بهترین شهرهای گردشگری برای سفر تنها و زنانه

تنها سفر کردن همیشه یکی از ناب‌ترین تجربه‌هایی است که هر انسان می‌تواند در زندگی‌اش داشته باشد. اما برای داشتن خاطره‌ای خوب و به‌ یادماندنی از سفرهای تنهای خود، بهتر است مقصد هوشمندانه‌ای را انتخاب کنید. مقصدی که هم به علایق و سلایق شما نزدیک باشد و هم از نظر امکانات رفاهی گردشگری و امنیت شهروندی در محدوده قابل قبولی قرار گرفته باشد.

در ادامه، با شش شهر گردشگری تابستانی در اروپا و آسیا آشنا می‌شویم که می‌توانید آن‌ها را در لیست انتخاب‌های خود برای سفر تنها و به ویژه برای نخستین سفر تنهای‌تان قرار دهید.

 

 آمستردام، هلند (Amsterdam , Netherlands)

 

 آمستردام، هلند (Amsterdam , Netherlands)

 

آمستردام نه تنها برای زنانی که تنها سفر می‌کنند، بلکه برای نخستین سفر تنها یک مقصد فوق‌العاده است. سیستم حمل و نقل ایمن و مناسب، یکی از مهم‌ترین مواردی است که هنگام انتخاب مقصد به آن فکر می‌کنیم. آمستردام، صاحب یکی از بهترین سیستم‌های حمل و نقل شهری در اروپا است. سیستمی ایمن، که کار را برای گردشگران زنی که به تنهایی سفر می‌کنند، آسان کرده است.

نکته دیگر، زندگی شبانه و شب‌زنده‌داری در این شهر است. اگرچه آمستردام یک شهر شناخته شده گردشگری نیست، اما با کمی بررسی و پرس‌وجو می‌توانید محله‌هایی را ببینید که یک زندگی شبانه جذاب و قرن نوزدهمی در آن‌ها جریان دارد و زندگی شبانه، یعنی امنیت تضمین شده یک شهر برای شهروندان و گردشگرانی که در آن سکونت دارند.

علاوه بر این، آمستردام یکی از مقاصد گردشگری است که میزبان تعداد زیادی از مسافرانی است که به تنهایی سفر می‌کنند که تعداد زیادی از آن‌ها زنان یا دختران جوانی هستند که به دنبال تجربه‌های جدید به این شهر آمده‌اند. این یعنی در سفر به هلند نباید نگران پیدا کردن دوست و هم‌صحبت باشید.

 

براتیسلاوا در اسلواکی (Slovakia, Bratislava)

 

براتیسلاوا در اسلواکی (Slovakia, Bratislava)

 

براتیسلوا، یک سرزمین بهشتی برای گردشگران زنی است که به تنهایی سفر می‌کنند. با این حال، به اعتقاد گردشگران اروپایی، اسلواکی به خاطر موقعیت جغرافیی‌اش و احاطه شدن با کشورهای پر آوازه، از قلم افتاده است. اما باور داشته باشید که براتیسلاوا به اندازه زیباترین شهرهای اروپا و حتی در مواردی بیشتر از آن‌ها، زیبا، خاص و پر از راز است.

خیابان‌های وسیع در کرانه رود دانوب و رودخانه موراوا، و البته فروشگاه‌های ژلاتو که تقریبا در هر گوشه‌ای از این شهر پیدا می‎شوند، احتمالا نخستین مواردی هستند که توجه گردشگران را به خود جلب می‌کنند. در براتیسلاوا جشنواره‌های زیادی برگزار می‌شود و زندگی شبانه و گردشگاه‌های آن شهرت بسیار خوبی دارند.
این یعنی با خاطری آسوده می‌توانید از تفریح‌های جمعی و فستیوال‌های این شهر لذت ببرید. در واقع مردم پایتخت اسلواکی که در سه قرن گذشته میزبان فرهنگ‌های زیادی بوده، حالا به راحتی گردشگران را به زندگی خود راه می‌دهند.

ویژگی دیگر براتیسلوا، که آن را به یک مقصد ایده‌آل برای زنان گردشگر تبدیل کرده است، امنیت شهر است. اینجا بیشتر از آنکه شبیه به یک پایتخت شلوغ و پر هیاهو باشد، مانند شهر کوچکی است که مردم آن نه تنها به گرمی از شما استقبال خواهند کرد، بلکه امنیت شهر را تضمین کرده‌اند.

 

 استانبول، ترکیه (Istanbul, Turkey)

 

 استانبول، ترکیه (Istanbul, Turkey)

 

یکی از مقاصد پرطرفدار برای گردشگران ایرانی، تور استانبول است؛ مقصدی ایده‌آل برای خرید، گردشگری تاریخی و طبیعت گردی. اما این شهر زیبا، ویژگی جذاب دیگری هم دارد و آن این است که استانبول یک محل امن و مناسب برای زنانی است که به تنهایی سفر می‌کنند.

ویژگی دیگر این شهر، که همه زنان ایرانی عاشق آن هستند، مراکز خرید بزرگ و مال‌های فراوانی است که در گوشه و کنار شهر می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. تنوع این مراکز خرید آنقدر فراوان است که فرقی نمی‌کند به دنبال لوکس‌ترین برندها باشید و یا کالاهایی با قیمت مناسب‌تر را جستجو کنید، در هر حال دست خالی از این شهر بیرون نخواهید آمد.

 

بوداپست، مجارستان  (Budapest, Hungary)

 

 بوداپست، مجارستان  (Budapest, Hungary)

 

از وقتی که بوداپست به عنوان یک مقصد گردشگری برای مسافران جوان شناخته شد، زمان زیادی نمی‌گذرد. تا پیش از آن بیشتر مسافران این شهر تاریخی، تاجرانی بودند که به قصد تجارت به مجارستان سفر کرده بودند. اما امروز بوداپست مقصد مورد علاقه جوانان آمریکایی و به ویژه زنانی است که به تنهایی کوله بار سفر بسته‌اند.

این شهر، با تاریخی غنی، مانند یک فیلم سینمایی، گذشته اروپای شرقی را پیشِ چشم‌تان تصویر می‌کند. حمام‌های گرمسیری، دیوارهای سنگی و خیابان‌های سنگ‌فرش شده با چراغ‌های خیابانی کلاسیک حتما توجه شما را به خود جلب خواهند کرد.

اما دلیل اصلی که این شهر را به مقصد مناسبی برای دختران جوان و زنان گردشگر تبدیل کرده است، نه آثار باستانی آن است و نه طبیعت دل‌ربایش؛ بلکه فرهنگ مردم بوداپست است که از آن‌ها افرادی مهمان‌پذیر و غریبه دوست ساخته است. این ویژگی شرایط خوبی را برای سفر کردن زنان تنها فراهم کرده است. در این شهر کسی مزاحم خلوت و حریم شخصی‌تان نخواهد شد اما اگر نیاز به کمک داشته باشید، هیچ‌وقت تنها نخواهید ماند.

 

آشنایی با اغراق‌آمیزترین شهربازی‌های دنیا

 

تفلیس، گرجستان (Tbilisi, Georgia)

 

تفلیس، گرجستان (Tbilisi, Georgia)

 

تور گرجستان بخصوص تفلیس مقصد گردشگری مورد علاقه ایرانی‌ها، مردم روسیه و گردشگرانی از سراسر جهان است. به همین دلیل هم از آن‌جایی که دولت گرجستان از صنعت گردشگری درآمد خوبی کسب می‌کند، قوانین سخت‌گیرانه و حمایت‌گرانه‌ای برای گردشگران وضع کرده که آن را به یک مقصد ایمن برای مسافران تنها یا زنان مسافر تنها تبدیل می‌کند.
شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید در لیستی امن‌ترین کشورهای جهان در سال 2015، گرجستان رتبه هفتم را به خود اختصاص داد.

 در سال گذشته لیستی از امن‌ترین کشورهای دنیا منتشر شد و گرجستان رتبه‌ی هفتم را کسب کرد. بنابراین نگرانی درباره‌ی وضعیت امنیتی کاملا بی مورد است.

اگر درباره تنها سفر کردن تردید دارید، تفلیس مقصدی است که می‌تواند تجربه خوبی برای‌تان بر جای بگذارد. در سفر به گرجستان همیشه یک مرد یا زن گرجی منتظر است تا کمک‌تان کند. گرجی‌ها مهربان و مهمان‌نوازند و رفتار خیلی خوبی با گردشگران دارند.

علاوه بر این در تفلیس نباید نگران گم شدن یا آسیب دیدن در باشید. کافی است نکات ساده ایمنی را رعایت کنید تا بتوانید با آسودگی خاطر از سفر خود لذت ببرید. به عنوان مثال بهتر است در شب و محله‌های تاریک و نا آشنا حتما از تاکسی‌های مجوزدار استفاده کنید.

هم‌چنین گرجستان یکی از کشورهایی است که قوانین بسیار سختگیرانه‌ای برای استفاده از داروهای روان‌گردان و سلاح گرم و سرد تصویب کرده است و همین موضوع بر افزایش ایمنی شهری برای گردشگران تاثیر چشم‌گیری گذاشته است.

 

لندن، انگلستان (London, England)

 

لندن، انگلستان (London, England)

 

این لیست از مقاصد رویایی زنان گردشگر کامل نخواهد شد، اگر نامی از لندن نبرده باشیم. لندن، یک شهر واقعی از همه چیزهایی است که شما به آن نیاز خواهید داشت. اگر اهل ارتباط و گپ و گفت با غریبه‌ها هستید، می‌توانید سری به کافه‌های این شهر بزنید تا گردشگران یا مهاجرانی را ببینید که مشتاقانه با شما هم‌صحبت خواهند شد.

علاوه بر این اگر به دنبال یک تجربه هیجان‌انگیز هستید، می‌توانید با خاطری آسوده از امنیت این شهر، به کافه‌ها و کلوپ‌های شبانه سر بزنید یا خودتان را با دوچرخه سواری و قدم زدن در یک پارک تاریک سرگرم کنید.

البته سفر به لندن، هزینه‌های زیادی روی دست‌تان خواهد گذاشت اما یک ویژگی دیگر این شهر به کمک‌تان خواهد آمد. پانسیون‌ها و خوابگاه‌هایی برای گردشگران که هم از نظر نظافت تایید شده هستند و هم ایمنی خوبی برای زنان تنها فراهم می‌کنند.

مطالب مرتبط