۸ رستوران‌ گیاه‌خواری در استانبول

برای وگان‌ها و گیاه‌خوران پیدا کردن رستورانی مناسب رژیم غذایی‌شان در هر مقصدی که باشند چالش‌برانگیز و مهم است. استانبول که سرزمین تقابل ادیان و فرهنگ‌هاست در این زمینه جا نمانده و به خوبی از پس این موضوع برآمده است. فقط شما باید بدانید که در تور استانبول به کجا بروید و در کدام رستوران غذا بخورید. ما در اینجا بهترین رستوران‌های گیاه‌خواری استانبول را معرفی می‌کنیم.

 

Healin Foods

در قلب شیشلی، در نزدیکی تقسیم با رستوران هیلین روبه رو خواهید شد که رستورانی فوق‌العاده با کلاس و خلاق در تمامی زمینه هاست. در اینجا شما می‌توانید رژیم کاملی از غذاها را در دسترس داشته باشید که شامل منوهای وگان، گیاهخواری و گلوتن و منوهایی با پروتئین غنی و چربی‌های گرم هستند. این طیف وسیع از غذاهای بین‌المللی، غذاهای جنوب شرقی آسیا و آناتولی الهام گرفته شده‌اند. شما در اینجا می‌توانید با جمعی که سلیقه‌های مختلفی دارند بروید و خیال‌تان راحت باشد که همه به خواسته‌شان می‌رسند.

آدرس:  Hüsrev Gerede Cad. No: 110 Tesvikiye, Istanbul

 

بخوانید: راهنمای رستوران‌های سنتی عثمانی در استانبول

 

 

Bi Nevi Deli

اسم Bi Nevi Deli که به معنای "نوعی دیوانگی" ترجمه می‌شود، یک آشپزخانه‌ نقلی با غذاهای گیاهی است که گزینه‌ای پرطرفدار در محله اتیلر بشیکتاش شناخته می‌شود. منوی این رستوران حاوی سبزیجات و میوه‌های فصلی، حبوبات، لوبیا، آجیل و جوانه‌ها هستند. رژیم غذایی مبتنی بر گیاهان، غذاهای کامل، رژیم غذایی خام‌خواری، رژیم غذایی و بدون گلوتن را می‌توانید در منوی این رستوران به راحتی پیدا کنید. افرادی که در رژیم‌های سرسخت غذایی هستند با وجود چنین رستورانی در استانبول نگرانی نخواهند داشت.

آدرس: Etiler Mah., Bahtiyar Str. 10-1, Besiktas, Istanbul

 

بخوانید: بهترین رستوران‌های تازه تاسیس استانبول

 

 

گویندا

گویندا از معروف‌ترین کافه رستوران‌های گیاهی در جهان است و اکنون به عنوان تنها شعبه ترکیه، در گرانگا یوگا سنتر در محله Mecidiyekoy، واقع شده است. گویندا به دلیل منوهای خاص گیاهی خود که از غذاهای هندوستان الهام گرفته شده به شهرت رسیده است. این رستوران با منویی قابل توجه و با محیطی زیبا پذیرای میهمانان خود است. گویندا همچنین اولین شعبه تهیه غذاهای خالص گیاهی هند در ترکیه نیز شناخته می‌شود و یکی از بهترین رستوران‌های غذای هندی در استانبول است. بنابراین از صاحب سبکان این عرصه محسوب می‌شود.

آدرس: Buyukdere Naci Kasim Str. No:6B Mecidiyekoy, Istanbul

 

 

زنجفیل

زنجفیل یک کافه رستوران معروف گیاه‌خواری است، و در تقسیم واقع شده و بیش از 25 سال است که برای گیاه‌خواران استانبول غذاهای لذیذ گیاهی سرو می‌کند و یکی از بهترین رستوران‌های استانبول برای گیاه خواران است. منوی این رستوران زیبا بیش از 20 غذای گیاهی-وگان ارائه می‌دهد. منوی وگان محبوب آن شامل کوفته عدس (کوفته سبزیجات)، هالپ، تره فرنگی و نخود فرنگی، ظرف برنج با سبزیجات و رولت سبزیجات با کدو تنبل و غیره است. این رستوران دارای دو فضای باز و بسته زیبا و رنگی است که به شما قدرت انتخاب می‌دهد که بیرون در حیاط کوچک آن بنشینید و یا در داخل لم بدهید و از خوردن غذایتان لذت ببرید.

آدرس: Sehit Muhtar Mah., Kurabiye Str. 8-10, Beyoglu, Istanbul

 

 

ماهاتما

کافه رستوران ماهتما یک رستوران وگان بسیار دنج، زیبا و رنگی رنگی و محبوب است که در منطقه کادیکوی استانبول واقع شده است. ماهاتما منوهای فوق‌العاده خوشمزه و همچنین شیرینی‌های مخصوص و دسرهای خاص را برای میهمانان فراهم می‌کند. در حالی که ماهاتما بی‌تکلف و به دور از تجملات است اما دکوراسیون رنگی و میز و صندلی‌هایی که همچون مداد رنگی هر کدام‌شان رنگی متفاوت دارند حس صمیمت و آرامش را هنگام خوردن غذا به شما تزریق می‌کند.

آدرس : Rasimpasa Mah., Macit Erbudak Sok. 50/a, Kadikoy, Istanbul

 

 

Kalimero Falafel

فلافل یک غذای خوشمزه خاورمیانه است که از نخود، لوبیای سفید و سیب زمینی با انواع برش تهیه می‌شود و نجات دهنده گیاه‌خواران و وگن هاست. کالیمرو فلافل (Kikero سابق) بهترین مکان برای یافتن فلافل در استانبول است. کالیمرو فلافل واقع در منطقه بی‌اوغلو در استانبول، طیف گسترده‌ای از غذاهای خاورمیانه را نیز ارائه می‌دهد.

آدرس: Bereketzade Mah., Camekan Str. 10/2, Beyoglu, Istanbul

 

بخوانید: بهترین رستوران‌های محله زیبای شیشلی؛ استانبول

 

 

Helvetia

رستوران Helvetia واقع در منطقه محبوب شبگردها و شکم گردها (Asmalimecit)، در امتداد خیابان استقلال در تقسیم، یک رستوران زیبا و دنج، بسیار محبوب و معتبر گیاه‌خواری است که به دلیل منوی متنوع شامل سالادها و گزینه‌های گیاهی در لیست موردعلاقه ی وگان‌های این منطقه جا گرفته است.

آدرس: Asmali Mescit Mah., General Yazgan Str. No:8, Beyoglu, Istanbul

 

 

Community Kitchen

اینجا یک رستوران پرطرفدار گیاهی وگان است که در تکسیم واقع شده. وگان برگرهای خوشمزه و وگان اسکندر و بسیاری غذاهای عالی دیگر را که مورد علاقه وگن‌ها و گیاه‌خوران است ارائه می‌دهد. Community Kitchen همچنین هر یکشنبه یک بوفه باز برای میهمانان خود در نظر دارد که آن را به یک گزینه‌ای هیجان‌انگیز و دوست داشتنی تبدیل کرده است.

آدرس: Kumbaraci Ramp, No: 35/A Taksim, Beyoglu, İstanbul

 

بخوانید: بهترین رستوران‌ها و فروشگاه‌های جدید در استانبول

 

مطالب مرتبط