با این ۷ دلیل برای داشتن حال خوب سفر کنید

همه ما در این اتفاق نظر داریم که بازدید از نقاط جدید سرگرم‌کننده و لذت‌بخش است. شما در سفر به جاهای جدید در مورد فرهنگ‌های مختلف چیزهایی یاد می‌گیرید، کارهایی که قبلا انجام نداده‌اید را انجام می‌دهید، غذاهایی که هرگز ندیده‌اید و نشنیده‌اید را می‌خورید و حتی از موزه‌های و گالری‌های جذاب دیدن می‌کنید. این تجارب شما در بازگشت به خانه تبدیل به آدمی پخته‌تر و باتجربه‌تر می‌کنند. فرقی نمی‌کند سفری آخرهفته باشد و یا رفتن به دور دنیا، به هر حال این سفرها فواید زیادی برای شما و سلامتی‌تان دارند.

 

 

۱- برای سلامت روانی شما عالی است

 

 

برای سلامت روانی شما عالی است

 

 

یکی از اصلی‌ترین دلایل اینست که استرس شما کاهش می‌یابد. به عبارتی استراحت کنار استخرها و بیدار شدن در برخی از زیباترین مناظر طبیعی و روستایی تمام استرس‌های شما را دور می‌کند و از بین می‌برد. هر چه باشد طبق تحقسقات حتی یکی دو روز دور شدن و رفتن به تعطیلات می‌تواند ذهن شما را آرام کند. استرس برای سلامت روانی مناسب نیست و سفرهای گاه گاه می‌تواند شما را از خطر ابتلاع به افسردگی محافظت نماید. به علاوه بازدید از جاهای جدید همیشه مغز شما را فعال نگه می‌دارد. مغز شما در دوره جوانی همیشه در حال یادگیری چیزهای جدید است. اما وقتی به بزرگسالی می‌رسید و دیگر به مدرسه نمی‌روید مغز شما همچون بازویی بلااستفاده تنبل می‌شود. ماجراجویی باعث تحریک مغز شما می‌شود.

 

 

۲- بیشتر ورزش می‌کنید

 

 

۲- بیشتر ورزش خواهید کرد

 

 

این که به پیاده‌روی می‌روید و شهرها را کشف می‌کنید و یا به بالای تپه‌های زیبا صعود می‌کنید احتمالا تعداد قدم‌های شما را تا درصد بالایی افزایش می‌دهد. مقدار پیاده‌روی شما در طول روز مستقیما بر روی سلامت قلب و عروق شما تاثیر گذاشته و به بالا رفتن مقاومت و سلامت بدنی شما می‌انجامد.

 

 

۳- شما را با غذاهای سالم آشنا می‌کند

 

 

 بیشتر ورزش خواهید کرد

 

 

آیا تا به حال شده از خوردن بعضی از غذاها بترسید؟ خوردن غذاهای جدید سالم می‌تواند افق دید شما را بازتر کند و بر سلیقه غذایی‌تان تاثیر می‌گذارد. به این ترتیب می‌توانید در خانه بمانید و از غذاهای سالم خانگی مصرف کنید تا این که مرتبا غذاهای بیرونی و عمدتا فست فود را تهیه نمایید.

 

 

۴- کسل نمی‌شوید

 

 

wont-be-bored

 

 

در حالی که خیلی‌ها برای فرار از خستگی به سفر و ماجراجویی می‌پردازند هستند کسانی که برای فرار از دست کسالت به عادت‌های بد پناه می‌برند. متوجه هستید که از چه حرف می‌زنیم؟ حتما پیش آمده که غذایی ناسالم خورده‌اید نه چون گرسنه بودید بلکه به این دلیل که هیچ کاری نداشتید که انجام بدهید. اگر روزها را با فعالیت‌های هیجان‌انگیز پر کنید عملا وقتی برای انجام کارهای بیهوده نمی‌ماند و در ضمن روحیه شاداب‌تر و اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت. برای نمونه اگر آخر هفته‌ها به سفر دو روزه در حوالی محل زندگی‌تان بروید عملا برای تمام هفته پرانرژی و شاداب خواهید بود.

 

 

۵- سیستم ایمنی بدن بالا می‌رود

 

 

سیستم ایمنی بدن بالا می‌رود

 

 

 سفر به نقاط مختلف دنیا شما را در معرض آلودگی‌های زیادی قرار می‌دهد که مجبورید برای بخی از آن‌ها واکسن بزنید. به عبارتی بدن شما نسبت به خیلی از بیماری‌ها و مقاوم شده و در آینده وقتی به منزل برمی‌گردید در مواجه جدی با بیماری‌ها دچار مشکل نخواهید شد. به علاوه وقتی اعضای خانواده و یا همکاران به بیماری خاصی دچار می‌شوند شما به دلیل داشتن بدنی مقاوم نسبت به بیماری همچون یک ابرقهرمان مصون و سلامت خواهید ماند.

 

 

۶- اعتماد به نفس‌تان بالا می‌رود

 

 

اعتماد به نفس‌تان بالا می‌رود

 

 

جشن گرفتن موفقیت یکی از بهترین راه‌ها برای برای بالا بردن اعتماد به نفس محسوب می‌شود. اما در نظر داشته باشید که این همه چیز نیست و شما می‌توانید با توجه به خود و مهارت‌هایتان اعتماد به نفس‌تان را بالا ببرید. اگر نسبت به خودتان بی‌توجه باشید سلامت روحی‌تان به خطر خواهد افتاد. برای نمونه یاد گرفتن چیزی جدید به هر جایی از دنیا که می‌روید می‌تواند به بالا بردن روحیه و اعتماد به نفس‌تان کمک کند. بنابراین چرا در سفر بعدی یادگیری چیزی جدید را امتحان نکنید؟

 

 

۷- یادگیری زبان جدید برای ذهن فوق‌العاده است

 

 

۷- یادگیری زبان جدید برای ذهن فوق‌العاده است

 

 

اگر به سفری خارجی رفتید سعی کنید حتما مقداری با زبان رسمی آن‌ها آشنا شوید. ابین کار نه تنها توجه میزبانان را به شما جلب می‌کند بلکه طبق تحقیقات ذهن شما برای استفاده چند زبان فعال نگه می‌دارد. اینکار حافظه شما را بهبود بخشیده و سرعت ذهن را برای تصمیم‌گیری و تمرکز بالا می‌برد. حتی این کار می‌تواند ظرفیت به کارگیری مغز را در شما افزایش دهد. پس چرا برای یادگیری زبان جدید تعلل کنید؟

مطالب مرتبط