سفرهای هیجان انگیز برای تغییر زندگی

آیا از سفرهای معمولی و یکنواخت و مهمانی‌های شبانه خسته شده‌اید و به دنبال ایجاد تغییراتی به یادماندنی هستید؟ گاهی اوقات می‌توان سفرهایی را تدارک دید که زندگی را به کل تغییر می‌دهند. سفرهایی که با یک زمان‌سنجی هوشمندانه برنامه‌ریزی می‌شوند معمولا بهترین بازخورد را دارند. یک سفر جاده‌ای بعد از گذران بیماری، جدایی و رفع خستگی، یا سفرهایی برای تقویت و آرامش ذهن و روح می‌توانند کمک شایانی به شما بکنند. ما در اینجا تصمیم داریم سفرهایی که اشتیاق شما برای زندگی را بالا می‌برند معرفی کنیم.

 

هند، فستیوال هولی

 

هند، فستیوال هولی

 

در بهار فستیوال رنگ هندو به نام هولی آسمان شهرهای هند را به رنگین کمانی پودری تبدیل می‌کند. البته این جشنواره حالا دیگر در بسیاری از نقاط دنیا رفته و همچون گذشته حس و حال یگانه‌ای فقط در تور هند ندارد. اما واقعا چه تجربه‌ای بهتر از بودن در محل تولد خدای محبوب هندوها، کریشنا؟ نکته آن در چیست؟ پذیرش ببخشش، سعادت و رهایی از تاریکی برای خودتان و اطرافیان‌تان.

 

راواندا، صعود برای تماشای گوریل‌ها

 

راواندا، صعود برای تماشای گوریل‌ها

 

این یکی از تجربه‌های چالش برانگیز برای افراد ماجراجو محسوب می‌شود. متاسفانه در حال حاضر تنها 700 کوه در دنیا وجود دارد که گوریل‌ها در آن زندگی می‌کنند و این تعداد با توجه به تخریبات گسترده زیست محیطی رو به کاهش هم هستند. به دلیل کوچک شدن جوامع گوریل تنها 10 نقطه برای دسترسی مردم باز هستند. فقط در نظر داشته باشید که اگر واقعا خواستید به این سفر بروید حتما سفرهای گردشی را از قبل رزرو کنید زیرا آن‌ها خیلی سریع پر می‌شوند.

بهترین نقاط دنیا در تجربه پاراسلینگ

فرانسه، پاریس

 

فرانسه، پاریس

 

قبول داریم که معرفی پاریس تحت چنین عنوان‌هایی به کلیشه بدل شده اما واقعا چه جایی بهتر از این شهر که بتوان در آن و به صورت یکجا مد، هنر، غذا، زیبایی و رمنس را دید؟ از دیدن برج ایفل و کاوش در کافه‌های اطرافش که بگذریم حتما برای دیدن زندگی واقعی پاریسی به مونتمارتره بروید. وقتی این شهر را ترک می‌کنید از هنر و فرهنگ زیبایی چیزهای بیشتری جذب‌تان شده تا زمانی که وارد آن می‌شدید.

 

اکوادور، جزایر گالاپاگس

 

اکوادور، جزایر گالاپاگس

 

زیبایی جزایر گالاپاگس آنقدر است که کاملا شما را در مورد خلقت و آفرینش دنیا به فکر فرو می‌برد. خیلی از موجودات عجیب و غریبی که در این جزایر زندگی می‌کنند را حتی جاهای دیگر دنیا نمی‌توان یافت. آن‌ها با شما جوری برخورد می‌کنند که انگار همچون پاپارازی مزاحم آرامش و آسایش‌شان شده‌اید.
باور کنید حتی تماشای واکنش‌های آنان هم جذاب و دیدنی‌ست. در واقع در این جزایر حق تقدم با طبیعت است و شما همچون مهمانی چند روزه موظف به احترام گذاشتن به آن هستید.

رمانتیک‌ترین سفر‌های آسیایی برای ماه عسل

یونان، آتن

 

یونان، آتن

 

تاریخ آتن، هنر خیابانی و غذا به همان اندازه گردشگران را به خود جذب می‌کند که معبد پارتنون این کار را می‌کند. در حالی که رستوران‌ها پر از جمعیت و شلوغی هستند گالری‌ها به دور از همهمه این دنیا انتظار بازدیدکنندگان را می‌کشند. به علاوه بازارها درک بهتری از زندگی واقعی مردم به شما می‌دهند.
حالا شما فقط باید انتخاب کنید که دوست دارید جاها را بگردید. تا آکرُپلیس پیاده بالا بروید و از تکامل تاریخ بشر دیدن کنید. این جایی‌ست که دموکراسی در آن متولد شد و افرادی همچون سقراط، افلاطون، ارسطو در آگورا باستان موعظه می‌کردند. هر کاری می‌کنید آتن را بدون خوردن ساندویچ گیرو (gyro) ترک نکنید.

 

آفریقا، کیپ تاون

 

آفریقا، کیپ تاون

 

کیپ تاون را بیش از هر چیزی هتل‌های لوکس پر کرده است. شما در این شهر ترکیب منحصر به فردی از فرهنگ، غذا، و مناظر زیبا پیدا خواهید کرد که نظیرش را کم‌تر جدایی به این شکل می‌توان دید. به علاوه پارک ملی کوهستانی تیبل هم در اینجا واقع شده است. با وجود چنین پارکی کیپ تاون سزاوار بودن در این فهرست است.

آشنایی با اغراق‌آمیزترین شهربازی‌های دنیا

میانمار، باگان

 

میانمار، باگان

 

برخلاف کامبوج که شلوغی بیشتری به خود می‌بیند میانمار جوی آرام دارد. همانند دیگر گردشگران وقتی غروب می‌شود برای دیدن آسمان نارنجی و معابد باستانی که در میان انوار طلایی آفتاب خودنمایی می‌کنند بروید. منظره این معابد در پهنه آسمان کبود چیزی کم از جادو ندارد.

 

ایسلند، جاده رینگ

 

ایسلند، جاده رینگ

 

از شگفتی شفق قطبی گرفته تا پیاده‌روی‌های باورنکردنی، آبشارهای حماسی خیالی تا غذاخوری‌های عجیب و غریب "سرزمین یخ و آتش" برخلاف هر جای دیگری‌ست که قبلا به آن‌ها سفر کرده‌اید. اگر جرات انجام کارهای فرا ماجراجویانه را دارید شاید بازدید از یک آتشفشان در اینجا بتواند هیجان شما را تخلیه کند. مردم محلی عاشق آتشفشان‌های کشور خود هستند که البته این با تصور عمومی مردم دنیا مغایرت دارد. اما چیزی که گفتیم واقعی‌ست.

مطالب مرتبط