نوروز 99 و بهترین کارها در سفر به گرجستان

زمانی که هوا گرم می‌شود و درختان شکوفه می‌دهند، گرجستان به آرامی شروع به جذب گردشگر از سراسر جهان می‌کند. امکانات گشت و گذار در این منطقه فراوان است. اگر توانایی سفر به روستاهای زیبای گرجستان و پرجاذبه این کشور را ندارید، در شهرها نیز به اندازه کافی با جاذبه‌های گردشگری مواجه خواهید شد. اما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از سفر با تور گرجستان، با بهترین کارهایی که در سفر به گرجستان در نوروز 99 می توانید انجام دهید آشنا شوید.

 

در باغ گیاه‌شناسی قدم بزنید

باغ گیاه شناسی، مکان بسیار مناسبی برای پیاده‌روی در شهر قدیمی تفلیس در فصل بهار است. این باغ، از ماه آوریل، هنگامی که درختان شروع به شکوفه زدن می‌کنند، واقعاً زیبا می‌شود. این مکان با وسعت 128 هکتار، بیش از 3500 نوع از گیاهان این کشور و نیز جهان را داراست. در اینجا می‌توانید از مناظر طبیعی زیبا، عمارت‌های مختلف، چند آبشار، پل‌های نصب شده و موارد دیگر لذت ببرید و ریه هایتان را از هوای تمیز بهاری پرکنید.

 

بخوانید: سفرهای گروهی هیجان انگیز در تفلیس

 

 

از مهم‌ترین موزه‌های تفلیس بازدید کنید

با وجودی که تفلیس مرکز بسیاری از موزه‌های مختلف است، اما در سفر با تور گرجستان در فصل بهار به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما دو موزه را بازدید کنید. یکی از آنها، موزه باستان شناسی است که آثار بسیار باارزش طلا از پیشینه گرجستان را در خود جای داده است. اما برای کسانی که علاقه مند به هنر هستند نیز، موزه ملی گرجستان در تفلیس را نیز پیشنهاد می‌کنیم که آثار هنرمندان مطرح و طراز اول گرجی قرن بیستم از جمله  نیکو پیروسماناشویلی، لادو گودیویشویلی و دیوید کاکاباده را در خود جای داده است.

 

 

به تحسین آبشارهای تسالکا بپردازید

دره داشباشی واقع در تسالکای گرجستان، برخی از زیباترین نقاط طبیعی گرجستان را داراست. آبشار سبز زمردی که در طول سال جاری است، بدون توجه به زمان سال، منظره بسیار زیبایی برای دیدن دارد. چشمه‌ها و تابستان‌ها در اینجا کمی خنک هستند. اما این منطقه خصوصا در بهار، محیطی سرسبز و زیبا دارد و سفری به یادماندنی را برایتان رقم خواهد زد.

 

بخوانید: ۹ دلیل برای سفر به کوتایسی گرجستان

 

 

به قلعه رباتی بروید

قلعه رباتی، یک مجموعه قلعه قرون وسطایی است که در قرن نهم ساخته شده است. این جا قبلا با نام لومیسا شهرت داشت، اما ظاهراً در قرن دوازدهم این نام تغییر کرده است. قلعه رباتی، در تمام طول سال باز است. این مکان، به دلیل گرد هم آمدن مراکز عبادی از مذاهب مختلف نظیر کلیساهایی کاتولیک، عبادتگاه‌های مسلمانان ، یهودیان و ارتدکس که در هماهنگی با هم هستند بسیار مشهور است. این نقطه، مقصد بسیاری از گردشگران در سفر نوروزی به گرجستان است.

 

 

در غار شهر باستانی خودتان را گم کنید

واردزیا، یکی از بهترین غار شهرهای کشور گرجستان است. این مجتمع غار که در نیمه دوم قرن دوازدهم بنا شده است، در طول یک صخره به طول 500 متر امتداد دارد. علاوه بر گشت و گذار در غارها، می‌توانید کلیسایی را در این منطقه کشف کنید که هنوز هم میزبان مجموعه‌ای زیبا از نقاشی‌های دیواری است.

 

 

از زیباترین دریاچه‌های گرجستان دیدن کنید

گرجستان، همیشه به عنوان زادگاه کوه‌های غول پیکر شناخته می‌شود. اما بسیاری از دریاچه‌های زیبای گرجستان را پیشنهاد می کنیم در سفر بهاری خود سری به آنها بزنید و از طبیعت بکر و بی‌نظیرشان نهایت لذت را ببرید. برخی از این دریاچه‌ها عبارتند از باتتی، کلیدسادی، کلی، پاراوانی، آبودلائوری و توباوارچخیلی و دریاچه لاکپشت.

 

بخوانید: پوشش مناسب برای سفر به گرجستان

 

 

با جوزف استالین در گوری ملاقات کنید

شهر گوری با تفلیس، تنها 86 کیلومتر فاصله دارد. اگر دوست دارید از این شهر بازدید کنید، می‌توانید ترتیب مسافرتی یک روزه را به این منطقه بدهید. شهرت گردشگری این شهر، بیشتر به این دلیل است که زادگاه جوزف استالین است و خانه وی در آنجا قرار دارد. این خانه، اکنون به موزه استالین در گرجستان معروف است که دارای اسناد و اطلاعات مهمی در مورد اوست. اگر تاریخ را دوست دارید و به گذشته اهمیت می‌دهید، شهر گوری در بهار یکی از بهترین گزینه‌هاست.

 

 

سوانتی در انتظار شماست

اگر از شهرها و ازدحامشان خسته‌اید، بهتر است چمدانتان را ببنید و به زیبایی منطقه روستایی سوانتی پناه ببرید. این منطقه، دارای طبیعت بی‌نظیر و روستاهای زیبایی نظیر اوشگولی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در این جا، با قله‌های بلند، برج‌های دفاعی قرون وسطایی و موزه‌های افسانه‌ای مواجه خواهید شد که درباره زندگی و فرهنگ مردم محلی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند. به هر حال باید گفت که سوانتی مقصدی زیبا برای هر مسافر است، اما در عین حال بهترین جا برای پیاده‌روی است. در آخر باید گفت، فعالیت های جذاب در سوانتی گرجستان و مسیرهای پیاده‌روی زیادی برای گردشگران فراهم است.

 

 

ناگفته پیداست که هنگام انتخاب زمان سفر به گرجستان، در ماه‌های بهاری همیشه در اولویت قرار دارند. فرقی نمی‌کند به کجای گرجستان سفر کنید، زیرا بهار همه جا را سرشار از جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر می‌کند. البته توصیه می‌کنیم که همیشه برای احمال بارندگی در برخی از مناطق گرجستان در این فصل آماده باشید.

 

بخوانید: تفریح و سفر با کودکان در تور تفلیس

 

 

مطالب مرتبط