در کولما زنده باشی". البته با تمام این اوصاف هنوز تعداد مردگان کولما چندین برابر تعداد زنده‌هایش است.

 

  1. شهری درون یک تخته سنگ

 

سنیل

 

شهر سنیل در اسپانیا به خاطر اینکه در دل یک تخته سنگ بزرگ ساخته شده و شکل و شمایلی کاملا منحصر به فرد دارد، سالانه گردشگران خیلی زیادی را به خود می‌بیند. حتی وقتی در خیابان‌ها رد می‌شوید، تکه‌های بزرگی از این صخره را می‌بینید که آسمان را کور کرده است و حتی ممکن است فکر کنید که هر لحظه امکان دارد به روی سرتان بیفتد، اما در واقع این سنگ‌ها و این شهر برای قرن‌هاست که پا برجا بوده است.

 

مقاصد گردشگری زیبای آسیایی در سال ۲۰۱۹

 

  1. شهری در میان دریا

 

neft-daslari

 

نفت داشلاری که به معنی صخره‌ی نفت است، شهری ساخته شده برای استخراج نفت در آذربایجان است. تمام شهر به صورت سازه‌های آهنین بوده و در میان دریای خزر واقع شده است، جایی که تا کیلومترها هیچ خشکی دیده نمی‌شود. این شهر که وسعتی خوبی دارد، هیچ شهروند همیشگی نداشته و 2000 کارگر برای کار به آنجا آمده، مدتی در آن هستند و سپس از نفت داشلاری می‌روند.

 

  1. شهر بیگانه‌های فضایی

 

رزولِ نیومکزیکو

 

در 1947 گفته می‌شود که یک سفینه فضایی در رزولِ نیومکزیکو سقوط کرده است. البته هنوز هم در اینکه چه چیزی در اطراف شهر سقوط کرده است جای شک و تردید وجود دارد اما مردم محلی از پیر و جوان به این اعتقاد دارند که آن چیز یک سفینه فضایی بوده است. به همین خاطر مدت‌هاست به این شهر لقب شهر فضایی‌ها داده‌اند و سرتاسر شهر نیز نقاشی‌هایی از این به ظاهر موجودات فضایی می‌بینید.

 

مقاصد شگفت‌انگیز ارزان در آسیا برای سفر در سال ۲۰۱۹

 

  1. شهر آبی

 

chefchaouen

 

چفچائون شهری در مراکش است که مردم آن دیوارها، درها و هر چیزی که در بیرون از خانه و در شهر قرار دارد را به رنگ آبی در می‌آورند. البته تمام رنگ‌های آبی استفاده شده در شهر یکی نیستند و از طیف‌های مختلف آبی در رنگ‌آمیزی استفاده می‌شود، اما در نهایت همه چیز این شهری آبی است.
گفته‌ می‌شود این رنگ به خاطر این بود که یهودی‌ها در چفچائون زندگی می‌کردند، اما حالا مدت‌هاست که یهودی‌ها از این محل رفته‌اند، اما رسم به جا مانده باقی‌ است.

 

  1. شهری که تنها یک ساختمان است

 

whittie-alaska

 

شهری در آلاسکا وجود دارد که کل مردمش در یک ساختمان 14 طبقه زندگی می‌کنند. این ساختمان نه تنها خانه‌های 220 ساکن این شهر است، بلکه در آن فروشگاه، بیمارستان، کلیسا و حتی ایستگاه پلیس وجود دارد. دلیل این کار صرفه‌جویی اقتصادی بوده است تا بتوانند در روزهای سرد سال، با کم‌ترین مصرف انرژی همه‌ی مراکز این شهر کم جمعیت را گرم نگه دارند.

 

با این ۷ دلیل برای داشتن حال خوب سفر کنید

 

  1. شهرهای غاری

 

ماتماتا

 

شهرهای غاری زیادی در دنیا وجود دارند، اما کاپادوکیا در ترکیه و ماتماتا در تونس معروف‌ترین آن‌ها هستند. البته تفاوت این دو شهر در این است که کاپودکیا بیشتر جایی برای حضور گردشگران است و مردم واقعا در دل غارها زندگی نمی‌کنند، در صورتی که در ماتماتا هنوز هم مردم در خانه‌های قدیمی زندگی می‌کنند. از سال 1970 دولت خانه‌هایی برای مردم این شهر ساخت اما کماکان مردم شهر به بودن در همان خانه‌ها رقبت داشتند.

 

  1. شهر کپی‌برداری شده

 

hallstatt

 

چین چندین شهر از کشورهای مختلف مخصوصا کشورهای اروپایی را کپی برداری کرده است، اما چیزی که از شهر اتریشی هالستات ساخته‌اند، فراتر از انتظار است. ابتدا کلیسای این شهر را در منطقه‌ای از چین ساختند و سپس بعد از اینکه دیدند همه چیز خوب پیش می‌رود، تکه تکه ساختمان‌های آن شهر را حول محور آن کلیسا بازسازی کردند تا در نهایت شهری داشتند که کاملا کپی‌برداری از شهر اتریشی بود.

مطالب مرتبط