معرفی ۴ باقلوا فروشی معروف در استانبول

تور استانبول، یک سفر همه چیز تمام است. در این شهر علاوه بر بازدید از دیدنی‌های تاریخی، جذابیت‌های طبیعی و لذت بردن از امکانات تفریحی و بازارهای متنوع، می‌توانید یک تور خوراکی هم برای خودتان به راه بیاندازید. غذاهای اصیل ترکی، دسرهای جور واجور، نوشیدنی‌های متنوع در بهترین رستوران‌های استانبول همه در انتظار شما هستند تا سفرتان به ترکیه را به یک سفر خوشمزه به یاد ماندنی تبدیل کنند.

اما در این میان یک دسر شیرین فوق العاده وجود دارد که گذشتن از آن کار ساده‌ای نیست.

 

 

یکی از بهترین دسرهای استانبول باقلوا است، استانبول و باقلوا نام‌شان به هم گره خورده است. اگر عاشق دسرهای شیرین هستید، بدون تردید باقلوا را دوست خواهید داشت. این شیرینی مخصوص ترکیه یکی از خوشمزه‌ترین شیرینی‌هایی است که می‌توانید در آسیا و اروپا پیدا کنید.

با این حال برای اینکه از طعم باقلوا ناامید نشوید باید بهترین‌های استانبول را امتحان کنید؛ از آن‌ جایی‌که فروشگاه‌های باقلوا در استانبول یکی دو تا و ده تا نیستند، در این مطلب به شما کمک می‌کنیم تا به سراغ بهترین باقلوا فروشی‌های استانبول بروید تا یک دسر شیرین منحصر به فرد نوش جان کنید. علاوه بر این می‌توانید باقلواهای تازه در بسته بندی‌های زیبا را خریداری کنید و برای عزیزان‌تان به عنوان سوغاتی به ایران باز گردانید.

 

فروشگاه باقلوای کاراکوی گول اوغلو (Karaköy Güllüoğlu)

فروشگاه باقلوای کاراکوی گول اوغلو یک باقلوا فروشی قدیمی خانوادگی است که از قرن نوزدهم تا به امروز در همین مکان فعالیت می‌کند. این فروشگاه در سال ۱۹۴۹ میلادی توسط خانواده گولوشو افتتاح شد و امروز پس از گذشت دهه‌ها یکی از مشهورترین برندهایی است که طرفداران باقلوا آن را حسابی قبول دارند. در این‌جا می‌توانید نمونه‌هایی از خوشمزه ترین باقلواهای استانبول را نوش جان کنید.

اما ویژگی منحصر به فرد باقلواهای کاراکوی گول اوغلو چیست؟ این خانواده‌ی شیرینی فروش برای تهیه این دسر بی‌نظیر ترکی، از بادام زمینی و گردوی تازه استفاده می‌کنند به طوریکه هنگام نوش جان کردن باقلوا، عطر این تنقلات را به خوبی حس خواهید کرد. علاوه بر این، می‌توانید شیرینی‌های دیگری که در این فروشگاه عرضه می‌شوند را هم امتحان کنید. به عنوان مثال شیرینی باقلوای ترکیب شده با شکلات یکی از پیشنهادهایی است که به گفته محلی‌ها ارزش امتحان کردن دارد.

کاراکوی گول اوغلو، تا به امروز معروف‌ترین جایی است که می‌توانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. این فروشگاه در حوالی میدان تکسیم که محل تجمع بیشتر هتل‌های گردشگری است، واقع شده است. کافی است خودتان را به خیابان استقلال و سپس برج گالاتا برسانید. علاوه بر پیاده روی می‌توانید از تراموای خیابان استقلال هم برای رسیدن به این خانه باقلوا استفاده کنید.

 

بخوانید: معرفی خوشمزه ترین و مشهور ترین غذاهای استانبول

 

 

رستوران حمدی (Hamdi Restaurant)

اگر به دنبال یک وعده شام بی نظیر هستید که بتوانید آن را با یک دسر فوق العاده به پایان ببرید، حتما باید به رستوران حمدی سری بزنید. رستوران حمدی در محله امینونو استانبول واقع شده است. این رستوران یک مکان عالی برای لذت بردن از باقلوای گرم و تازه و اصیل ترکی است. هم‌چنین غذاها و نوشیدنی‌های این رستوران هم شهرت خوبی در میان مردم استانبول کسب کرده‌اند. با این حال بسیاری از مردم فقط به قصد نوش جان کردن باقلوا و دسرهای رستوران حمدی به آن‌جا می‌روند.

به همه این‌ها، یک منظره چشم نواز را هم اضافه کنید. موقعیت مکانی این رستوران طوری است که اگر بتوانید کنار یکی از پنجره‌ها، جایی برای خود پیدا کنید، خواهید توانست یک منظره زیبا از مکان‌های تاریخی استانبول را تماشا کنید.

پیش‌خدمت‌های رستوران حمدی بسیار دوستانه از شما پذیرایی خواهند کرد و با حوصله به پرسش‌های شما پاسخ خواهند داد. اگر در سفر خود به استانبول، سری هم به رستوران حمدی بزنید، یک خاطره خوشمزه شگفت انگیز از سفرتان به ترکیه برای خود ثبت خواهید کرد.

اگر محل اقامت شما در میدان تکسیم واقع شده است، با یک پیاده روی از روی پل گالاتا به این رستوران خواهید رسید. رستوران حمدی درست در کنار بازار ادویه یا همان بازار مصری‌های استانبول قرار گرفته است.

 

 

باقلوای مخصوص حافظ مصطفی (Hafız Mustafa)

باقلوا و شیرینی ترکی حافظ مصطفی، عنوان مجموعه‌ای از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهر استانبول و اطراف آن است. باقلواهای حافظ مصطفی، شهرت زیادی در میان مردم شهر و گردشگران کسب کرده‌اند که به باور محلی‌ها، دلیل اصلی آن استفاده از مواد اولیه با کیفیت و فرآیند حرفه‌ای تهیه این شیرینی‌هاست.

شعبه‌های زیادی از این فروشگاه‌ها در سراسر استانبول وجود دارند. برای پیدا کردن نزدیک‌ترین شعبه حافظ مصطفی به محل اقامت خود، می‌توانید از متصدی‌های هتل کمک بگیرید؛ اطمینان داشته باشید که کارمندان هتل مانند همه مردم استانبول، این فروشگاه را می‌شناسند و می‌توانند به خوبی شما را راهنمایی کنند.

یک نکته مهم درباره این فروشگاه‌های زنجیره‌ای آن است که احتمالا به خاطر تنوع بسیار زیاد باقلوا و شیرینی‌های دیگر، تصمیم‌گیری درباره اینکه کدام نمونه‌ها را انتخاب کنید، برای‌تان کار ساده‌ای نخواهد بود. اما تردید نکنید! اطمینان داشته باشید که همه دسرها و شیرینی های حافظ مصطفی می‌توانند رضایت شما را کسب کنند.

 

بخوانید: بهترین رستوران‌های اقوام مختلف در استانبول

 

 

رستوران کوزکر اوغلو (şkeroğlu Restaurant)

این رستوران شلوغ، مشهورترین باقلواهای ترکیه را برای شما سرو خواهد کرد. علاوه بر باقلوا، دسر کنافه رستوران کوزکر اوغلو هم هواداران زیادی دارد. در این رستوران هم می‌توانید یک وعده غذای تازه و خوشمزه را همراه با دسر شیرینی نوش جان کنید و هم می‌توانید به تنهایی برای خوردن دسر و یک چای اصیل ترکی به آن‌جا بروید.

رستوران کوزکر اوغلو در کاراکوی و در نزدیکی برج گالاتا قرار دارد. به همین دلیل هم شانس این را دارید که هنگام نوش جان کردن باقلواهای تازه استانبول، منظره زیبایی از بخش تاریخی شهر را تماشا کنید.

 

بخوانید: معرفی بهترین رستوران‌های لوکس استانبول

 

مطالب مرتبط