معروف‌ترین جاذبه‌های گرجستان: بخش دوم

 بی‌شک سفر کردن به کشوری که مردمانش باور دارند که "مهمان هدیه خداست"، می‌تواند بسیار لذت‌بخش و به یادماندنی باشد. در سفر با تور گرجستان، به هیچ وجه احساس تنهایی نخواهید کرد و همیشه افرادی وجود دارند که در هر موقعیتی آماده کمک به شما هستند. در ادامه مقاله قبل، برای بازدید از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری گرجستان نیز، می‌توانید به همراهی همدلانه مردم این کشور امیدوار باشید. بیایید با هم به این سفر مجازی ادامه دهیم.

 

کتابگردی

تفلیس دارای چندین کتابفروشی عالی انگلیسی و همچنین غرفه‌های زیبای کتاب در بازار و کتابخانه است. بی‌شک عاشقان کتاب، از گشت و گذار در این اماکن اغنا خواهند شد. خصوصا در امتداد خیابان روستاولی، تعداد زیادی از فروشندگان خیابانی را پیدا خواهید کرد که طیف وسیعی از کتاب‌های قدیمی را به فروش می‌رسانند. شما می‌توانید ساعت‌ها با لذت در بین این کتاب‌ها بگردید و نیز از دیدن پوسترها و کارت پستال‌های زیبا نهایت استفاده را ببرید. بعلاوه، کافه کتاب های تفلیس نیز مزین به انواع قفسه‌های کتاب و دکوراسیونی با مضامین کتاب هستند. این امر، باعث می‌شود که عاشقان کتاب بخواهند مرتب در این مکان‌ها ظاهر شوند و وقت بگذرانند.

 

بخوانید: ۵ کتاب فروشی بزرگ تفلیس؛ گرجستان 

 

 

گشت و گذار در مستیا

کوه‌های شمال غربی گرجستان، از امکانات پیاده‌روی شگفت‌انگیزی برخوردار هستند، اما رسیدن به آنها کمی دشوار است. مستیا نیز در این ناحیه، یک شهرکوهستانی خیره‌کننده در منطقه سوانتی به شمار می‌آید. خوشبختانه، امکانات هوایی برای رسیدن به این منطقه وجود دارد که تنها 20 دلار هزینه دربر دارند. اما اگر با سفر هوایی موافق نیستید، می‌توانید با ترکیبی از قطار یا اتوبوس و مینی‌بوس به آنجا بروید. جاذبه‌های گردشگری مستیا در گرجستان بسیار متنوع هستند و علاوه بر پیاده‌روی در طبیعی زیبا، می‌توانید از موزه و برج سوانتی دیدن کنید و از امکانات اسکی برخوردار شوید.

 

 

اقامت در کارخانه سابق خیاطی شوروی

برای داشتن یک تجربه اقامتی منحصر به فرد، پیشنهاد می‌کنیم که هاستل فابریکا در گرجستان را انتخاب کنید. این ساختمان بزرگ، در گذشته یک کارخانه خیاطی بوده است. اما در حال حاضر به یک هاستل، کافه، بار و فضای همکاری برای استارت آپ‌ها تبدیل شده است. این مکان همچنین دارای حیاطی مملو از مغازه‌ها، رستوران‌ها و استارتاپ‌ها است. روزها و شب‌های خاطره‌انگیزی را، در این اقامت‌گاه تجربه خواهید کرد.

 

 

دیدن پایتخت باستانی گرجستان از بالا

بازدید از متسختا که تنها 30 دقیقه رانندگی با تفلیس فاصله دارد را فراموش نکنید. این شهر کوچک را می توان در یک سفر یک روزه، به راحتی کاوش کرد. در عین حال، می‌توان با تاکسی تا صومعه جواری که در بالای تپه‌ای مشرف به شهر واقع شده است، صعود کرد و به چشم اندازی بی‌نظیر از کلیسای جامع و مناطق اطراف آن دست یافت.

 

بخوانید: سفر ارزان به تفلیس با استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی

 

 

بازدید از موزه استالین

آیا می‌دانستید که استالین در گرجستان متولد شده است؟ بله! او در شهر کوچگ گوری متولد و بزرگ شد. موزه‌ای عجیب و غریب در این شهر، به این دیکتاتور بزرگ روسی اختصاص داده شده است. این موزه، سابقا خانه پدری استالین بوده است. بدون شک موزه استالین در گرجستان، یک جاذبه گردشگری غیرمعمول برای بازدیدکنندگانش به شمار می‌آید.

موزه، شامل 4 سالن است. این سالن‌ها، اطلاعات و آثاری در رابطه با بیوگرافی او، فعالیت‌های سیاسی، دوران قدرت و نیز لوازم شخصی و هدایای دریافتی وی از سایر کشورها و سازمان‌های کمونیستی را در خود جای داده‌اند. ساعت کاری موزه از 10 صبح تا 6 بعد از ظهر بوده و هزینه بازدید 15 لاری به ازای هر نفر است.

 

 

دیدار شبانه از مجسمه علی و نینو

داستان علی و نینو، به داستان رومئو و ژولیت قفقاز معروف است. این داستان، مربوط به یک زوج جوان از گرجستان و جمهوری آذربایجان است که تلاش می‌کنند در آشفتگی‌های تاریخی زمان خودشان، به یکدیگر برسند اما دچار ناکامی در عشقشان می‌شوند.

در کنار دریای سیاه و در مجاورت باتومی کنار پارک میراکل، مجسمه‌های فلزی عظیمی از این دو ساخته و نورپردازی شده است که ساعت 7 هر شب روشن می‌شوند. مجسمه‌ها شروع به حرکت به سوی یکدیگر می‌کنند و به یکدیگر رسیده و از هم رد می‌شوند و فاصله می‌گیرند. درست همانند همه عاشقان این دنیا! این اثر، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری گرجستان و بهترین لوکیشن برای ثبت عکس‌های یادگاری زیبا به شمار می‌آید.

 

 

گشت و گذار در شهر قدیمی تفلیس

شهر قدیمی تفلیس دارای برخی از خیره‌کننده‌ترین بالکن‌ها و قاب‌های پنجره با رنگ روشن است. تفلیس قدیم، در اصل متمرکز بر آن چیزی است که معمولاً از آن به عنوان منطقه تاریخی تفلیس یاد می‌شود و دارای ارزش و اهمیت معماری و شهری و باستانی است. کلیساها، موزه‌ها، حمام‌های گوگردی تفلیس، قلعه‌ها، پلکان طولانی و متعدد و گربه‌های کنجکاو در این بخش از گرجستان به استقبال شما خواهند آمد و لحظات زیبایی برایتان رقم خواهند زد.

 

بخوانید: نکات مفید و مهم برای سفر به گرجستان

 

 

اسکی در گرجستان

هیچ چیز به اندازه ترتیب دادن یک برنامه اسکی در سفر زمستانی به گرجستان، هیجان‌انگیز و عالی نیست. امکانات ارزان اسکی، محیط آرامش‌بخش و زیبایی پیست‌ها و شیب هیجان‌انگیز کوه‌ها، این کشور را به مقصد بسیاری از گردشگران اسکی باز بدل کرده است. اگر در زمستان به این کشور سفر کردید، حتما از قبل در مورد محبوب‌ترین پیست‌های اسکی در گرجستان اطلاعاتی کسب نمایید.

 

 

در انتها، به شما توصیه می‌کنیم که حتما سفر به این کشور را تجربه کنید و از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری گرجستان بهره‌مند شوید. بی‌شک غذاهای لذیذ، غارها، شهرک‌های باستانی، روستاهایی با مناظر جادویی، سواحل دریای سیاه و پانورامای کوهستان، خاطره‌ای دل‌انگیز را برای تمام عمرتان ثبت خواهند کرد. 

مطالب مرتبط