مکان‌های باور نکردنی دنیا برای شنا در حیات وحش

هیچ‌گاه نباید تجربه برخورد و روبرویی با حیوانات را به صورت دوستانه و تفریحی را، محدود به محفظه‌های شیشه‌ای و قفس‌ها بدانیم. نقاط مختلفی در سراسر دنیا هستند که می‌توانید در حیات وحش و به صورت کاملا آزادانه با حیواناتی همچون شیرهای دریایی، لاک‌ پشت‌ها، دلفین‌ها و انواع ماهی‌های جذاب رنگی و کوچک تفریح کنید و به یادمانی‌ترین تجارب ممکن را کسب کنید. ما در این پست برخی از بهترین مقاصد تفریحی با دنیای وحش را معرفی خواهیم کرد.

 

 

بهاماس، خوک‌ها جزیره اگزُما

 

 

اگزاما

 

 

در یک جزیره کوچک ماسه سفید با آب‌ها نیلگون، در یک منظره غیرمعمول که در هیچ کجای دیگر نخواهید دید، خوک‌های بامزه‌ای آزادانه زندگی می‌کنند و توانایی شنا کردن دارند. این خوک‌های شناگر حالا یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشی این جزیره دور افتاده هستند. شما می‌توانید تعطیلات خود را در این جزیره بگذرانید، از آفتاب داغ تابستانی لذت ببرید، و در آب شفاف و تمیز از این موجودات دوست داشتنی بازدید کنید. همچنین اگر طبیعت دوستان باشید می‌توانید حیوانات بومی دیگری مثل عقاب دریایی، مرغ شهدخوار، بلبل دریایی را ببینید. لاکپشت‌های غول پیکر،کوسه‌ها و خرچنگ‌ها از دیگر جاذبه‌های طبیعی منطقه هستند. تورهای متعددی هستند که می‌توانید با ثبت نام در آن‌ها به شنا در کنار حیوانات و غذا دادن به آنان بپردازید.

 

 

فیلیپین، پالاوان، کوسه نهنگ

 

 

فیلیپین، پالاوان، کوسه نهنگ

 

 

کوسه نهنگ‌ها، با داشتن ۲۰ تن وزن به عنوان بزرگترین ماهی دنیا شناخته می‌شوند. البته این موجود واقعا عظیم رفتاری کاملا دوستانه داشته و اصلا آسیبی نمی‌زنند. همچنین پلانگتون‌ها، ماهی‌های ریز و جلبک‌ها در کنار این ماهی زندگی می‌کنند و یک اکوسیستم کوچک تشکیل می‌دهند. البته این ماهی در دیگر نقاط دنیا هم یافت می‌شود اما به لطف آب‌های گرمسیری، تالاب‌ها و صخره‌های آهکی، منطقه دور افتاده‌ای همچون پالاوان برای زندگی این گونه عظیم جایی مناسب شده است. پالاوان یکی از زیباترین جزایر روی زمین است که می‌توانید به آن سفر کنید و از مناظر طبیعی شگفت‌انگیزش لذت ببرید. در سواحل ماسه سفیدش آفتاب بگیرید و خودتان را برای شنا در کنار ماهی‌ها آماده کنید. اگر خوش شانس باشید یکی از این کوسه نهنگ‌ها را خواهید دید.

 

 

استرالیا، گریت باریر ریف، سفره ماهی‌ها

 

 

استرالیا، گریت باریر ریف، سفره ماهی‌ها

 

 

چندین مکان عمده برای تجربه دنیای زیر آب وجود دارد که باریر ریف یکی از آن‌هاست. بعد از رسیدن به منطقه احساس خواهید کرد زمین تمام پالت رنگش را خالی کرده تا با مناطق سبز و صخره‌های آهکی یکی از چشمگیترین نقاط دنیا را رسم کند. اگر بخواهیم عجایب هفتگانه طبیعت را جدا کنیم قطعا این قسمت از استرالیا یکی از آن‌ها خواهد بود. در حدود ۴۰۰ گونه دریایی در این منطقه زندگی می‌کنند، بنابراین ممکن است شما در حال شیرجه رفتن و یا شنای کم عمق با حیوانات مختلفی همچون لاک پشت‌ها، کوسه‌ها و ماهی‌های سرخ مواجه شوید، اما بی‌شک سفره‌ ماهی‌ها را می‌توان مهم‌ترین آن‌ها دانست. با رفتن به جزیره الیوت در ماه‌های می و ژوئن بیشترین شانس را برای شنا در کنار سفره ماهی‌ها خواهید داشت.

 

 

تایلند، جزیره کوه تائو یا جزیره لاک پشت

 

 

تایلند، جزیره کوه تائو یا جزیره لاک پشت

 

 

 تور تایلند سرزمینی عجیب با شگفتی‌های بی‌پایان است. فرقی نمی‌کند چند بار به این کشور سفر کنید زیرا هر بار جاذبه جدیدی برای شما عرضه خواهد کرد. یکی از شگفت‌انگیزترین مناطق تایلند جزیره سرسبز و کوهستانی موه تائو است. سراسر این جزیره را جنگل‌های گرمسیری و ناهمواری‌های صخره‌ای پوشانده‌اند. کوه تائو به دلیل شناهت ظاهری به لاک پشت‌ها، به جزیره لاک پشت شهرت یافته است. این جزیره نه تنها شکلی شبیه به لاک پشت‌ها دارد بلکه میزبان انواع لاک پشت‌هایی نظیر نوک منقاری و لاک پشت‌های شبز نیز هست. تا سال ۲۰۰۴ کوه تائو از دید توجه خارج بود و جمعیت لاک پشت‌ها و سیر زندگی آن‌ها به مخاطره افتاده بود اما با حمایت دولت و سازمان دیدبان دریایی از ۲۰۰۴ تا کنون اقدامات خوب و محافظتی برای حفظ این گونه‌های قدیمی و باارزش صورت گرفته است. شما می‌توانید در این جزیره به شنای کم عمق، غواصی و صخره نوردی بپردازید و از نزدیک بزرگترین لاک پشت‌های دنیا را تماشا کنید.

 

 

محبوب‌ترین غذاهای تایلند که باید آن‌ها را امتحان کنید

 

 

اندونزی، بالی

 

 

بالی

 

 

در تور بالی با داشتن سواحل ماسه سفید، جنگل‌های گرمسیری و آب‌های درخشان یکی از بهشتی‌ترین نقاط زمین است که می‌توانید به آن سفر کنید. همین شرایط طبیعی باعث گردیده تا دنیای زیر آبی قوی در این منطقه گرمسیری شکل بگیرد. چنین ویژگی‌هایی دوست داران غواصی و حیات وحش را به بالی می‌کشاند تا ضمن غواصی و شنا، فرصت تماشای صخره‌های مرجانی رنگی و انواع ماهی‌ها را داشته باشند. سفره‌ ماهی‌ها که اندازه آن‌ها از ۱۲۰ سانت تجاوز نخواهد کرد کاملا به انسان‌ها خو گرفته‌اند و اجازه می‌دهند تا شما در کنارشان شنا کنید و نوازششان بدهید. البته بهتر است جانب احتیاط را هم رعایت کنید زیرا دنیای وحش کاملا غیرقابل پیش‌بینی است. شما می‌توانید در کنار ماهی‌ها شنا کنید و به آن‌ها غذا بدهید و از وقت گذرانی در کنارشان نهایت لذت را ببرید. اگر شانس داشته باشید احتمال دارد با لاک پشت‌های غول پیکر سبز هم روبرو شوید. باقی اوقات را می‌توانید در جزیره آفتاب بگیرید و به کشف جنگل‌های اطراف و تماشای میمون‌های دم دراز بپردازید.


چایخانه‌های لوکس برای یک عصرانه رمانتیک در بالی

مطالب مرتبط