پیشنهاد بهترین تعطیلات سنتی در خاورمیانه

خاورمیانه پر از فرهنگ باستانی، میراث و تاریخ غنی است که باید کشف شده و از تماشا و کاوش در آن‌ها لذت برده شود. بین این آثار شما با انواع قلعه‌های دفاعی، کاخ‌های سلطنتی، شهرهای قدیمی، جاذبه های طبیعی و جوامع مدرن و همچنین فرهنگ‌های زنده بومی روبرو می‌شوید. خاورمیانه با وجود تمام این ویژگی‌ها از نقاط اصلی و برجسته دنیاست که حتما باید از آن بازدید شود. متاسفانه ما به عنوان یک فرد مقیم این منطقه به جای کاوش در آن ترجیح می‌دهیم به مناطق دیگر برویم.

 

تونس

 

tunisia

 

تونس در شمال آفریقا و در محاصره دریای مدیترانه از شمال و شرق، لیبی از جنوب شرقی و الجزایر از غرب قرار گرفته است. با وجود وسعت کم تونس، اما این کشور را یکی از زیباترین نقاط طبیعی منطقه در نظر می‌گیرند. این کشور با سواحل شگفت‌انگیز و نواحی ساحلی پر زرق و برق دریای مدیترانه تپه های شن و ماسه طلایی و آب و هوای گرم و دل‌نواز از کشورهای دیگر متمایز شده است.
به علاوه تونس دارای یک سبک معماری منحصر به فرد است که از فرهنگ قدیم آن به میراث رسیده است. برای تماشای بهترین معماری‌ها و شگفتی‌های طبیعی از شهرهای ال جم، اسفکس، تاتویین، جزایر کرکناه، خلیج Hammamet و همچنین شهرک سیدی بوسعید دیدن کنید. شیدی بو سعید به خاطر خانه‌های سفید و آبی به شدت مورد توجه گردشگران قرار داشته و شما در آن می‌توانید از خوردن غذاهای سنتی هم لذت ببرید. تاتویین نیز جاییست که فیلم جنگ ستارگان در آن فیلم‌برداری شده است.

 

ترکیه

 

ترکیه

 

ترکیه یکی از کشورهای خاورمیانه است که در غرب آسیا و شرق اروپا و در شمال شبه جزیره عرب قرار گرفته است. این کشور از شمال با دریای سیاه و از جنوب با دریای مدیترانه و همچنین با مرز مشترک بین 8 کشور دیگر محاصره شده است.
ترکیه با داشتن تنوع زیستی و فرهنگی مختلف و همینطور معماری چشمگیر و سحرانگیز مخصوصا در شهرهای اصلی‌اش یعنی استانبول، آنکارا و آنتالیا در بین کشورهای همسایه‌اش کاملا متمایز است. شما در این شهرها می‌توانید زیبایی‌های طبیعی همچون سواحل شگفت‌انگیز و آب‌های آبی و معماری‌های برجسته رومی، بیزانس و اسلامی را از نزدیک مشاهده کنید.

 

اردن

 

اردن

 

اردن یکی از کشورهای تاریخی بسیار غنی در خاورمیانه است که در طی سالیان دراز تحت سلطه امپراطوری‌های برزگ دنیای کهن همچون امپراطوری عثمانی، ایران قدیم، رم، یونان، مصر و بابل قدیم بوده است. این کشور که در غرب آسیا و در سمت چپ رودخانه اردن واقع شده با کشورهای سوریه از شمال، عراق از شمال شرقی، عربستان سعودی از شرق و جنوب، و فلسطین از غرب محاصره شده است.
اردن میزبان بسیاری از نقاط میراث فرهنگی و شهرهای تاریخی است که هر کدام‌شان ویژگی خاص خودشان را برای بازدید دارند. مهم‌ترین شهرهای این کشور که باید از آن‌ها بازدید کنید شامل پترا، زرقاء، اکابا و عجلون هستند که هر کدام از آن‌ها زیبایی خاص خودشان را دارند. اکابا بزرگ‌ترین و تنها شهر ساحلی اردن است که در بین شهرهای این کشور از همه محبوب‌تر هم هست. شما در این شهر می‌توانید از موهبت‌های ساحلی لذت برده و خودتان را در کافه‌های جذابش پنهان کنید.

 

لبنان

 

لبنان

 

لبنان یکی از زیباترین کشورهای دنیای عرب است که با موهبت‌های طبیعی و نقاط دیدنی فراوان غنی شده است. این کشور نیز مانند دیگر کشورهای خاورمیانه‌ای در غرب قاره واقع شده و از شمال، شرق و جنوب شرقی با سوریه، فلسطین از جنوب و دریای مدیترانه از غرب و شمال غربی محاصره شده است. بیروت یکی از مشهورترین و قدیمی‌ترین شهرهای کشور که به عنوان "پاریس خاورمیانه" نامگذاری شده است. این شهر با غذای سنتی خوب، موسیقی عالی، مسیر پیاده‌روی کوهستانی غنی شده و مناظر به شدت زیبایی را در دسترس شما قرار می‌دهد.

 

هفت باغ گردشگری در خاورمیانه و آسیای دور که باید دید

 

قطر

 

قطر

 

قطر شبه جزیره کوچکی‌ست که توسط خلیج فارس از شمال، شرق و غرب و عربستان سعودی از جنوب محاصره شده است. قطر به عنوان این یکی از کشورهای پیشرفته در منطقه خلیج آسیای غربی شناخته می‌شود و دوحه شهر پرجمعیت آن به خاطر معماری مدرن و آسمان خراش‌هایش به شهرت رسیده است.
قطر کشوری بسیار کوچک است و اگر بخواهیم بهترین جاهای آن را نام ببریم باید به همان دوحه اشاره کنیم که فرهنگ، هنر، معماری و تاریخ را می‌توان در گوشه و کنارش پیدا کرد. برای آشنایی بیشتر با تاریخ آن حتما از موزه‌ها دیدن کرده و با روزگار گذشته دنیای عرب آشنا شوید. به خصوص موزه‌هایی مانند موزه هنر اسلامی و موزه هنرهای مدرن عرب را بازدید کنید.

مطالب مرتبط