معروف‌ترین جاذبه‌های گرجستان: بخش اول

کشور گرجستان شخصیت ملی بسیار قدرتمندی دارد. بعلاوه، از چنان غنایی در زمینه گردشگری برخوردار است که کمتر گردشگری در سفر با تور گرجستان می‌تواند ادعا کند از تمام جاذبه‌هایش دیدن کرده است. انواع مناظر طبیعی شگفت‌انگیز، غذاهای محلی خوشمزه، جشن‌ها، لباس‌ها، جاذبه‌های تاریخی و باستانی آن از تنوع بالایی در این خطه برخوردارند. پیشنهاد می‌کنیم در سفر، شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری گرجستان را در اولویت برنامه‌هایتان قرار دهید.

 

خوردن خاچاپوری

اما واقعیت این است که سفر به گرجستان، بدون خوردن خاچاپوری کامل نمی‌شود. این غذای معروف در اشکال مختلفی ارائه می‌شود، اما اصل آن شامل نان و مقادیر فراوانی پنیر است. مشهورترین نوع این غذا، آدجارا خاچاپوری نام دارد که شامل یک تکه نان به شکل قایق است و پر از پنیر ذوب شده و یک تخم مرغ روی آن است. حتما این غذا بسیار لذیذ را امتحان کنید! پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید با تور تفلیس سفر کنید مقاله بهترین رستوران‌های تفلیس برای سفارش خاچاپوری را مطالعه فرمایید.

 

 

بازدید از صومعه Gelati

گرجستان پر است از صومعه‌ها و کلیساها: صومعه‌های مرتفع، صومعه‌های باستانی ، صومعه‌های نقاشی شده و ...

اما یکی از معروف‌ترین صومعه‌های گرجستان، صومعه گلاتی است. این صومعه، یک ساختمان قرون وسطی در نزدیکی کوتایسی در منطقه ایمرتی در گرجستان غربی است که در ارتفاعات این کشور واقع شده است. این مکان، در دوران طلایی گرجستان در سال 1106 به دستور پادشاه دیوید چهارم بنا شد و در حال حاضر جزو میراث جهانی یونسکو به شمار می‌آید. دیوارهای داخلی صومعه، سرشار از نقاشی‌های دیواری است که در خلق آنها از طلا نیز استفاده شده و قدمت آنها به قرن 12 تا 17 بازمی گردد.

 

بخوانید: بهترین زمان برای سفر به گرجستان

 

 

گشت و گذار در باغ گیاه‌شناسی باتومی

این باغ، متنوع‌ترین گونه‌های گیاهان و جانوران در جهان را داراست. این جاذبه طبیعی که در خارج از فضای شلوغ شهری با فاصله 9 کیلومتری از مرکز باتومی واقع شده است، چشم اندازی بی‌نظیر به شهر دارد. شما می‌توانید در یک روز آرام، ساعت ها در میان گل‌ها و گیاهان به گشت و گذار بپردازید و حتی می‌توانید شب را در این مکان اردو بزنید.  

جالب است بدانید که این باغ، به عنوان یک مرکز مهم برای گسترش دانش کشاورزی و بیولوژیکی فعالیت می‌کند. مسئولین مربوطه، تفاهم نامه همکاری را با باغ‌های گیاه‌شناسی بیش از 140 کشور، دانشگاه و سایر موسسات علمی و پژوهشی امضا کرده‌اند. این باغ خدمات راهنمایی، کمپینگ، پیک نیک، برگزاری جشن ازدواج و خرید گیاهان تزئینی را به علاقمندان ارائه می دهد.

 

بخوانید: سفر متفاوت به گودائوری در گرجستان

 

 

پیاده‌روی تا کلیسای کازبگی

اگر با تور تفلیس سفر کردید، حتما یک سفر یک روزه نیز به کازبیگی داشته باشید. از این منطقه کوهستانی، چند ساعت پیاده‌روی تا کلیسای کوچکی است که منظره‌ای باورنکردنی از کوه را به گردشگران هدیه می‌دهد. اگر اهل پیاده‌روی نیستید، می‌توانید یک جیپ برای بالارفتن از ارتفاعات استخدام کنید تا از پانورامای کوه بی‌بهره نمانید.  

استراحتگاه زیبای کوهستانی در گرجستان در این منطقه بسیار دیده می‌شود. اگر مشکلی برای هزینه کردن ندارید، حتما در یکی از این هتل‌ها اقامت کنید که اتاقشان چشم اندازی خیره‌کننده به کلیسا و کوه‌ها دارند. اگر هم نمی‌خواهید هزینه چندانی متحمل شوید، می‌توانید از صرف نهار و قهوه در این مهمان‌خانه‌ها نهایت لذت را ببرید. 

 

 

عاشق سیقناقی شوید

این شهر که به شهر عشق نیز شهرت دارد، با تاکستان‌های فراوانی احاطه شده است. در سفر به گرجستان، می‌توانید سفری یک روزه از تفلیس به سیقناقی داشته باشید. این شهر، موقعیتی شگفت‌انگیز در یک تپه بلند مرتفع و رو به روی قفقاز پوشیده از برف دارد. سیقناقی، سرشار از آثار معماری قرن 18 و 19 است. در ضمن، یک برنامه اساسی بازسازی را پشت سر گذاشته و به یک مرکز مهم صنعت توریستی گرجستان بدل شده است. این جا، سرشار از مناظر جذاب کوهستانی و نیز غذاهای خوشمزه است.

 

 

لذت بردن از حمام‌های گوگردی

تفلیس، بر روی چشمه‌های گوگرد طبیعی ساخته شده است. در اینجا، منطقه‌ای از حمام‌های گوگردی وجود دارد که می‌توانید در آنها ریلکس کنید و از اسکراب و ماساژ به سبک سنتی گرجستان برخوردار شوید. گفتنی است که برخی از این حمام‌ها، به زیبایی بازسازی شده اند. حمام‌های گوگردی تفلیس، یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری این شهر در ماه‌های اکتبر تا مارس هستند که هوا سرد است.

 

بخوانید: سفر به منطقه کوهستانی قفقاز در گرجستان

 

 

بازدید از Chronicle

این بنای خارق‌العاده باورنکردنی، در خارج از تفلیس واقع شده است. این اثر تاریخی که در سال 1985 بنا نهاده شد، به نحوی تاریخ گرجستان را شرح می‌دهد. ستون‌های عظیم آن، در بالای تپه‌ای مشرف به دریاچه تفلیس به شدت خودنمایی می‌کنند. در واقع، در اینجا  16 ستون وجود دارد که بین 30-35 متر طول دارند و برخی از آنها شمایلی از پادشاهان، ملکه‌ها و قهرمانان گرجستان را به تصویر می‌کشند. این جاذبه، با مترو، با پیاده روی یا با تاکسی، از تفلیس قابل دسترسی است و بازدید از آن رایگان است.

 

 

دیدن بنای دوستی گرجستان و روسیه

اگر از تفلیس به کازبگی سفر کردید، بدون شک جلوی این بنای تاریخی متوقف خواهید شد. این بنا، ساختمانی نیمه و بزرگ و دایره‌ای است که مناظر خارق‌العاده‌ای از کوه و دره را به مخاطبان ارائه می‌دهد. در داخل این بنای یادبود، یک اثر کاشی‌کاری بزرگ قرار دارد که در تمام محیط بنا وسعت یافته و صحنه‌هایی از تاریخ گرجستان و روسیه را به تصویر می‌کشد. گفته می‌شود که این بنای تاریخی در سال 1983، به منظور تجلیل از دوسالانه پیمان جورجیفسک و دوستی مستمر بین گرجستان و روسیه شوروی ساخته شده است.

شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری گرجستان، هر توریست کنجکاو و لذت‌طلبی را تحریک می‌کنند. اما با توجه به تنوع این جاذبه‌ها، در مقاله بعدی نیز به معرفی برخی از آنها خواهیم پرداخت و امیدواریم که در این سفر زیبا ما را همراهی کنید.

 

بخوانید: ۹ دلیل برای سفر به کوتایسی گرجستان

 

مطالب مرتبط