رستوران‌های رو به بسفر در استانبول: بخش اول

چه چیزی بهتر از غذا خوردن در فضای باز همراه با مناظر بی‌بدیل طبیعت است؟ با وجود انبوه جاذبه‌های گردشگری، بی‌شک در سفر با تور استانبول، هر لحظه امکان شگفت‌زده شدن شما وجود دارد، خصوصا زمانی که در کنار بسفر قدم می‌زنید و یا در کنار عزیزانتان در رستوران‌هایی با چشم اندازی شگفت‌انگیز به بسفر غذا می‌خورید.

 

رستوران Vogue

 این مکان که در طبقه فوقانی برج Beşiktas Plaza واقع شده است و در ژوئن 1997 افتتاح شد، یکی از محبوب‌ترین رستوران‌ها در استانبول به شمار می‌آید. Vogue با دید پانوراما از بسفر و مناظری از دیدنی‌های استانبول، شما را شگفت‌زده خواهد کرد. این رستوارن، منویی از بهترین غذاهای دنیا را شامل می‌شود. در این میان، غذاهایی با طعم‌های مدیترانه‌ای و بیش از 70 نوع سوشی و تنوع نوشیدنی‌ها خودنمایی می‌کنند. 

رستوران و بار Vogue، دارای ظرفیت صندلی 150 نفر در زمستان و 240 نفر در تابستان است. سه تراس در اینجا وجود دارد که یکی بعنوان بار و دو مورد دیگر بعنوان رستوران، پذیرای مهمانان هستند. رستوران، از ساعت 12 ظهر تا 15 برای ناهار و از ساعت 19 تا 2 صبح برای شام و بار باز است.

بوفه صبحانه نیز از ساعت 10:30 تا 16 در روزهای یکشنبه ارائه می‌شود. این بوفه مجموعه‌ای از پنیر ترکی، مربا، گوشت، زیتون، نان و گزینه‌های سنتی ترکی و بین‌المللی صبحانه را شامل می‌شود.

 آدرس: Akaretler spor cad. no:92 BJK plaza a blok k:13 Beşiktaş, Istanbul

 

 

Ulus 29

این رستوران کلاسیک و شیک، دارای غذاهای عالی، مناظر خیره‌کننده از بسفر، بار و کلوپ جالب توجه ترکیبی از غذاهای بین‌المللی و ترکی است. این رستوران، در محله مجلل اولوس استانبول و به دور از شلوغی و ازدحام تاکسیم یا سایر نقاط توریستی سلطان احمد واقع شده است.  

در نورپردازی این مکان، از خلاقانه‌ترین لوسترها و روشنایی‌ها کمک گرفته شده است و پنجره‌های کف تا سقف نیز امکان استفاده حداکثری از نور طبیعی روز و مناظر بی‌نظیر تنگه بسفر را فراهم می‌کنند. بعلاوه فضای لوکس و در عین حال دنج تراس بار امکان ایجاد یک محیطی شاد، پویا و جوان را همراه با موسیقی فراهم می‌نماید. این رستوران، هر روز از ساعت 6:30 بعد از ظهر برای شام و دوشنبه و جمعه از ظهر تا 3 بعد از ظهر برای ناهار باز است.

آدرس: Adnan Saygun Caddesi Ulus Parkı İçi, Istanbul

 

بخوانید: بهترین رستوران‌ها و فروشگاه‌های جدید در استانبول

 

 

360 ISTANBUL

این رستوران، در ساختمانی واقع شده است که در قرن نوزدهم و مشرف به سفارت قدیمی در بی‌اغلو ساخته شد. این مکان، دیدی 360 درجه را از استانبول به نمایش می‌گذارد و چشم‌اندازی شگفت انگیز به سراسر بسفر و نیز ایاصوفیه و دریای مرمره دارد.

این رستوران، برای نهار و شام باز است و غذاهای مدرن ترکیه را همراه با غذاهای بین‌المللی سرو می کند. مشتریان، می‌توانند هم از فضای بیرون و هم فضای درون رستوران استفاده کنند. آخر هفته‌ها نیز، اینجا به کلوپی تبدیل می‌شود که می‌توانید از دی جی‌ها و اجرای زنده موسیقی نهایت لذت را ببرید. دکوراسیون این فضا، از سبکی زیبا و مینیمالیستی بهره برده است. این مکان در شمار بهترین رستوران‌های استانبول است. 

آدرس: Istiklal Caddesi Misir Apt K:8, Beyoglu, Istanbul

 

 

Anjelique

آنجلیک استانبول مکانی برای تفریح، غذاخوردن و لذت بردن از منظره جذاب بسفر است و دکوراسیونی منحصر به فرد و زیبا با آیینه‌هایی زاویه‌دار و خاص دارد. این رستوران و کلوپ شبانه، در یک عمارت ساحلی سه طبقه در منطقه اورتاکوی استانبول واقع شده است. در طبقه اول،غذاهای آسیایی سرو می‌شود و طبقه میانی و بالایی نیز غذاهای خوشمزه مدیترانه‌ای را ارائه می‌دهند. اینجا، کاندیدای محبوب‌ترین مکان استانبول در تابستان است.

آدرس: Muallim Naci Cad. Salhane sok. No:5, Ortakoy, Istanbul

 

 

Safran

رستوران Safran در طبقه فوقانی هتل بین قاره‌ای واقع شده است و از آن بالا، منظره‌ای باورنکردنی از کاخ‌های شرقی و مساجد برجسته را در حوالی بسفر به نمایش می‌گذارد. در اینجا می‌توانید بهترین غذاهای ترکی و عثمانی را در محیطی زیبا صرف کنید. ظرافت، راحتی و خدمات عالی، از ویژگی‌های بارز این هتل و رستوران بی‌نظیر به شمار می‌آیند.

آدرس: Asker Ocagi Cad. No:1, Taksim, Istanbul

 

بخوانید: معرفی رستوران‌های استانبول با بهترین نمای ممکن

 

 

La Maison

La Maison، یک رستوران کلاسیک در استانبول است که در طی سالیان متمادی با غذاهای فرانسوی – مدیترانه‌ای و نوشیدنی‌های کاملش شهرتی قابل توجه کسب کرده است. مناظر بی‌بدیل، فضای رمانتیک، نورپردازی عالی و موسیقی همیشگی و زیبا را در این مکان خواهید یافت.

آدرس: Müvezzi Cad. No:43 Çırağan, Istanbul

 

 

Aqua

این رستوران با یک تراس زیبا و مشرف به بسفر، غذاهای لذیذ مدیترانه‌ای را به همراه غذاهای مخصوص ایتالیایی و غذاهای امضایی مانند ماهی و گوشت گوسفند همراه با مجموعه‌ای از نوشیدنی‌های عالی سرو می‌کند. دکوراسیون آن، بی‌نظیر است و شما ضمن صرف غذا می‌توانید از دیدن نورپردازی زیبا و شیک، میزهای چوبی، کف مرمر، صندلی‌های فرفورژه و مناظر بسفر نهایت لذت را ببرید.

آدرس: Çırağan Cad. No. 28, Istanbul

 

بخوانید: ۱۰ رستوران برتر در میدان تقسیم استانبول

 

  

 جریان قدرتمند آب‌های بسفر، منظره‌ای از مساجد قدیمی باشکوه، کاخ‌های حیرت‌انگیز و عمارت‌های زیبا در کنار آب، پرتره‌ای شگفت انگیز از شهر استانبول ارائه می‌دهند. در کنار اینها، غذاخوردن در رستوران‌هایی با چشم اندازی شگفت‌انگیز به بسفر، حال و هوایی به یادماندنی و خاطره‌انگیز را برایتان رقم خواهند زد. بیایید در مقاله بعد نیز، با رستوران‌های جالب توجه دیگری در کنار بسفر آشنا شویم. 

 

مطالب مرتبط