بهترین هاستل‌های دنیا: قسمت اول

یکی از دغدغه‌های رایج بسیاری از گردشگران سراسر دنیا، دسترسی به اقامتگاه‌های ارزان دنیا خصوصا در سفرهای انفرادی است. هاستل‌های بسیاری وجود دارند که با دریافت مبالغی به مراتب کمتر از یک هتل، ضمن فراهم آوردن مکانی برای استراحت و کسب آرامش، امکانات متنوع تفریحی نظیر اتاق‌های بازی، استخر، سالن‌های ورزشی و غیره را برای مهمانانشان رقم می‌زنند. البته انگیزه بسیاری از مسافران کوله پشتی در این رابطه، دورهمی‌های دوستانه و یافتن دوستان و جمع‌های جدید است. در این مقاله، همراه ما باشید تا سری به بهترین هاستل‌های دنیا بزنیم.

 

Rocking J’s

این مکان، نوعی موسسه در پورتو ویجوی کاستاریکا در آمریکای مرکزی است و قدمتی طولانی دارد. پینشهاد می‌کنیم وسایل ضروری برای سفر با کوله پشتی را همراه خود بردارید و به این منطقه بروید. یک ساحل ماسه‌ای سفید زیبا در جلوی آن قرار گرفته است، غذاهای مناسبی در آن سرو می‌شود و کباب‌های شبانه لذیذی را می‌توانید در این اقامت‌گاه بیابید. در این جا، انواع گزینه‌های اقامتی از مشترک گرفته تا خصوصی را پیدا خواهید کرد. البته این مکان کمی با شهر فاصله دارد، اما  قطعا یکی از جالب‌ترین مکان‌هایی است که تا به حال دیده‌اید.

 

 

Franceso’s

این هاستل که در حوالی شهر لوس یونان واقع شده، بسیار به شهر نزدیک است. در این جا کارمندانی را خواهید یافت که بعد از کار روزانه، همگی دوستانه دور هم جمع می‌شوند و اجتماع جالب توجهی را شکل می‌دهند. در واقع اینجا، بهترین مکان برای یافتن دوستان جدید و عالی است. به علاوه یک استخر، اتاق‌ها بسیار زیبا و تختخواب‌های راحت از مشخصه‌های اصلی این اقامت‌گاه به شمار می‌آیند.

 

بخوانید: زیباترین شهرهای کنار رودخانه در دنیا

 

 

Kabul

این هاستل که یکی از بهترین خوابگاه‌های جهان است، یک مکان تفریحی و سرگرم‌کننده به شمار می‌آید؛ به شرطی که به دنبال گذراندن مهمانی‌های شبانه بی‌نظیرش باشید. در واقع شما به اینجا نمی‌آیید تا بخوابید. جو مهمانی‌های این جا، به قدری جالب است که همیشه از چند ماه قبل رزرو می‌شود و به سختی می‌توانید جایی در این هاستل بیابید.

در این مکان، همه مشغول معاشرت در سالن‌ها و خوابگاه‌ها هستند، بازی‌های مختلف انجام می‌دهند و از خوردن و آشامیدن و موسیقی لذت می‌برند. در طبقه پایین، یک اتاق مشترک بسیار بزرگ وجود دارد. بعلاوه این هاستل، هر شب یک شام رایگان مختصر سرو می‌کند. خلاصه می‌توانید در اینجا حسابی جوانی کنید! اگر کنجکاوید که این هاستل را بیابید، بهتر است سری به بارسلونای اسپانیا بزنید.

 

 

Nomads

این خوابگاه که در کوئین استون نیوزیلند واقع شده است، دارای آشپزخانه‌ای عظیم (به اندازه یک رستوران)، دوش درجه یک (با فشار آب زیاد) و سرویس بهداشتی عالی و یک سالن بزرگ است و بیشتر اتاق‌ها دارای بالکن هستند. در اینجا نیز، می‌توانید دورهمی‌های شبانه جالبی را تجربه کنید و از معاشرت با افراد جدید لذت ببرید. این خوابگاه، هر شب تفریحاتی را برای مهمانانش تدارک می‌بیند و ضمنا یکشنبه‌ها شام رایگان سرو می‌کند.

 

بخوانید: اپلیکیشن‌های مفید برای سفرهای یکنفره

 

 

Base St. Kilda

این اقامتگاه که در ملبورن استرالیا واقع شده است، از جهات مختلفی برای مهمانان جذابیت دارد. در طول هفته، باربیکیو پارتی و نیز رویدادهای مختلفی را در این مکان شاهد خواهید بود. اتاق‌ها و حمام‌ها بسیار تمیز و عالی هستند. دورهمی‌ها بی‌نظیرند و فضا از دکوراسیونی زیبا و مدرن برخوردار است.

 

 

Hostel Mostel

این خوابگاه، دو شعبه در شهرهای صوفیه و ولیکو تارنوو بلغارستان دارد. تختخواب راحت، صبحانه و شام و نوشیدنی رایگان، استخر و وای فای رایگان و پرسرعت از امکانات اصلی این خوابگاه‌ها هستند. اما بهترین قسمت آن، دورهمی‌های دوستانه و فضای اجتماعی حاکم بر آن است. بعلاوه، این هاستل چشم‌اندازی عالی به قلعه قدیمی و کوه‌های اطراف دارد. در نهایت باید گفت که این هاستل، بسیار مقرون به صرفه است و تنها کافی است، 10 یورو به ازای هر شب بپردازید.

 

بخوانید: ۴ هتل دوستدار بشر و محیط زیست

 

 

Bunk Boutique

اگر با تور تایلند سفر می‌کنید، در جای جای این کشور زیبا می‌توانید انواع اقامت‌گاه‌ها را بیابید. مقاله هاستل‌های کوله‌گردی در تایلند، اطلاعات مفیدی را در این رابطه در اختیارتان قرار می‌دهد. اما از آن میان، می‌توان به هاستل Bunk Boutique اشاره کرد. این هاستل که از دسترسی‌های عالی به رستوران‌ها و اماکن دیدنی چیانگ مای برخوردار است، فضایی صمیمی به همراه امکاناتی کامل از جمله وای فای رایگان، محیطی برای رسیدگی به کسب و کار و ترنسفر فرودگاهی را در اختیار مهمانانش قرار می‌دهد.

 

 

Green Tortoise

این هاستل بی‌نظیر را در سیاتل واشنگتن خواهید یافت. در اینجا، از غذاهای خوشمزه و صبحانه‌ای عالی و کامل برخوردار می‌شوید، در فعالیت‌ها و رویدادهای مختلف شرکت می‌کنید، در فضای آرامش‌بخش خصوصا تختخواب‌های راحتش استراحت می‌کنید و از مهمان‌نوازی بسیار زیاد پرسنل لذت می‌برید.

 

بخوانید: زیباترین شهرهای اروپا برای سفر

 

 

Gallery Hostel

این خوابگاه لوکس شهر پورتو در پرتغال ارزان‌ترین هاستل در این شهر نیست، اما باید گفت که غذاهای خانگی پرتغالی، حیاط خلوت، نوشیدنی‌های رایگان بعد از شام، یک اتاق بازی و پرسنلی با رفتار دوستانه و متعهدانه دارد. دکوراسیون هنری این فضا، سرشار از آثار دیواری هنرمندان محلی است.  

 

  

 

City Backpackers

شما هرگز اقامت در این هاستل زیبا را که در استکهلم واقع شده است، فراموش نخواهید کرد. این مکان، دارای یک کافه عالی و یک مکان غذاخوری و استراحت در فضای باز است. تختخواب و بالش‌های آنها بسیار نرم و راحت هستند. بعلاوه از یک آشپزخانه بزرگ، اتاق مشترک، سونای رایگان و امکانات خشکشویی برخوردار است. این هاستل، یکی از میزبانان برتر اروپا به شمار می‌آید.

 

بخوانید: ‌آشنایی با مدرن‌ترین شهرهای دنیا

 

 

در این مقاله، به معرفی بهترین هاستل‌های دنیا پرداختیم. این مکان‌ها، بهترین موقعیت برای کسب تجربیات ارتباطی عالی و تفریحات لذت‌بخش و دیوانه‌کننده را در کنار سفر برایتان فراهم می‌کنند. بی‌شک موارد بیشماری از این هاستل‌ها وجود دارند که در مقاله بعدی نیز برخی دیگر از آنها را مورد بازدید قرار خواهیم داد.

 

مطالب مرتبط