جزایر خلوت آسیا برای گذراندن تعطیلاتی دنج و آرام

تا مدتی پیش آسیا دارای زیباترین نقاط بکر و آرامی بود که کم‌تر کسی به آن‌ها سفر می‌کرد یا درباره آن‌ها می‌دانست. اما با تغییر رویکرد صنعت گردشگری و شکوفایی آن در آسیا، حالا کم‌تر جایی می‌توانید پیدا کنید که سیل جمعیت قبل از شما به آن نرفته باشد! اگر به دنبال تعطیلاتی فوق‌العاده در یک ساحل استوایی و زیر سایه درختان نخل هستید، از اندونزی تا هند ده‌ها جزیره زیبا با بافتی سنتی و کم توسعه یافته وجود دارد که می‌توانید به دور از جمعیت اوقات خوشی را در آن‌ها سپری کنید.

 

 

کامبوج، کوه رانگ

 

 

کامبوج، کوه رانگ

 

 

این جزیره کم توسعه یافته که در نزدیکی خلیج تایلند قرار گرفته حال و هوای ۳۰ سال پیش کوه سامویی را ارائه می‌دهد. این جزیره که هنوز از فهرست انتخاب‌های گردشی به دور است هر دو نسخه فیلم آمریکایی و فرانسوی Survivor در این جزیره فیلم‌برداری شده است. با ۲۳ ساحلی که جزیره ارائه می‌دهد انتخاب‌های زیادی برای گشت و گذار، شنا، حمام آفتاب، پیک نیک و فعالیت‌هایی ازین دست خواهید داشت. اگر از دوست داران طبیعتی بکر هستید این جزیره می‌تواند برای آن‌ها مقصدی عالی باشد.

 

 

هند، جزایر آندامان

 

 

هند، جزایر آندامان

 

 

مجمع‌الجزایر آندامان در خلیج بنگال و دریای آندامان واقع شده که با تور هند می‌توانید به آنجا برسید اینجا ترکیبی از زندگی مدرن هندی و زندگی سنتی را میان سواحلی شگفت‌انگیز و مرجانی ارائه می‌دهد. این جزایر دارای جاذبه‌های طبیعی متعددی هستند و از نظر مناظر دیدنی و طبیعی هیچ فرقی با جایی مثل بالی ندارند. شما می‌توانید از پارک ملی ماهاتما گاندی دیدن کنید و از سواحل درخشان و مرجانی لذت ببرید، شنا کنید و به زندگی ماهیگیری مردم بومی دقیق شوید. همچنین می‌توانید خودتان هم اوقات آرامی را به ماهیگیری بگذرانید. دست در دست همسرتان سواحل دل‌انگیز را پیاده‌روی کنید و زیباترین غروبی که می‌توانید شاهد باشید را به نظاره بنشینید. همه چیز در این جزایر برای تعطیلاتی آرام و بی‌دغدغه مهیاست. بعضی از بقایای دوره استعماری انگلیس نیز هنور در این جزایر به صورت متروک پا بر جا مانده، بروید و از ساختمان‌هایی که روزگاری زندان بودند دیدن کنید و در جنگل‌های گرمسیری انواع حیوانات بازیگوشی چون میمون‌ها را از نزدیک تماشا کنید.

 

 

۷ جاذبه‌‌ی گردشگری هند که دنیای شما را تغییر می‌دهد

 

 

فیلیپین، پالاوان

 

 

 

فیلیپین، پالاوان

 

 

پالاوان جزیره‌ای در قسمت جنوب غربی فیلیپین است که به صورت عمده توسعه نیافته بود و فضایی شبیه به برنئوی مالزی را ارائه می‌دهد. این جزیره زیبایی‌های طبیعی فراوانی از جمله رودخانه‌های پر آب زیرزمینی، باغ‌های مرجانی زیبا در پارک طبیعی تپه‌های دریایی Tubbataha، و دو میراث جاهانی یونسکو است. در قسمت شمال غربی San Vicente طولانی‌ترین سواحل ماسه سفید فلیپین واقع گردیده که طولی به اندازه ۱۳ کیلومتر ساحل را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در این ساحل طولانی هر چیزی مثل هتل‌های لاکچری و اقامتگاه‌های ساحلی مدرن را پیدا کنید. برای نمونه می‌توانید در اقامتگاه ساحلی ال نیدو در ساحل شمالی پالاوان و در محیطی دنج اقامت کنید و از زیبایی محیط و امکانات اقامتگاه بهترین استفاده را ببرید.

 

 

اندونزی، جزیره راجا آمپات

 

 

اندونزی، جزیره راجا آمپات

 

 

تور بالی در جنوب شرقی آسیا، میزبان چندین مجمع‌الجزایر عجیب در جنوب اقیانوس آرام است که زیباترین مناظر ممکن را ارئه می‌دهند. یکی از این جزیره‌ها راجا آمپات در جنوب شرقی اندونزی است که به دلیل محیط مرجانی‌اش تنوع زیستی گسترده‌ای را در خود جای داده است. گرچه جانورشناسان و دانشمندان هنوز در حال تحقیق در این منطقه هستند اما تا کنون حدود ۱۳۰۰ گونه ماهی‌های ساکن صخره‌های مرجانی و ۵ نوع لاک پشت کم‌یاب رو به انقراض در این محدوده شناسایی شده‌اند. برای این که دید بهتری از این جزیره به دست بیاورید، تایلند را بدون هتل‌هایش تصور کنید! همان قدر زیبا، و صد البته بکرتر. اگر عاشق طبیعت و نقاط دست نخورده‌ای هستید که هنوز چهره واقعی مادر زمین سبز می‌درخشد راجا آمپات جای شماست. میان جنگل‌هایش جستجو کنید، از صخره‌ایش بالا بروید و در میان آب‌های آبی‌اش تا می‌توانید شنا کنید. شما می‌توانید با یک پرواز ۶ ساعته از جاکارتا به این نقطه برسید و یا مسیر را با کشتی مسافرتی Coral Expeditions طی کنید.

 

 

ببینید: سافاری بالی؛ یک روز زندگی با حیوانات

 

تایلند، جزیره کوه فایام

 

 

تایلند، جزیره کوه فایام

 

 

تور تایلند یکی از گردشی‌ترین مناطق جنوب شرقی آسیاست که به دلیل حجم زیاد مسافرانی که سالانه به خود می‌بیند، مرتبا به واسطه ساخت و ساز اقامتگاه‌های ساحلی چهره متغیری از خود نشان می‌دهد. اما یکی از جزایری که هنوز چهره قدیمی و سنتی‌اش را حفظ کرده است کوه فایام در جنوب ساحل راننگ در دریای آندامان است. در مورد نمای هوایی این جزیره بحث‌های زیادی وجود دارد، یک سری معتقدند این جزیره شبیه یک کانگروی عظیم است و بعضی دیگر می‌گویند شبیه به مانتا غول دریایی ساکن در این نواحی است. اما چیزی که در مورد این جزیره با اطمینان وجود دارد اینست که فایام با داشتن ۵۰۰ نفر سکنه و تعداد کمی از گردشگران، بکرترین و خلوت‌ترین جزیره کل تایلند است که می‌توانید به آن سفر کنید. با این وجود اقامتگاه‌های ساحلی لوکسی همچون  King Paradise Resort وجود دارد که بخواهید در آن‌ها اقامت کنید. اکثر این اقامتگاه‌ها و نقاط توریستی هم در اطراف خلیج آئو یائی که به ساحل لانگ و یا سان‌ست می‌شناسند وجود دارند. شما می‌توانید در غذاخورهای ساحلی غذا بخورید و بعد از غروب به کلاب‌های ساحلی بپیوندید. مهم نیست چه موقع از سال به این جزیره سفر کنید شما همیشه می‌توانید فعالیت‌هایی همچون، غواصی، شنای کم عمق، دوچرخه سواری، قایق موتوری سواری، کایاک سواری و ماهیگیری انجام دهید.

 

 

۵ هتل خانوادگی خیلی ارزان در ساحل کرابی

مطالب مرتبط