زیباترین شهرهای گردشگری دنیا از لحاظ معماری

یکی از موضوعات اساسی سفر که می‌تواند نقش مهمی در کیفیت سفر ما داشته باشد سبک ساخت و ساز و معماری کلی شهر است. مطمئنا احساسی که در سفر به یک شهر منحصر به فرد و زیبا دارید با مقصدی معمولی نمی‌تواند یکی باشد. در شهرهای زیبا شما نمی‌توانید دوربین عکاسی‌تان را رها کنید اما در در مقاصد معمولی‌تر حتی اگر از دیگر ویژگی‌ها لذت هم ببرید باید به دنبال مناطق زیبا برای عکاسی باشید.

 

 

دبی

 

 

دبی

 

 

برخ خلیفه در تور دبی به عنوان اصلی‌ترین نماد این شهر با ارتفاعی حدود ۸۳۰ متر نه تنها باعث شده دبی در صدر فهرست شهرهای مهم معماری دنیا قرار بگیرد بلکه به شهرت روزافزون آن هم افزوده است. برج خلیفه با چشم‌انداز فوق‌العاده‌اش توسط یک شرکت معماری آمریکایی طراحی شده است. از دیگر برج‌های منحصر به فرد و قابل توجه این شهر می‌توان به برج العرب و برج The World اشاره کرد. به علاوه موزه شگفت‌انگیز دبی که مدت زیادی از افتتاح آن نمی‌گذرد با معماری شبکه‌ای سفید چشمگیرش توانسته توجهات زیادی را به خودش جلب کند.

 

 

بهترین کارهای رایگانی که می‌توانید در دبی انجام دهید

 

 

آلمان، برلین

 

 

آلمان، برلین

 

 

در شب به تماشای نمای Reichstag خانه پارلمان برلین بپردازید. تماشای چنین معماری زیبا و منحصر به فردی شما را کاملا توجیه می‌کند که چرا برلین در فهرست ما جای گرفته است. به علاوه سازه‌های جذاب دیگری مثل Potsdamer Platz’s Sony Center، Das Rotes Rathaus و موزه اطلس نیز وجود دارد که ارزش بازدید را دارند. به طور کلی برلین شهری نورانی و زیبا با بسیاری از نقاط معماری زیبا و دیدنی است که روزهای وقت شما را به خودش اختصاص خواهد داد.

 

 

چین، پکن

 

 

چین

 

 

معماران چینی در قرن ۷ام به جهت محافظت از چین در برابر حملات خارجی اقدام به ساخت بزرگ‌ترین دیوار سنگی دنیا یعنی دیوار چین کردند. امروزه هزاران نفر از سراسر دنیا با تور چین سفر می‌کنند تا از این سازه عظیم و عجیب دیدن کنند. شما می‌توانید در سفر به چین از این دیوار بزرگ و تاریخی دیدن کنید و بعد به کشف سازه‌های ارزشمند دیگر معماری بپردازید. نقاط تاریخی و شهر ممنوعه پکن از مهم‌ترین ویژگی‌های معماری این شهر است که عاشقان تاریخ و فرهنگ را مسخ خودش می‌کند.

 

 

ایتالیا، رم

 

 

ایتالیا، رم

 

 

گرچه رمیان از معماری یونانی برای ساخت سازه‌های خود استفاده کرده‌اند اما هنوز هم رم ایتالیا در فهرست ما جا خواهد داشت. این شهر معماری بسیار جذاب Colosseum را برای ارائه دارد که به نوعی حتی نماد رم هم شناخته می‌شود. این ساختمان که در سال ۷۲ میلادی ساخته شده و یکی از بزرگترین آثار معماری و مهندسی روم است از پربازدیدترین نقاط شهر محسوب می‌شود که هر گردشگری حداقل یک دو جین عکسی با آن دارد. اگر به این شهر تاریخی پر جاذبه رفتسد، به یاد داشته باشید از دیگر معماری‌های شهر مثل قنات‌ها، معابد باستانی، معبد وستا، واتیکان و حمام کاراکالا هم دیدن کنید.

 

 

چین، شانگهای

 

 

 چین، شانگهای

 

 

شانگهای به خاطر معماری مدرن و امروزی‌اش به شدت مورد توجه معماران سراسر دنیا قرار دارد. برج جین مائو و مرکز مالی جهانی شانگهای دو مورد از بلندترین ساختمان‌های آسیا هستند که در این شهر واقع شده‌اند. مرکز بزرگ تئاتر شانگهای، معمار آراتا ایسوزاکی مرکز هیمالیا و مرکز هنر آسیایی از دلایل محکمی هستند که چرا شانگهای در فهرست ما قرار دارد. این روند همچنان ادامه دارد و ما حدس می‌زنیم باید شاهد ظهور سازه‌های منحصر به فرد بیشتری در این شهر باشیم.

 

 

۵ رستوران درجه یک، دیدنی و خوشمزه‌ی شانگهای

 

 

اسپانیا، بارسلونا

 

 

اسپانیا، بارسلونا

 

 

شما در سفر به بارسلونای اسپانیا می‌توانید کارهای معمار برجسته Antoni Gaudi را در سراسر شهر ببینید. او از کاشی‌های چند رنگ شکسته بسیار در کارهایش استفاده می‌کرد که می‌توانید در نقاطی مثل Park Guell و Casa Batllo شاهد باشید. این معمار با استعداد در حال کار بر روی La Sagrada Familia بود که قبل از پایان پروژه از دار دنیا رفت. امروزه مجسمه سازان به هدف جذب توریست بیشتر هنر خود را در زیباسازی شهر به کار می‌برند که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۶ این روند ادامه داشته باشد.

 

 

فرانسه، پاریس

 

 

فرانسه، پاریس

 

 

پاریس با داشتن کلیسای نوتردام که به سبک گوتیک فرانسوی ساخته شده معماران و علاقه‌مندان به معماری را به سمت خود جذب می‌کند. این کلیسای منحصر به فرد که در شب نمایی رویایی دارد از نقاط اصلی گردشی شمرده می‌شود. مسافران معمولی برای بهترین عکس‌های عاشقانه و معماران برای تماشای ظرافت‌های سازه به این محل می‌روند. به علاوه موارد قابل توجه دیگری مثل برج ایفل، Louvre Pyramid، La Grande Arche de la Defense، مرکز Georges Pompidou، the Arch de Triomphe و Basilica Sacre Coeur نیز وجود دارد که باید از آن‌ها هم بازدید کنید.

 

 

ترکیه، استانبول

 

 

ترکیه، استانبول

 

 

حتما به خوبی می‌دانید که استانبول در ترکیه یکی از شهرهای مهم معماری در دنیا است که حتما باید برای یک بار هم که شده به آن سفر کنید. ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد و ستون کنستانتین از نمونه‌های بازر و پرآوازه‌ای هستند که باید از آن‌ها دیدن کنید. به جز نمونه‌های مثل مسجد آبی، کلیساهای شگفت‌انگیز و کاخ‌های دوره عثمانی هم از تور استانول مقصدی زیبا برای معماران و هنر دوستان ساخته است.

 

 

تجربه رمانتیک‌ترین کارها در استانبول

مطالب مرتبط