۵ مقصد گردشگری برای فرار از شبکه‌های اجتماعی !

زندگی ماشینی و نقش پررنگ اینترنت و شبکه‌های اجتماعی باعث خستگی مضاعف بسیاری از مردم پرمشغله می‌شود به طوری که آن‌ها همیشه در صدد  یافتن مقاصدی هستند که در کنار داشتن مناظر زیبا و دل‌انگیز برای مدت کوتاهی همه چیز را از آن‌ها دور کند. اگر شما هم جز افرادی هستید که می‌خواهید به بهترین مقاصد ممکن با طبیعتی باورنکردنی بروید حتما این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

 

 

۱- تانزانیا، زانزیبار، پارک مرجانی چومبه

 

 

تانزانیا، زانزیبار، پارک مرجانی چومبه

 

 

پارک مرجانی جزیره چومبه یکی از بهترین مناطق دنیا برای دوری از شبکه‌های اجتماعی و اینترنت است. نه تنها شما می‌توانید از شبکه خارج شوید بلکه این پارک اصلا شبکه برق‌رسانی نداشته و ابدا نیازی نیست وسیله‌ای را به شارژ بزنید. در این پارک بیش از ۴۰۰ گونه ماهی‌های گرمسیری در ۲۰۰ گونه مرجانی بکر زندگی می‌کنند. در نبود برق و اینترنت شما می‌توانید اوقات‌تان را به شنای کم عمق و غواصی در کنار ماهی‌ها بگذرانید. از آفتاب درخشان لذت ببرید و شب را در اقامتگاه‌های روستایی اما راحت سپری کنید. هوای این جزیره شب‌ها بسیار خنک و دل‌انگیز بوده و نیاز به هیچ وسیله سرمایشی نخواهید داشت. شما می‌توانید بخش بزرگی از وقت‌تان را به گردش و پیاده‌روی اختصاص دهید و از حس خوب بودن در طبیعت لبریز شوید.

 

 

۲- کانادا، لابرادور، پارک ملی کوه‌های ترنگات

 

 

کوه‌های ترنگات

 

 

پارک ملی کوه‌های ترنگات در پشت گرینلند و نه خیلی دور از آن واقع گردیده و مکانی بکر و دست نخورده برای سفری دور از زندگی ماشینی روزمره ارائه می‌دهد. وقتی می‌گوییم مکانی دست نخورده منظورمان به طور مطلق است. یعنی نه تنها هیچ جاده‌ای وجود ندارد بلکه حتی نشانه و یا راهنما هم برای رسیدن به پارک قرار داده نشده است. بنابراین در یک تور ثبت نام کنید و یکی از انواع بسته‌های گردشی اعم از خصوصی و کمپینگ را انتخاب کرده و پای کوه کمپینک کنید. وقتی وارد منطقه می‌شوید تمامی سرویس‌های تلفن همراه و اینترنت قطع شده و شما می‌توانید فارغ زجهان همه چیز را فراموش کرده و برای مدتی هر چند کوتاه از لحظه لحظه‌های عمرتان لذت ببرید. در طبیعت بگردید و از مناظر کوه‌های بسیار چشمگیر، درخشش یخبندان و یخچال‌های طبیعی، دریای کارائیب و خرس‌های قطبی، و بیابان‌های بکری که از ساگلک فجورد تا نواحی شمالی لابرادور گسترده شده‌اند لذت ببرید.

 

 

۳- بلیز، تپه دریایی گلور

 

 

بلیز، تپه دریایی گلور

 

 

گلور یکی  از مناطق دریایی بسیار زیبا و حفاظت شده است که یکی از بزرگترین گونه‌های دریای کارائیب غربی را تشکیل می‌دهد. همین خصیصه باعث شده که گلور به ثبت میراث جهانی یونسکو برسد. در حدود ۷۰۰ تپه دریایی در این قسمت کارائیب وجود دارد که یکی از نقاط صید مروارید محسوب می‌شود. صخره‌های مرجانی، آب‌های تمیز و شفاف و گونه‌های مختلف حیوانی باعث شده تا مسافران زیادی برای غواصی به این منطقه سفر کنند. همچنین شما می‌توانید در مکانی محدود و خصوصی تجربه زندگی سنتی در بلیز را کسب کنید. گرچه به طور کلی گزینه‌های اقامتی فراوانی وجود دارد که وای‌فای نیز ارائه می‌دهند اما به قدری سرعت پایین است که عملا نمی‌توانید از آن استفاده‌ای کنید. بنابراین بهتر است همه چیز را برای بعد از بازگشت از سفر موکول کنید.

 

 

۴- تایلند، جزیره کوکونات

 

 

تایلند، جزیره کوکونات

 

 

کوکونات یکی از جزایر فوق‌العاده زیبا و سنتی تور تایلند است که با وجود فاصله کم آن با پوکت، اصلا توسعه نیافته و کاملا حالت سنتی خودش را حفظ کرده است. سیستم برقی این جزیره به طور کامل جدا بوده و آن‌ها با چند ژنراتور کوچک برقشان را تامین می‌کنند. شما می‌توانید از پوکت به این جزیره سفر کنید و برای چند روز همه چیز را ببوسید و کنار بگذارید و فقط از طبیعت باورنکردی جزیره لذت ببرید. سواحل ماسه سفید و جنگل‌های انبوه به شما فرصت پیاده‌روی با دوستان یا همسرتان را می‌دهد. در سواحل حمام آفتاب بگیرید و در دریای آن شنا کنید. همچنین می‌توانید در صورت تمایل به ماهیگیری هم بپردازید. با اینکه جزیره سیستم برقی دارد اما اینترنت خوبی به آن نمی‌رسد، بنابراین مجبور خواهید بود موبایل‌هایتان را کناری بگذارید و تنها از تعطیلات آرام و دل‌انگیزتان نهایت استفاده را ببرید.

 

 

ببینید این ساحل کاتا در پوکت زیباترین محل برای شنا کردن

 

۵- روسیه، اویمایاکن

 

 

 روسیه، اویمایاکن

 

 

یکی از مناطق جذابی که می‌توانید به آن  با تور روسیه سفر کنید و از همه چیز دور باشید اویامایاکن روسیه است. این شهر در حقیقت سردترین منطقه مسکونی در تمام دنیاست که تابستان‌هایش در گرم‌ترین حالت ممکن به منفی ۵۰ درجه می‌رسد. در حالی که تمام دنیا در گرمای تابستان می‌سوزد، شما می‌توانید با گرم‌ترین لباس‌های ممکن به این منطقه سفر کنید. البته اویمایاکن مانند تمام شهرهای عادی دارای سیستم برق و حمل و نقل عمومی و خودروهاست. اما همه چیز در این شهر در انجماد فرو رفته است. با این که شهر تمام ویژگی‌های رفاهی را ارائه می‌دهد اما عملا هرگز نمی‌توانید به خاطر سرمای بیش از حد هوا از تلفن خود در زمین اسکی استفاده کنید و ویدئو و عکس در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید و یا وقتتان را در پارکی وسط شهر بگذرانید و با خانواده‌تان ارتباط برقرار کنید زیرا عملا خبری از پارک‌های تابستانی نیست.

 

 

زیباترین شهرهای روسیه برای تماشای طبیعت باورنکردنی آن

مطالب مرتبط