راهنمای سفر به گرجستان در بهار 99

فصل بهار، یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید از گرجستان است. آثار سرما و یخبندان زمستان در این زمان، به طور مداوم کاهش می‌یابد و گرجستان را به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تعطیلات ارزان قیمت در اروپا بدل می‌کند. به هر حال اگر در بهار با تور گرجستان سفر می‌کنید، از شما دعوت می کنیم که در مقاله راهنمای سفر به گرجستان در نوروز 99 ما را همراهی کنید.

 

از بهار دلپذیر تفلیس لذت ببرید

پایتخت زیبای گرجستان، به خاطر معماری غنی و میراث فرهنگی‌اش شهرت جهانی دارد. آب و هوای تفلیس در بهار، بسیار معتدل و دلپذیر است و این امر امکان گشت و گذاری عالی را در شهر فراهم می‌کند. می‌توانید در میان خطوط باریک سنگفرش‌های شهر قدیمی قدم بزنید، به قلعه ناریکالا در تفلیس بروید، راه آهن را به سمت متاتسمیندا طی کنید، در امتداد خیابان معروف روستاولی به چندین ساختمان مهم فرهنگی، کافی نت، رستوران و مغازه قدم بگذارید.

 

 

یکی دیگر از مکان‌های زیبا برای دیدن شکوفه‌های بهاری، دریاچه لاک پشت در تفلیس است که در حومه تفلیس واقع شده است. برای رسیدن به دریاچه می‌توانید یک تاکسی بگیرید، یا ماشین کابلی سوار شوید و یا از تپه‌های پارک ویک بالا بروید. پیاده‌روی در این محدوده، مناظر شگفت‌انگیزی را به شما هدیه می‌دهد. بعلاوه بهار در تفلیس، فرصت خوبی برای بازدید از باغ ملی گیاه شناسی گرجستان فراهم می کند که در ماه آوریل به بهترین وجه شکوفا می‌شود. 

 

بخوانید: آشنایی با بهترین موزه‌های تفلیس

 

 

از متسختا، پایتخت باستانی گرجستان دیدن کنید

اگر با تور گرجستان در بهار سفر می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما یک تور یک روزه از تفلیس به متسختا داشته باشید. این شهر تاریخی، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای گرجستان است. امروزه متسختا به دلیل کلیساها و صومعه‌های تاریخی‌اش، در شمار فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. گشت و گذار در این منطقه و بازدید از کلیسای آنانوری، صومعه جواری، کلیسای جامع سوتیتسخولی و نیز کلیسای ترینیتی گرگتی را مدنظر داشته باشید و خوردن غذاهای معروف گرجستان را در هوای بی‌نظیر بهاری در این ناحیه فراموش نکنید.

 

 

از شهر باتومی دیدن کنید

دومین شهر بزرگ گرجستان یعنی باتومی، در ساحل دریای سیاه در جنوب غربی این کشور قرار دارد. این شهر بسیار لوکس، یک مقصد بهاری محبوب در گرجستان است. باتومی که به عنوان "لاس وگاس دریای سیاه" شناخته می‌شود، در بهار بسیار آرام، دلپذیر و کاملاً عاری از شلوغی جمعیت توریستی تابستانی است. سواری در تله کابین آرگو، گردشی در بلوار زیبای باتومی، بازدید از باغ گیاه‌شناسی باتومی و معماری و جاذبه‌های نمادین را در این شهر فراموش نکنید.

 

 

به کاختی بروید

منطقه کاختی گرجستان از شهرها، روستاها و جاذبه‌های مهم تاریخی پرشده است. پایتخت کاختی یعنی تلاوی، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای منطقه است. شهر عاشقانه سیقناقی نیز در این ناحیه، یک مقصد رویایی زیبا برای عکاسان به شمار می‌آید و بهترین هتلهای سیقناقی در گرجستان بین مسافران بسیار محبوب هستند. از نکات برجسته کاختی همچنین می‌توان به مجموعه صومعه David Gareja، صومعه Bodbe ،  زیارتگاه سنت نینو و چندین کلیسا مانند کلیسای جامع آلاوردی، صومعه نکرسی و صومعه گرمی اشاره کرد.

 

بخوانید: راهنمای گردش بهاری در شب‌های تفلیس

 

 

از جاذبه‌های طبیعی برجومی لذت ببرید

برجومی، یک شهر تفریحی بسیار مشهور در گرجستان است. بخشی از پارک ملی بروجومی، به دلیل وجود چشمه‌های آب معدنی‌اش شهرت دارد و این امر، آن را به مکانی بسیار محبوب در بین گردشگران داخلی و بین‌المللی تبدیل کرده است. این منطقه همچنین، دارای کاخ تابستانی شگفت‌انگیز از سلسله رومانوف روسیه است که یک پارک طبیعی بی‌نظیر برای گشت و گذار به شمار می‌آید. در فصل بهار این منطقه علی رغم آب و هوای عالی‌اش، عاری از جمعیت سنگین گردشگران است.

 

 

به دریاچه جادویی باتتی بروید

کمپینگ در ساحل شمالی این دریاچه زیبا در فصل بهار، بهترین تجربه زندگی شما را رقم خواهد زد. این دریاچه که با جنگل بارانی، آب چشمه تازه و برگ‌های فرو افتاده در آب احاطه شده است، تصویری بهشتی را به گردشگران هدیه می‌دهد. بعلاوه با سفر به این منطقه، می‌توانید از پیاده‌روی در دره Dzama  لذت ببرید و از صومعه قدیمی کارملی دیدن کنید.

 

بخوانید: ۹ دلیل برای سفر به کوتایسی گرجستان

 

 

از تپه  مرموز ترینیتی بالا بروید

اعتقاد عمومی بر این است که تپه ترینیتی، یکی از اسرارآمیزترین مکان‌ها در گرجستان است. این مکان اسرارآمیز، در میان دهکده ای به نام chkhikvta واقع شده است و قلعه‌ای با تخته سنگ‌های غول پیکر آنرا زینت بخشیده‌ است. هر چند که هنوز مشخص نیست چگونه این تخت سنگ‌های عظیم‌الجثه، به این تپه آورده شده‌اند. این محدوده در فصل بهار، از جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبایی برخوردار است که چشم مخاطبان را خیره می‌کند.

 

 

از مستیا بازدید کنید

مستیا، یک شهر کوچک است که در شمال غربی گرجستان در منطقه سوانتی فوقانی واقع شده است. مهم‌ترین جاذبه دیدنی این شهر، موزه قوم‌نگاری و تاریخ است که چندین میراث جهانی یونسکو نظیر اسناد، سلاح‌های قرون وسطایی، نمادها و حکاکی‌ها، زیور آلات نقره، آهن و مس، پارچه وغیره را شامل می‌شود و یکی از مهم‌ترین موزه های گرجستان است.

 

 

در نهایت بد نیست بدانید که بهار در گرجستان شامل ماه‌های مارس، آوریل و مه است. دمای هوا در مارس بین 15 تا 25 درجه سانتیگراد، در آوریل بین 6 تا 25 درجه و در ماه مه تا 30 درجه سانتیگراد می ‌سد. راهنمای سفر به گرجستان در نوروز 99، نشان داد که بهار یکی از لذت‌بخش‌ترین تعطیلات را در سفر به این کشور رقم می‌زند. گردشگران با هزاران فرصت بی‌نظیر از جمله کوه‌های مرتفع و دره‌های عمیق برای پیاده‌روی، تعدادی از مناظر دیدنی با اهمیت فرهنگی و تاریخی بالا، هوای تازه و البته دریا شگفت‌زده خواهند شد.

 

بخوانید: لوازم ضروری برای سفر به گرجستان

 

مطالب مرتبط