۹ آسمان پرستاره و زیبا در دور دنیا

وقتی برای اولین بار یه یک صحرا سفر می‌کنید تا شب را در کوه به سر می‌برید، متوجه خواهید شد آنچه در در آسمان شب‌های شهر می‌بینید، با آنچه می‌توانید در چنین مناطقی تماشا کنید کاملا متفاوتند. آسمان پرستاره و زیبا را تنها می‌توان در نقاطی تماشا کرد که آلودگی نوری کم‌تری داشته باشد. با این حال بعضی از جاهای دنیا آسمانی بسیار زیباتر از مناطق دیگر دارند و ما در مقاله‌ی امروزی که برایتان آماده‌ کرده‌ایم، به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

  1. صحرای بزرگ آفریقا

 

صحرای بزرگ آفریقا

 

صحرای بزرگ آفریقا بزرگ‌ترین صحرای گرم جهان است که 9 میلیون کیلومتر مربع یعنی 10 درصد کل مساحت آفریقا را در بر می‌گیرد و عمری به قدمت دو و نیم میلیون سال دارد. این گرما و بزرگی باعث شده مناطقی وجود داشته باشند که هم قابل رفتن هستند و هم اینکه به هیچ وجه شما نشانی از تمدن در آن‌ها نمی‌بینید. هیچ مزاحت نوری برایتان وجود ندارد، هوا خشک و خالی از رطوبت است و تنها آسانی پر ستاره و بعضی از بهترین نماهای آسمان شب در دنیا را تماشا خواهید کرد.

 

  1. نامیبیا

 

نامیبیا

 

در سال‌های اخیر گردشگری نجوم در نامیبیا بسیار رونق پیدا کرده است. این کشور با داشتن صحرای خشک و خالی، این کشور مکانی عالی برای علاقه‌مندان به ستاره شناسی است. صحرای بزرگ و قدیمی نامیبیا دارای یک مزرعه تلسکوپ معروف نیز هست و شما می‌توانید در محل‌های مشخص این صحرا، نمایی 360 درجه و بسیار دیدنی از آسمان پر ستاره را تا خود افق تماشا کنید.

 

مقاصد آسیایی که می‌‌توانید برای تعطیلات با نوجوانان سفر کنید

 

  1. بیابان ربع الخالی، شبه جزیره عرب

 

بیابان ربع الخالی، شبه جزیره عرب

 

این بیابان خاص در شمال شرقی شبه جزیره عربستان واقع شده اما گستردگی آن به یمن، عمان و امارات نیز می‌رسد. این صحرا تقریبا خالی از سکنه است و به همین دلیل تا این حد برای رصد ستارگان و تماشای آسمان پر ستاره پیشنهاد می‌شود، آسمانی که شب‌ها نمونه‌اش کم‌تر در دنیا پیدا می‌شود.

 

  1. صحرای آتاکاما، شیلی

 

صحرای آتاکاما، شیلی

 

آخرین صحرایی که در لیست ما قرار دارد، آتاکاما نام دارد که در کشور شیلی قرار گرفته و خشک‌ترین صحرای جهان محسوب می‌شود. پهناوری این صحرا نیز آنقدر زیاد است که به خاک پرو، بولیوی و آرژانتین نیز وارد می‌شود، اما ستاره‌شناسان و یا گردشگرانی که می‌خواهند آسمانی پرستاره را ببینین، در کشور شیلی به دیدن این مکان می‌روند. آتاکاما از بسیاری جهات به دیگر مناطق ذکر شده ارجع است، آن هم به خاطر ارتفاعی که از سطح دریا دارد و خشک بودن هوایش است که باعث می‌شود جزییات بسیار بیشتری از کهکشان در آسمانش پیدا باشد.

 

معرفی ۸ شهر اعجاب‌انگیز در دنیا

 

  1. لا پالما، جزایر قناری


لا پالما، جزایر قناری

 

جزیره آتش فشانی لا پالما بخشی از جزایر معروف قناری در اسپانیا است که به خاطر شکل خاص صخره‌ای‌اش در بین گردشگرانی که برای تماشای آسمان پر ستاره به اروپا سفر می‌کنند، بسیار محبوب است. برای این کار شما باید به بالای این کوه آتشفشانی بروید و در نمایی بسیار زیبا از بالای ابرها به تماشای آسمانِ شب بنشینید.

 

  1. هیمالیا

 

هیمالیا

 

دهکده‌های هیمالیایی و مسیرهای کوه‌پیمایی که در ارتفاعات بالا قرار دارند، یکی از بهترین نقاط برای تماشای آسمان پرستاره هستند. فراموش نکنید که چند قله بلند دنیا از جمله اورست، بلند ترین نقطه بر روی زمین در این رشته کوه واع شده است و شما می‌توانید از این نقاط بالا دست، نماهای بسیار زیبایی از آسمان را ببینید که به هیچ وجه در جای دیگری قابل تماشا کردن نیستند.

 

  1. آتش‌فشان‌های هاوایی

 

آتش‌فشان‌های هاوایی

 

کوه‌های آتش‌فشانی هاوایی همچون موانا کی و موانا لائو ارتفاعی به اندازه 4 هزار متر از سطح دریا دارند و جزایری که این آتش‌فشان‌ها را میزبانی می‌کنند، از محبوب‌ترین نقاط دنیا برای ستاره‌شناسان به حساب می‌آیند. با توجه به محبوبیت جزایر هاوایی در میان گردشگران، تعداد زیادی از گردشگران نجوم نیز سالانه به این منطقه می‌روند تا آسمانی ستاره‌باران را تماشا کنند.

 

سفر به شهر‌های گردشگری برای جواهر دوستان

 

  1. آلپ

 

آلپ

 

آخرین بازمانده‌های انوار طبیعی که در آسمان اروپا باقی مانده‌اند را می‌توان در آلپ مشاهده کرد. اروپا مساحتی کم دارد و تنها در ارتفاعات زیاد همچون این منطقه‌ی زیبا است، که می‌توانید نمایی بی‌نظیر از آسمان را مشاهده کنید که ستاره‌ها در آن به زیبایی پیدا هستند.

 

  1. پانگوگ سو، لاداخ، هند

 

پانگوگ سو، لاداخ، هند

 

پانگوگ سو یکی از مراکز گردشگری بسیار معروف هند برای ماجراجویانی است که به سراغ کوه‌نوردی، صخره نوردی و بسیاری فعالیت‌های دیگر می‌روند. سایت‌های کمپینگ معروفی در این منطقه قرار دارد که در کوهستان واقع شده و با توجه به ارتفاع، خشکی هوا و همچنین خالی از سکنه بودن، نماهای درخشان از آسمانِ ستاره باران را برای آن‌ها که زحمت رسیدن به آن نقطه را می‌کشند، به نمایش در می‌آورد.

مطالب مرتبط