مقاصد آسیایی که می‌‌توانید برای تعطیلات با نوجوانان سفر کنید

وقتی موضوع تعطیلات خانوادگی به میان می‌آید همیشه ما سعی می‌کنیم به مقاصد نزدیک برویم. این چیزیست‌که همیشه انجام دادیم و می‌دهیم. اما وقتی کودکان پا به دوره نوجوانی می‌گذارند این تغییری بزرگ برای پدر و مادرها محسوب می‌شود. آن‌ها دیگر سلایق خودشان را پیدا می‌کنند و دوست دارند آزادی بیشتری برای انتخاب تفریحات خود داشته باشند. آن‌ها تا کودک هستند دنبال پدر و مادر به هر جا می‌روند اما در نوجوان خواهان انتخاب هستند. بنابراین اگر بخواهید با نوجوانان سفر بروید بهترین مقاصد در آسیا کجاست؟

 

تایلند

 

تایلند

 

تور تایلند سفر به یکی از بی‌نظیرترین کشورها در کل دنیاست که هماهنگی منحصر به فردی بین ماجراجویی، فرهنگ و آرامش ساحلی برقرار کرده است. چیانگ مای که در کوه‌های شمالی تایلند واقع شده طیفی از ماجراجویی‌های دوست داشتنی برای نوجوانان ارائه می‌دهد که همگی به شدت جذاب و خاطره‌انگیز هستند.
شما در این سفر می‌توانید تجربه وقت گذرانی با فیل‌ها را به دست بیاورید و یا در رودخانه‌های خروشان رفتینگ را امتحان کنید. در کنار همه این‌ها تجربه انواع غذاهای خیابانی و خانگی تایلندی یکی دیگر از ماجراجویی‌ها جذاب در سراسر تایلند محسوب می‌شود.
بانکوک پایتخت تایلند نیز پر از تجارب منحصر به فرد و گسترده است. شما می‌توانید از معابد برجسته شهر دیدن کنید و سوار قایق‌های سنتی شوید و شهر را از زاویه‌ای متفاوت تماشا کنید. به علاوه تجربه غذاهای خیابانی و همچنین بازار شناور می‌تواند به شدت برای خانواده‌های دارای نوجوان سرگرم‌کننده باشد. سواحل پوکت، کرابی و ساموئی نیز فعالیت‌های مختص خودشان را ارائه می‌دهند.

 

کامبوج

 

کامبوج

 

اصلا لازم نیست نوجوان شما عاشق تاریخ و معماری باشد تا بتوانید سفری جذاب و خانوادگی به سیم ریپ پایتخت کامبوج را ترتیب دهید. معبد آنگکور مربوط به پادشاهی خمر مربوط به قرن‌های 9 تا 15 است که به خوبی محافظت شده‌اند.
رفتن به این مجموعه همچون رفتن به دنیایی دیگر با درختان غول‌پیکر، خرابه‌های تاریخی فرو رفته در خزه و گیاهان خودرو، و همچنین حکاکی‌هایی منحصر به فرد در اندازه‌های عظیم است که حالتی شبیه به تجربه تم‌پارک را تداعی می‌کند اما کاملا واقعی. شما در این مجموعه می‌توانید گردش خودتان را داشته باشید یا برای کاوشی منظم به گروه‌های هدایت شده ملحق شوید. این مجموعه آنقدری به سیم ریپ ندیک هست که به راحتی بتوانید به هتل خود بازگردید.

 

پیشنهاد بهترین تعطیلات سنتی در خاورمیانه

 

گرجستان

 

گرجستان

 

گرجستان از کشورهای تازه شناخته شده در دنیای گردشگری‌ست که راه ترقی و پیشرفت را در پیش گرفته و به همین دلیل تور گرجستان هنوز به مقصدی گران تبدیل نشده. تفلیس پلیتخت این کشور کوچک و کوهستانی بیشترین مسافران را به خود می‌بیند.
اما تمام گرجستان در تفلیس خلاصه نمی‌شود. اگر نوجوان شما از طبیعت‌گردی و پیاده‌روی لذت می‌برد می‌توانید در ارتفاعات این کشور پیاده‌روی کنید و به کشف خرابه‌های باستانی، صومعه‌های قرون وسطایی و قلعه‌های سنگی بپردازید. دور تا دور تفلیس پر از موقعیت‌هایی برای سفرهای روزانه است.
برای کمپینگ و گردش‌های خانوادگی می‌توانید به خواملی، سوانتی، و یا گوریا بروید. به جز کوه و خرابه‌های باستانی سواحل باتومی در حاشیه دریای سیاه نیز برای تعطیلاتی تابستانی و ساحلی پذیرای شما خواهند بود. گردش و تفریح در باتومی نه تنها مقرون به صرفه است بلکه طیفی از فعالیت‌های آبی و ساحلی را هم در برمی‌گیرد که نوجوانان از آن‌ها استقبال می‌کنند.

 

سریلانکا

 

سریلانکا

 

این کشور کوچک و گرمسیری در بیشتر مواقع پشت سایه دیگر کشورها همچون مالزی، اندونزی و یا تایلند پنهان می‌ماند در حالی که تقریبا هیچ چیزی از آن‌های دیگر کم ندارد. در این کشور زیبا و سرسبز شما می‌توانید ماجراجویی‌های متنوعی را تجربه کنید. در پارک‌های ملی جنگلی از دسته فیل‌های پلنگ‌های زیبای آزاد دیدن کنید، غروب آفتاب را در ساحل به تماشا بنشینید، و یا به شنا و غواصی بپردازید. سوار قایق‌های سنتی شوید و اطراف ساحل را بگردید و مهم‌تر از همه غذاهای خوشمزه محلی را برای آشنایی بیشتر با فرهنگ بومی بچشید.

 

میوه‌های عجیب و جالبی که در کشورهای آسیایی می‌ببینید

 

بالی

 

بالی

 

تور بالی و سفر در کشور اندونزی یکی از محبوب‌ترین مقاصد گرمسیری دنیا برای عاشقان ساحل شناخته می‌شود. اما این بدان معنی نیست که نمی‌توانید با فرزندان‌تان به این جزیره سفر کنید.
با وجود آتشفشان‌های جذاب، غذاهای محلی متنوع، فرهنگ هندو و سواحل ماسه سفید پودری، این جزیره را می‌توان مقصدی خانوادگی هم دانست. در سراسر جزیره فعالیت‌هایی وجود دارد که نوجوانان دیوانه آن‌ها می‌شوند. در کلاس‌های غواصی ثبت نام کنید و در کنار دیدن دنیای زیر آب مهارت جدیدی بیاموزید.
به قایق‌سواری بروید و غذایی لذیذ روی عرشه کشتی را تجربه کنید. تفریحات ساحلی و امکانات مدرن نیز در سواحل اصلی آن در دسترس قرار دارند که می‌توانید به حسب سلیقه هر کدام را خواستید تجربه کنید.

مطالب مرتبط