بهترین شهرهای جهان برای سفر تابستانی

وقت آن رسیده است که چکمه‌های سفری زمستان را در گنجه بگذارید و کم کم با شال و کلاه و پالتوی خود خداحافظی کنید. زمستان تمام شده است و در دومین ماه بهار، بهتر است خودتان را برای تورهای تابستانی آماده کنید.

شاید بخواهید بدانید که علاوه بر تورهای استانبول، تور گرجستان و تور تایلند، که همیشه پرطرفدارترین تورهای ایرانی هستند، مردم دنیا چه مقصدهای گردشگری دیگری برای تابستان ۹۸ پیشِ روی شماست.

 

 

۱- شهر آستین در تگزاس (Austin)

 

 

Austin

 

 

آستین یک مقصد گردشگری بی نظیر برای کسانی است که عاشق موسیقی هستند. یکی از دلایل اصلی تمایل گردشگران برای سفر به این شهر، برگزاری جشنواره‌ها و فستیوال‌های موسیقی زنده تابستانی است.

سفر به آستین نسبت به مقاصد گردشگری تابستانی دیگر، مقصد مقرون به صرفه‌تری نیز هست. سیستم حمل و نقل عمومی این شهر، مناسب بودن نرخ غذا و وعده‌های غذایی در رستوران‌های غذایی و امنیت بالای این شهر از مزایای دیگر این مقصد توریستی هستند.

 

 

Austin

 

 

آستین شهری در ایالت تگزاس آمریکا است که چهارمین شهر بزرگ این ایالت است. گردشگرانی که به آستین سفر می‌کنند، فرصت دارند با قومیت‌ها و نژادهای مختلفی دیدار کنند: سیاه پوست، سفید پوست و یا دو رگه‌ها با مسالمت در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. زبان رایج در این شهر، انگلیسی است چرا که حدود ۲۰ درصد ساکنان این شهر مهاجرانی از سراسر دنیا هستند.

 

 

۲- جزیره دومینیکا (Dominica)

 

 

dominica

 

 

شاید این روزها نام این کشور کوچک زیاد به گوش‌تان خورده باشد. دومنیکا، شهری است که آغوش خود را به روی مهاجران باز کرده است البته مهاجرانی که با سرمایه کافی به آن جا بروند. با این حال، دومنیکا یک مقصد گردشگری رویایی برای فصل تابستان نیز هست.

دومنیکا، یک مقصد گردشگری عالی برای کسانی است که به دنبال استراحت‌گاه‌های فانتزی و فضای مدرن شهری نیستند و ترجیح می‌دهند به سراغ زیبایی بکر طبیعت بروند. کایو لوان تادو، یک مقصد گردشگری رمانتیک است، جزیره‌ای بهشتی در خلیج سامانا که یک چشمه آب معدنی و سه جزیره گردشگری پرطرفدار دارد.

 

 

dominica1

 

 

مقصد گردشگری تابستانی دیگر در دومنیکا، آبشار ویکتوریا، یکی از آبشارهای صخره‌ای پارک ملی مورن ترویس است، که به گردشگران فرصت می‌دهد در یک استخر طبیعی آب گرم، استراحت کنند. جاذبه دیگر سوسوا نام دارد که به سرزمین رویایی غواص‌ها و کسانی است که به ورزش‌های آبی علاقمند هستند. پلایا ریکون، در قسمت دیگری از خلیج سامانتا قرار گرفته، که در آن می‌توانید جنگل‌های بگر و طبیعی نارگیل و ساحل شن‌های سفید را تجربه کنید.

دومینیکا، جزیره‌ای زیبا در کارائیب و یکی از منطقه‌های کشف شده توسط کریستف کلمب است که به جزیره طبیعت کاراییب معروف شده است. دریاچه جوشان، که دومین چشمه آب‌گرم دنیا است در دومینیکا واقع شده‌است. زبان رسمی این کشور انگلیسی است که کار را برای گرشگران آسان می‌کند اما زبان‌های کریول دومینیکایی و فرانسوی هم در میان مردم کاربرد دارند.

 

 

جشنواره‌های خانوادگی سراسر دنیا برای سفری جذاب همراه کودکان

 

 

۳- تورنتو در کانادا (toronto)

 

 

toronto

 

 

 

بازدید از منطقه‌ای که از عصر یخبندان، یعنی حدود ۱۱ هزار سال پیش، محل سکونت انسان‌ها بوده، یک سفر تابستانی وسوسه کننده است. تورنتو، امروز یکی از شهرهای چند فرهنگی در جهان است که دیدنی‌های فراوانی برای گردشگران دارد؛ به خصوص اگر فصل تابستان را برای سفر به این شهر انتخاب کرده باشید.

کلیسای جامع کاتولیک سنت مایکل و کلیسای سنت جیمز یعنی قدیمی‌ترین کلیساهای تورنتو، کاسالوما، قلعه‌ای در مرکز شهر، موزه سلطنتی انتاریو، بازار سنت لارنس، تالار مشاهیر هاکی، گالری هنر انتاریو که یکی از از بزرگترین موزه‌های هنری  شمال آمریکا است، که پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری تورنتو در تابستان هستند.

 

 

toronto

 

 

باغ وحش تورنتو، سومین باغ وحش بزرگ جهان است که ۴۹۱ گونه حیوانی و جانوری را در خود جای داده است. در مقابل این نمایش طبیعی در این شهر عجیب می‌توانید از برج بلند بالای سی ان تاور که ۵۵۳ ارتفاع دارد، دیدار کنید. این برج که نماد شهر تورنتو است، در سال ۱۹۷۶ افتتاح شد و تا سال ۲۰۰۷ بلندترین برج جهان بود.

تورنتو، مرکز استان انتاریو و پرجمعیت‌ترین شهر کانادا است که ساکنان ایرانی فراوانی دارد. این شهر در شمال‌غرب دریاچه رویایی انتاریو قرار دارد و همین باعث شده است که دارای آب و هوای نیمه قاره‌ای باشد، یعنی تابستان‌هایی گرم و مرطوب در این مقصد زیبا در انتظار گردشگران است.

 

 

آیا از جذاب‌ترین جزایر خالی از سکنه دنیا اطلاع دارید؟

 

 

۴- رودس در یونان (Rhodes)

 

 

 ۴- رودس در یونان (Rhodes)

 

 

رودس یک شهر ساحلی و یک مقصد تابستانی بسیار جذاب برای دریا دوستانی است که عاشق شب زنده‌داری هستند و می‌خواهند سفری مقرون به صرفه به یک کشور اروپایی داشته باشند. این شهر پیشینه تاریخی غنی دارد و محل رخدادهای تاریخی فراوانی بوده است.

معماری تاریخی رودس، دلیل دیگری است که بسیاری از دوست‌داران تاریخ و معماری آن را به عنوان مقصد تابستانی خود انتخاب می‌کنند. در این جزیره می‌توانید تصویری فوق‌العاده از تاریخ دوران باستان در یونان را مشاهده کنید. این آثار باستانی ارزشمند در کنار یک ساحل شنی شگفت‌انگیز تابستانی و محیطی آرام با غذاهای خوش‌طعم و عجیب و غریب دلایل کافی برای جذاب بودن رودس به عنوان یک مقصد گردشگری هستند.

مطالب مرتبط