چشم‌انداز باورنکردنی در کوهستان‌های جنوب شرقی آسیا

پیاده‌روی یکی از بخش‌های جذاب گردشی در هر سفری است. بازدید از نقاط دیدنی و کشف زیبایی‌های طبیعی خود یک تجربه روحی و ورزشی فیزیکی شمرده می‌شود که تاثیرات مثبت آن تا مدت‌ها بر زندگی انسان باقی می‌ماند. بنابراین اگر از افرادی طبیعت دوستی هستید که برای انتخاب مقصد، نقاط دیدنی و مسیرهای پیاده‌روی را مد نظر قرار می‌دهید، ما برای شما پیشنهادات عالی کوهستانی در جنوب شرقی آسیت با مناظر باورنکردنی خواهیم داشت.

 

 

مالزی، کوه کینابالو

 

 

مالزی، کوه کینابالو

 

 

این کوه فوق‌العاده در پارک ملی کینابالو یک سایت میراث جهانی یونسکو در منطقه صباح مالزی قرار گرفته که با تور مالزی می‌شود از آن دیدن کرد اینجا یکی از بلندترین کوه‌های جنوب شرقی آسیا شناخته می‌شود. این کوه‌ هر ساله میزبان ۴۰ هزار نفر بازدیدکننده بوده و یکی از نقاط گردشی و چالشی شمرده می‌شود. افراد از سنین مختلف به این کوه می‌آیند تا در طی دو روز چالش صعود به این کوه را انجام دهند. شاید تصور کنید این مقصدی مناسب کوه‌نوردان خواهد بود اما باید بدانید با وجود ارتفاع بالای ۴٫۰۹۵ متری، باز هم هیچگونه امکانات و مهارت خاصی جز تا سطح مقعولی از تناسب اندام و آمادگی بدنی نخواهید داشت.

 

 

اندونزی، کوه ایجن

 

 

اندونزی، کوه ایجن

 

 

در تور بالی می‌توانید کوه آتشفشانی ایجن که در شرق جاوا واقع گردیده را ببینید. این کوه آتشتفشانی در حقیقت معروف‌ترین و فعال‌ترین آتشفشان در کل کشور شناخته می‌شود. کوه ایجن که ۲٫۷۹۹ متر ارتفاع دارد، مرکز آتشفشان آبی بوده و به خاطر شرایط فیزیکی طبیعی‌اش بسیار مورد توجه قرار گرفته بازدیدکنندگان زیادی را به خود می‌بیند. تورهای پیاده‌روی و مسافران مستقل معمولا از صبح زود (حدودا ۲ بامداد) پیاده‌روی را آغاز می‌کنند تا در زمان مناسب به دهانه آتشفشان برسند و شاهد منظره‌ی جادویی که تنها در شب قابل دیدن است، باشند. توصیه می‌کنیم طی سفر به اندونزی برای تماشای این منظره منحصر به فرد نیز اقدام کنید، مخصوصا این که مسیر بسیار مشخص و واضح بوده و شما نیاز به استخدام راهنما هم ندارید.

 

 

سافاری بالی؛ یک روز زندگی با حیوانات را ببینید

 

اندونزی، کوه رینجانی

 

 

اندونزی، کوه ایجن

 

 

کوه رینجانی یک آتشفشان عظیم و فعال است که در بالای جزیره لومبوک، اندونزی قرار گرفته است. این کوه دومین آتشفشان بزرگ اندونزی بوده و مناظر فوق‌العاده‌ای از محیط اطراف ارائه می‌دهد. شما می‌توانید از دو مسیر مختلف شمالی در نزدیکی اقامتگاه و قسمت شرقی نزدیک به قله به آن برسید. به طور معمول سفر شما برای صعود به قله ۴ روز طول خواهد کشید اما برخلاف ایجن در رینجانی، به دستور دولت موظف هستید با رهنما به منطقه وارد شوید تا از بروز خطرات احتمالی جلوگیری شود. رینجانی دارای ۳٫۷۲۶ متر ارتفاع بوده و یک چشمه آب گرم فوق‌العاده نیز در دهانه نیم دایره‌ایش قرار دارد که حس و حال بهاری به شما ارائه خواهد داد.

 

 

ویتنام، کوه فانسیپان

 

 

ویتنام، کوه فانسیپان

 

 

این کوه با ارتفاع ۳٫۱۴۳ متری بلندترین قله ویتنام است که به سقف هندوچین شهرت دارد. فانسیپان شیب تندی داشته و تنها از طرف کوهنوردان حرفه‌ای مورد استقبال قرار می‌گیرد. رفت و برگشت شما از پایین کوه تا قله ۳ روز طول خواهد کشید که طی این سه روز نیاز به مقاوت بدنی و تلاش مداوم خواهید داشت. وقتی به قله برسید یک مثلت فلزی حاوی اسم و ارتفاع کوه را خواهید دید. بنابراین اگر از کوه‌نوردان حرفه‌ای هستید فانسیپان یک مقصد چالش بر انگیز برای شما خواهد بود.

 

 

تایلند، کوه دویی چیانگ دائو

 

 

تایلند، کوه دویی چیانگ دائو

 

 

این کوه سنگ آهکی با ارتفاع ۲٫۱۷۵ متری سومین قله مرتفع در تور تایلند بوده که منظره اطرافش یک شاهکار واقعی و دریچه‌ای رو بهشت است. صعود به این قله بین ۱ تا ۲ روز طول کشیده و یک پیاده‌روی قابل انجام توسط مسافران غیرحرفه‌ای محسوب می‌گردد. چیانگ دائو به معنی شهر ستاره بوده و اشاره به منظره زیبایی که از طبیعت اطراف ارائه می‌دهد دارد. شما می‌توانید با صعود به این قله ضمن کسب یک افتخار قابل توجه در زندگی‌تان، شاهد نفسگیرترین مناظر بوده و دوربین‌تان را با عکس‌های پوستری پر کنید.

 

 

ببینید: سقوط آزاد در پاتایا؛ هیجان‌انگیز‌ترین تفریح ممکن

 

 

مالزی، کوه گونونگ لدانگ

 

 

گونونگ

 

 

از کوه‌های حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای گفتیم، حالا این کوه کاملا مناسب غیر حرفه‌ای‌ها و افرادی است که برای بار اول به با تور مالزی به کوهی صعود می‌کنند. این اصلی این کوه Ophir است اما مردم محلی آن را Ledang می‌خوانند. گونونگ لدانگ با ارتفاع ۱٫۲۷۶ متر، کوهی کوچک اما غنی از گونه گیاهی و جانوری در قسمت جنوب غربی جوهور واقع گردیده است. همچنین این کوه میزبان آبشاری زیبا که منشا یک سری داستان‌های محلی و بومی است، بوده و از نظر زیبایی‌های طبیعی چشم‌اندازهای مختلفی به شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با گروه دوستان کوله بار سبکی جمع‌آوری کرده و این کوه را کشف کنید.

 

 

مکان‌های دیدنی مالزی که نباید بازدید از آن‌ها را از دست بدهید

 

 

مالزی، کوه سانتابنگ

 

 

مالزی، کوه سانتابنگ

 

 

این کوه تنها ۸۱۰ متر ارتفاع داشته و به همین خاطر در رده بلندترین قله‌های مازی قرار نمی‌گیرد. اما از لحاظ مسیر صعود، دارای ناهمواری‌های فراوانی است که بالا رفتن از آن را دشوار و چالش برانگیز کرده. به همین دلیل مسافران و ماجراجویان زیادی به مالزی سفر می‌کنند تا مسیرهای این کوه‌ها به صورت گروهی و در محیطی کاملا صمیمی و دوستانه راه‌پیمایی کنند. شما می‌توانید با استفاده از انواع ابزار کمکی مثل طناب‌ها و پله‌ها، این مسیر را تنها در ۶ ساعت بپیمایید.

مطالب مرتبط