مقاصد شگفت‌انگیز ارزان در آسیا برای سفر در سال ۲۰۱۹

آسیا قاره‌ای پر از جاذبه‌های فراوان است که بیشتر سلیقه‌ها را مجذوب خودش می‌کند. از علاقه‌مندان به تاریخ گرفته تا طبیعت دوستان و شکم پرستان، برای آمدن به این قاره پهناور برنامه‌ریزی می‌کنند. خوشبختانه تمامی این پکیج دلخواه در بیشتر نواحی با قیمت‌های واقعا پایین و منصفانه عرضه می‌شود. به عبارتی شما می‌توانید  بهترین سفرهایی که در اروپا هزینه‌های آنچنانی بر می‌دارد را با قیمت‌های باورنکردنی در آسیا تجربه کنید. ما در اینجا ارزان‌ترین مقاصد آسیایی را معرفی می‌کنیم.

 

 

بنگلادش

 

 

بنگلادش

 

 

اگر شما به دنبال سفر به جایی مقرون به صرفه هستید که پر از انرژی و چیزهایی برای کاوش باشد بنگلادش مقصد شماست. بنگلادش میزبان سان‌داربان‌ها بزرگ‌ترین جنگل‌های مانگرو دردنیا است. به علاوه Cox’s Bazar طولانی‌ترین ساحل ماسه‌ای ناهوار دنیا نیز در این کشور وجود دارد. شما برای یک روز کاوش در این کشور به 47 دلار نیاز دارید که شامل اقامت در بهترین اتاق‌ها و هتل‌ها می‌شود و می‌توانید با کمتر از 2 دلار در رستوران غذا بخورید. با این همه شما می‌توانید با 17 دلار هزینه هم یک را سر کنید.

 

 

گرجستان

 

 

گرجستان

 

 

این کشور که عموما در مقاصد اصلی آسیا نادیده گرفته می‌شود در کنار دریای سیاه و در تقاطع اروپا و آسیا واقع شده است. تور گرجستان با مناظر کوهستانی سرسبز و روستاهای سنتی چشمگیر پر شده است. شما در تفلیس پایتخت این کشور می‌توانید فرهنگ‌های مختلفی را ببینید که به خوبی با هم تلفیق شده‌اند و این در حالی‌ست که زندگی و فرهنگ بومی نیز در بطن آن، جریان دارد.
زندگی و سرگرمی در گرستان ارزان بوده و شما می‌توانید در حالی که صبح را در پیست‌های اسکی می‌گذرانید عصر را در کنار ساحل استراحت کنید. ارزان‌تری تخت خواب‌ها در گرجستان 5 دلار بوده و شما می‌توانید با ماشین‌هایی مثل ون، با کرایه 8 دلار کشور را بگردید. هزینه روزانه برای شما حدود 40 دلار تمام می‌شود.

 

 

اندونزی

 

 

اندونزی

 

 

اندونزی که بین هزاران جزیره پراکنده شده چیزهای جالب و متنوعی برای عرضه دارد. منظره‌های آتشفشانی، سواحل عجیب و غریب، دریاچه‌های چشمگیر و طبیعت بسیار متنوع با نقاط تاریخی و دیدنی و همچنین شهرهای شلوغ از مواردی هستند که انتظار شما را در این کشور گرمسیری با تور بالی می‌کشند.
البته هزینه‌ها در جزایر مختلف می‌تواند بسیار متفاوت باشد اما هنوز هم این کشور را می‌توان از مقاصد مقرون به صرفه آسیا دانست. جزایر محبوب‌تر، مانند بالی، لومبوک و سوماترا، نسبت به جزایر دورتر امکانات و انتخاب‌های بهتری در دسترس شما قرار می‌دهند. شما می‌توانید با هزینه کم‌تر از 2 دلار غذا بخورید و در برخی جاها با 3 دلار جایی برای ماندن پیدا کنید. هزینه روزانه شما با برنامه‌ریزی در این کشور 30 دلار خواهد بود.

 

 

هند

 

 

هند

 

 

هند کشور یزرگ و متنوع است که چیزهای زیادی برای عرضه در تور هند به شما دارد. از سواحل و کوه‌ها گرفته با برخی از مهم‌ترین معماری‌های جهان، غذای خوشمزه، بازارهای شلوغ و تجارب معنوی همه چیز در این کشور وجود دارد. شما می‌توانید در سواحل شگفت‌انگیز گوا تفریح کرده و از کلیساهای زیبای دوره استعماری دیدن کنید.
تخت خواب‌های ارزان در این کشور کمی بیش از 5 دلار بوده و غذاهای خیابانی به شدت ارزان هستند. شما می‌توانید با 8 دلار سوار طولانی‌ترین قطارها شده و در کشور سفر کنید. هزینه کلی شما برای یک روز حدود 36 دلار است.

 

 

سریلانکا

 

 

سریلانکا

 

 

فعالیت‌ها و هزینه‌هایی که در سریلانکا وجود دارد آن را تبدیل به کشوری پرهزینه می‌کند. برای نمونه صعود به صخره Sigiriya 28 دلار آب می‌خورد و یا سافاری نیم‌روزی به پارک ملی یالا 37 دلار خرج روی دستان شما خواهد گذاشت. با این همه هزینه‌های پایین خورد و خوراک باعث ایجاد توازن می‌شود. مثلا شما با کم‌تر از 2 دلار می‌توانید غذا بخورید. به طور کلی می‌توانیم هزینه یک روز مقرون به صرفه در این کشور را 37 دلار بدانیم.

 

 

مالزی

 

 

مالزی

 

 

مالزی در حال تبدیل شدن به یکی از اصلی‌ترین قطب‌های گردشی در آسیاست. سواحل زیبا، زیبایی‌های معماری، پارک‌های ملی شکوهمند و مراکز خرید مدرن انواع مختلفی از مسافرین را جذب می‌کنند، این در حالی‌ست که هزینه‌های کل سفر نیز کم‌تر از همسایه محبوب آن تایلند است. توجه داشته باشید که هزینه‌ها در تور مالزی ارزان‌تر از برنئو است. کوالالامپور، مالاکا، لنکاوی، و همچنین ارتفاعات کامرون، از محبوب‌ترین مقاصد در این کشور هستند. شما می‌توانید با 10 دلار اتاقی خصوصی در مهمانخانه داشته باشید و با 3 دلار غذاهای خوبی نوش جان کنید. زندگی روزانه در این بخش مالزی حدود 40 دلار است.

 

 

ایران

 

 

ایران

 

 

ایران می‌تواند مقصدی محبوب برای کسانی باشد که از کاوش در اقوام و فرهنگ‌های مختلف لذت می‌برند. از معماری‌های برجسته مثل کاخ سعادت‌آباد در تهران گرفته با مساجد شیراز و اصفهان و صحراهای مختلف برای سافاری و همچنین تخت جمشید مشهور در شیراز، کشورمان جایی برای سفرهای گسترده برای سلیقه‌های مختلف است.
با این همه چون ایران عضوی از بانک جهانی نیست مردم ملیت‌های مختلف ناچارند پول کافی همراه‌شان داشته باشند. هزینه غذا در ایران متنوع است اما به هر حال برای توریست‌ها به طور متوسط 4 دلار و برای اقامت در جاهایی مثل هتل آپارتمان و هاستل 8 دلار هزینه در بر خواهد داشت. در نظر بگیرید که نواسانات ارزی محاسبات ما را کمی با اشکال مواجه خواهد کرد. به عبارتی هزینه خوراک حتی در فست فودها کم‌تر هم خواهد بود. به طور کلی به نظر می‌رسد 48 دلار هزینه روزانه برای توریست‌های خارجی کافی خواهد بود.

مطالب مرتبط