اپلیکیشن‌های مفید برای سفرهای یکنفره

اگر نگاهی به گوشی تلفن همراه خود بیاندازید، ده‌ها اپلیکیشن را خواهید دید که شاید استفاده چندانی برای شما ندارند، اما هم‌چنان در گوشی‌تان جا خوش کرده‌اند. به هر حال بهتر است پیش از اینکه راهی سفر شوید، دستی به سر و روی تلفن همراه‌تان بکشید، فایل‌های غیر ضروری را پاک کرده و یا به دستگاه دیگری منتقل کنید تا فضای کافی برای عکس‌ و فیلم‌های جدید داشته باشید. علاوه بر این، خوب است به سراغ اپلیکیشن‌های کاربردی بروید، که در سفر می‌توانند، عصای دست‌تان باشند.

هزار یک و دلیل وجود دارد که شما بخواهید به تنهایی سفر کنید، اما شاید همیشه تردیدهایی درباره امنیت یا سخت شدن سفر داشته باشید، پس باید نکاتی که باید قبل از سفر به یک کشور خارجی مهم هستند را بدانید. با این حال خوب است بدانید که بسیاری از فیلسوفان و روان‌شناس‌ها، معتقدند که هر شخص، حداقل برای یک بار در زندگی‌اش، باید سفر تنهایی را تجربه کند. این سفر، می‌تواند برای شما فرصتی باشد که دیدگاه‌تان راجع به خود شما و جهان پیرامون را تغییر دهد. هرچند که با وجود تلفن‌های همراه هوشمند و اینترنت، شاید خیلی نتوان نام «سفر تنهایی» را به این نوع مسافرت‌ها اطلاق کرد.

در ادامه این مطلب، آویسا شما را با اپلیکیشن‌های ضروری در سفر آشنا می‌کند که خوب است هنگامی که تنها سفر می‌کنید، روی گوشی تلفن همراه‌تان نصب کنید. اپلیکیشن‌های کاربردی که سفری آسان‌تر، شیرین‌تر و به یادماندنی‌تر را برای شما به ارمغان می‌آورند.

 

TripWhilstle Global

ایمنی یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های بسیاری از مسافران انفرادی است، چراکه در صورت بروز شرایط اضطراری در شهر یا کشور دیگر، پیدا کردن آشنایی که خیلی زود به دادتان برسد، کار ساده‌ای نیست. اما اصلا نگران نباشید. اپلیکیشن TripWhistle یک برنامه کاربردی است که به شما امکان می‌دهد، که هستید به شماره‌های ضروری و اورژانس همان شهر و محله دسترسی داشته باشید.

به این ترتیب مجبور نیستید برای جستجوی شماره‌ها در مواقع اضطراری، وقت بیشتری بگذارید، همه چیز در یک برنامه کاربردی، در دسترس‌تان است. این اپلیکیشن، هم‌چنین موقعیت مکانی شما را هنگام تماس به مرکز اورژانس نشان خواهد داد؛ یک موقعیت دقیق با جزئیات مربوط به طول و عرض جغرافیایی، نقشه و آدرس دقیق.

 

بخوانید: سفرهای هیجان انگیز برای تغییر زندگی

 

 

SoloTraveller

SoloTraveller  یک برنامه سفر در شبکه‌های اجتماعی است که به افراد امکان می‌دهد نقاطی مانند: هاستل‌ها، مهمان‌خانه‌ها، هتل‌ها، موزه‌ها، رستوران‌ها و همه مکان‌های گردشگری و آثار باستانی و تاریخی منطقه‌ای که در آن هستید، را به راحتی چند کلیک پیدا کنید. اما این برنامه کاربردی، یک ویژگی دیگر هم دارد و آن این است که می‌توانید در موقعیت مکانی خود، افراد دیگری که به تنهایی سفر می‌کنند را هم پیدا کنید و برای خودتان یک گروه سفر بسازید. درباره تجربیات سفر گفتگو کنید، از یکدیگر راهنمایی بگیرید و یا یک قرار دسته جمعی بگذارید.

 

 

Backpackr

اپلیکیشن Backpacker هم مانند اپلیکیشن قبلی، یکی دیگر از برنامه‌های سفر در شبکه‌های اجتماعی است، که به شما امکان می‌دهد با افراد دیگری که به تنهایی سفر می‌کنند، آشنا شوید، از تجربه یکدیگر استفاده کنید و یا با هم ملاقات داشته باشید. می‌توانید از برنامه سفر دوستان مجازی خود با خبر شوید و پیشنهادهای آن‌ها درباره بازدید از آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری را مطالعه کنید و یا درباره انتخاب هتل و هاستل از هم راهنمایی بگیرید.

 

بخوانید: سفر به مهربان‌ترین شهرهای اروپا

 

 

The RedZone Map

The RedZone Map به شما امکان می‌دهد، تا در صورت گم کردن مسیرتان، راهی ایمن برای رسیدن به مقصد خود پیدا کنید. این برنامه، به ویژه در شب‌ها بسیار کاربردی و مفید خواهد بود. در واقع، این اپلیکیشن، یک برنامه ناوبری GPS است که به مسافران امکان می‌دهد، تا مسیری امن‌تر برای رسیدن به نخستین هتل یا پایگاه ایمن را پیدا کنند. علاوه بر این، در این برنامه می‌توانید از وضعیت ایمنی و امنیت جاده‌ها و مسیرهای در پربازدیدترین شهرهای دنیا آگاه شوید. هم‌چنین در این اپلیکیشن، می‌توانید از تجربه کاربران دیگری که در مسیر مشابه سفر کرده‌اند، با خبر شوید.

 

 

EatWith

این برنامه کاربردی موبایل، یک برنامه اجتماعی است که به مسافران و افراد محلی فرصت می‌دهد تا بر اساس غذا، تجربه‌های غذایی، علاقه و سلیقه‌شان با یکدیگر تعامل کنند. پس اگر شما هم عاشق غذا هستید و دوست دارید رستوران‌های محلی را کشف کنید و یا درباره غذای ملل با دیگران گفتگو کنید، حتما پیش از سفر، این برنامه را روی تلفن همراه خود نصب کنید. از طریق این اپلیکیشن، در برخی از کشورها، می‌توانید یک میز در رستوران یا کافه مورد نظر خود رزرو کنید و یا در برنامه‌ها و کلاس‌های آشپزی ثبت نام کنید.

 

بخوانید: انتخاب مقصد سفر از بهترین محله‌های دنیا

 

 

ICE In Case of Emergency

این یک برنامه بسیار ساده و سرراست و البته بسیار مفید برای کسانی است که به تنهایی سفر می‌کنند. تصور کنید در کشوری که آشنایی با آن ندارید، دچار یک موقعیت اضطراری پزشکی یا یک حادثه شوید. در این نرم افزار موبایل می‌توانید تمام اطلاعات شما از قبیل نام، تاریخ تولد، گروه خوبی، آلرژی‌های دارویی، داروهایی که اکنون مصرف می‌کنید و هر اطلاعات و توضیح پزشکی دیگری درباره خودتان را ذخیره کنید. در صورتی که دچار حادثه‌ای شوید، یا نیاز به کمک پزشکی داشته باشید، با استفاده از این اپلیکیشن، می‌توانید درخواست خود را به اورژانس بفرستید. بعد از این مرحله، تمام کارها به صورت اتوماتیک انجام خواهد شد؛ البته بهتر است پیش از اینکه راهی سفر شوید، کشور مقصد خود را در این اپلیکیشن جستجو کنید تا ببینید آیا این خدمات در کشور مورد نظر شما نیز ارایه می‌شود یا باید به دنبال برنامه دیگری باشید.

 

بخوانید: ۵ شهر عالی در جهان؛ برای تنها سفر کردن

 

مطالب مرتبط