معرفی عجیب و غریب‌ترین آسمان خراش‌های دنیا

درون آسمان خراش‌ها عموما با بیرون‌شان زمین تا آسمان فرق دارند. در حالی که درون آن‌ها مدرن و لوکس طراحی می‌شود اما از بیرون شبیه به سازه‌های غول‌پیکر نخراشیده با اشکال منحصر به فرد هستند. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و بالا رفتن توانایی ساخت و سازها، معماران سعی می‌کنند در خلق آسمان خراش‌ها خلاقیت و گاها بازیگوشی‌شان را بروز دهند. در این مقاله ما عجیب‌تری آسمان خراش‌های دنیا را معرفی می‌کنیم.

 

کره شمالی؛ پیونگیانگ، هتل ریونگیونگ

 

کره شمالی، پیونگیانگ، هتل ریونگیونگ

 

آیا این زشت‌ترین آسمان خراش دنیاست؟ ساختمان هتل ریونگیونگ که در پیونگیانگ کره شمالی واقع شده برای سال‌های زیادیست که در حال ساخت است. به طوری که مردم تصور می‌کردند این ساختمان به صورت نیمه کاره رها شده است. شکل نامتعارف مثلثی آن باعث تمسخر علاقه‌مندان به معماری و معماران حرفه‌ای دنیا شده است. هرچند در این اواخر سعی شده تغییراتی در آن انجام دهند اما فقط تا حدودی موفق بوده‌اند.

 

تایلند؛ بانکوک، ساختمان فیل

 

تایلند؛ بانکوک، ساختمان فیل

 

این ساختمان که گفته می‌شود به شکل فیل طراحی شده از سه بلوک ساختمان اصلی تشکیل شده است. البته وقتی به ظاهر این سازه نگاه می‌کنیم به سختی بتوان فیل را در آن تشخیص داد. بیشتر به نظر می‌رسد طراحی آن به صورت نصفه داره باقی مانده. مخصوصا در قسمت گوش‌ها به وضوح کاستی احساس می‌شود و چشم‌ها نیزبا یک حفره تیره مشخص شده‌اند. به نظر ما این سازه بیشتر شبیه ساختمان‌های ساخته شده با لگو است تا فیل.

 

سه سرزمین اعجاب‌انگیز گردشگری در جنوب شرقی آسیا

 

تایلند؛ بانکوک، ساختمان ربات

 

تایلند؛ بانکوک، ساختمان ربات

 

در مقابل دو نمونه بالا ما در اینجا ساختمان بانک آسیا را داریم که بدون هیچ کم و کاستی به شکل یک ربات طراحی و اجرا شده است. شما در تور تایلند از هر جای شهر که به این ساختمان نگاه کنید ربات بودن آن را می‌توانید تشخیص بدهید. ظاهر مدرن و ربات‌گونه این بانک شنان دهنده سیستم بانکداری نوین و کامپیوتری است. گفته می‌شود معمار Sumet Saii برای طراحی این ساختمان را با الهام از ربات‌های پسرش و به عنوان اعتراض به معماری مدرن نوکلاسیک و با تکنولوژی پیشرفته که تا اواسط دهه 1980 جهان را فرا گرفته بود، ساخته است.

 

چین؛ پکن، دفتر مرکزی CCTV

 

چین؛ پکن، دفتر مرکزی CCTV

 

این ساختمان نامتعارف با 44 طبقه دفتر مرکزی تلوزیون چین را در پکن میزبانی می‌کند. به نظر می‌رسد این ساختمان که ظاهرش نیاز به توضیح ندارد از لحاظ منطق معماری دارای ضعف‌هایی است. مخصوصا اگر بحث زمین لرزه‌ها پیش بکشیم به سختی بتوانیم امنیت بخش میانی برج را تضمین کنیم.

 

ایتالیا؛ میلان، تره ولاسکا

 

ایتالیا؛ میلان، تره ولاسکا

 

این برج قارچی شکل که در مرکزشهر میلان واقع شده از لحاظ معماری کاملا متفاوت با ساختمان‌های اطراف خود است. با این که این برج در سال 1954 ساخته شد، توانسته تفسیری مدرن از قلعه‌های قرون وسطایی معمولی ایتالیایی ارائه دهد. این برج تاثیری شگفت‌انگیز بر روی شهر گذاشته و منظره خط افق شهر را دگرگون کرده است.

 

۸ تاب بی‌نظیر در دنیا با منظره‌ای زیبا

 

انگلستان؛ لندن، ساختمان Lloyds

 

انگلستان؛ لندن، ساختمان Lloyds

 

هیچ شکی وجود ندارد که در بین تمام سبک‌های معماری موجود ساختمان لیودز لندن یکی از سازه‌های عجیب و غریب دنیاست که ساختاری غریب دارد. تمام دل و روده این ساختمان مثل لوله‌های آب و آسانسور در نمای بیرونی ساختمان قرار گرفته‌اند. این که تا چه اندازه چنین طراحی نامتعارفی می‌تواند بازخورد مثبت داشته باشد بسته به نظر مردم است.

 

هنگ کنگ، مرکز لیپو

 

هنگ کنگ، مرکز لیپو

 

قطعا مرکز لیپوی هنگ کنگ یکی از متمایزترین و برجسته‌ترین معماری‌های دنیاست که به درخت کوالا شهرت پیدا کرده است. زیرا شبیه به تنه درختی است که یک کوالا به آن چسبیده. معماری این ساختمان منحصر به فرد و برجسته را پل رودولف آمریکایی بر عهده داشته است.

 

روسیه؛ آرخانگلسک، آسمان خراش چوبی

 

روسیه؛ آرخانگلسک، آسمان خراش چوبی

 

این سازه عجیب و غریب را یک مرد به تنهایی آن هم با مواد اولیه غیر معمول و با چوب ساخته است. این ساختمان بلندترین سازه چوبی دنیا با 350 متر ارتفاع و 13 طبقه است. نیکولای سوتیاگین گانگسری باز نشسته بود که به مدت 15 سال مداوم بخش‌های مختلفی را به خانه خود اضافه کرد.
زیرا اون هرگز از چیزی که داشت راضی نبود و همواره در پی ایجاد تغییرات و بازسازی بود. به مرور سازه دچار خرابی شد و موجبات نگرانی همسایگان را به خاطر آتش سوزی فراهم کرد. این ساختمان در سال 2009 خراب شد و در سال 2012 در آتش سوزی از بین رفت.

 

هتل‌ مانی در مکان‌های عجیب با شگفت‌انگیز‌ترین اتاق‌های دنیا

 

چین؛ شنزن، مرکز وانک

 

چین؛ شنزن، مرکز وانک

 

واقعا چه کسی تا به حال عبارت آسمان خراش افقی را در تور چین شنیده است؟ البته که عجیب است اما حقیقت داشته دارد. این سازه یکی از مهم‌ترین طرح‌های معمار مشهور استیون هول است. این سازه که به مرکز وانک شناخته می‌شود شبیه به یک سری از بج‌هایی هستند که به دنبال هم قطار شده‌اند. شما می‌توانید از بالای این آسمان خراش خوابیده چهره گرمسیری شنزن را ببینید.

مطالب مرتبط