سفرهای گروهی هیجان انگیز در تفلیس

تفلیس پایتخت فعلی گرجستان از آن شهرهای جالب دنیاست که همه چیز درباره آن جذاب و قابل توجه است. هر چیزی که در آن وجود دارد هم به نحوی داستانی را دنبال خود می‌کشد. از ماجرای تاسیس آن بگیرید تا جاهای دیدنی و تاریخی‌اش، همه پر از قصه‌ها و ماجراهایی‌ست که امروزه بین مردم، در کتاب‌ها و قصه‌های شبانه از آن‌ها یاد می‌شود. این شهر که تاریخی پر فراز و نشیب به خود دیده و بارها مورد حجوم و تخریب قرار گرفته این روزها به یکی از مقاصد محبوب ایرانی‌ها تبدیل شده است. حالا ما در اینجا مختصری از کارهای جذاب این شهر را مرور می‌کنیم تا در سفر با تور گرجستان راهنمای شما باشد.

 

ویژگی‌های برجسته تفلیس

  • تفلیس شهری منحصر به فرد است که بین دو قاره اروپا و آسیا قرار گرفته و با ظرافت هر دو فرهنگ هم با در خود حل و تلفیق کرده است.
  • این شهر ترکیبی از هنر، آشپزی، و خدمات سلامتی را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار می‌دهد و حتی چندین نقطه برای انزوا و استراحت کردن هم پیشنهاد می‌کند.
  • از اساسی‌ترین کارهایی که توریست‌ها در این شهر باید انجام دهند خوردن کوفته گرجی، رفتن به حمام آب داغ و چشیدن نوشیدنی سنتی آن‌هاست.

 

بخوانید: کافه رستوران‌هایی با دکوراسیون خاص در تفلیس

 

 

قطعا تفلیس اولین جایی نیست که برای سفر گروهی به آن فکر بکنید اما در حقیقت به خاطر روحیه هنری، معماری افسانه‌ای و قرارگیری بین اروپا و آسیا برای آشنایی با مردم جدید، باید برای سفر به آن جدی‌تر فکر کنید. این شهر که در قرن پنجم تاسیس شده در حال حاضر 1.5 میلیون نفر جمعیت دارد. در اینجا شما می‌توانید ترکیبی خیره کننده ازجاماندگان دوره‌های مختلف قرون وسطایی، بیزانس، نئوکلاسیک، هنرهای جوانانه، هنر مدرن، اتحاد جماهیر شوروی و معماری مدرن را پیدا کنید. به وضوح هنگام گردش و پیاده‌روی هر کدام از آن‌ها در گوشه و کناری پراکنده شده‌اند.

برای رزرو محل اقامتی لوکس و به یادماندنی در شرایتون گرند تفلیس متچی پالاس تردید نکنید. اینجا امکانات رفاهی لوکس و مدرن را در 220 اتاق و سوییت شیک و چشمگیر ارائه می‌دهد. رستوران روی پشت بام، سالن‌های بزرگ اجتماعات و امکانات تجاری برای برگزاری جلسات کاری یا ملاقات‌های مهم از جمله ویژگی‌های این هتل هستند.

در اینجا برخی از کارهای تیمی و دوستانه وجود دارد که می‌توانید در کنار هم انجام دهید و از بودن با هم لذت ببرید.

 

 

خوردن خینکالی را یاد بگیرید

غذاهای محلی گرجستان همگی خوشمزه و فوق‌العاده‌اند اما قطعا هیچ چیزی نمی‌تواند با خینکالی رقابت کند. خینکالی از لحاظ ظاهری شبیه به کوفته است ولی در لایه‌ای از خمیر پیچیده شده و با مخلوطی از گوشت و پنیر و مواد دیگر پر می‌شود. با گروهی از دوستان گرجی به رستوران بروید و با تماشا و تقلید از آن‌ها یاد بگیرید مثل محلی‌ها خینکالی را بخورید. آن‌ها این کوفته‌ها را با دست از ساقه می‌گیرند، برعکس می‌کنند و می‌خورد و در نهایت ساقه خمیر را کنار می‌گذارند. شما می‌توانید مهارت خوردن خینکالی را در رستوران شناخته شده Sormoni بیاموزید و از محیط و جو حاکم بر آن لذت ببرید. این رستوران برای دورهمی‌ها و نشست‌های دوستانه انتخابی بی‌نظیر است. در اینجا می‌توانید از موسیقی زنده، غذاهای عالی و محیط فضای باز آن لذت ببرید.

 

بخوانید: معرفی بهترین خیابان‌های تفلیس برای پیاده‌روی

 

 

در آبگرم درمان شوید

حتما بارها داستان تاسیس و تاریخچه شهر تفلیس را در مقالات مختلف خوانده‌اید. چشمه‌های آبگرم و آب و هوای مطلوب منطقه باعث شد تا شاه واختانگ گرگاسالی شیفته آن شود و دستور تاسیس شهری در محل را دهد. به نظر می‌رسد از دیرباز تا کنون چشمه‌های آبگرم بخشی جدایی‌ناپذیر از فرهنگ گرجستان شده است. به همین دلیل ضروریست روزی را برای اسپا و درمان همراه دوستان در نظر بگیرید و این تجربه منحصر به فرد را در تفلیس به دست بیاورید.

یکی از بهترین گزینه‌ها Spa P'Auza در هتل شرایتون گرند تفلیس متچی پالاس است که انواع خدمات زیبایی مثل پدیکور و مانیکور، ماساژ و اتاق بخار را ارائه می‌دهد. البته اگر می‌خواهید تجربه‌ای اصیل و معتبر کسب کنید باید به حمام‌های گوگرد درتفلیس بروید. برای رفتن به این حمام‌ها نیاز به لباس‌های شنا و حوله دارید. بی‌شک رفتن به آبگرم همراه اعضای گروه دوستانه از جذاب‌ترین و به یادماندنی‌ترین تجارب شما در تفلیس خواهد بود.

 

 

شهر قدیمی را بگردید

پس از انقلاب گل رز در سال 2003 دوران اتحاد جماهیر شوروی در گرجستان به سرآمد و صفحه جدیدی در تاریخ این کشور رقم خورد. حالا در این چند سال تفلیس رویکردی رو به جلو داشته و برنامه‌های بلند مدتی برای آینده دارد. با این وجود، یک تور پیاده‌روی در تفلیس قدیمی راهی عالی برای کشف گذشته می‌شود. شما در این محله می‌توانید خانه‌های چوبی تراس‌دار با گلدان‌های زیبا، حمام‌های سنتی، مساجد و کافه‌های جذاب را پیدا کنید. به علاوه برخی از بناها و مناظر عکسی بی‌نظیر و پوستری به شما هدیه می‌دهند. بنابراین همان‌طور که با هم صحبت می‌کنید و به نقد اطراف می‌پردازید هوشیار باشید و زیبایی‌های منحصر به فرد آن را از قلم نیاندازید.

 

بخوانید: معرفی فابریکا؛ هاستل محبوب تفلیس

 

مطالب مرتبط