زیباترین روستاهای ناشناخته دنیا

معمولا روستاهای بزرگ‌تر که دارای امکانات و تکنولوژی مدرن روز هستند بیشتر شناخته شده‌اند و مردم گردشگر هم برای بازدید از آن‌ها می‌روند در حالی که روستاهای کوچک‌تر حالت فرهنگی‌تری در خود حفظ کرده‌اند و از شلوغی و ترافیک گردشگری به دور مانده‌اند. ما در اینجا زیباترین روستاهای کوچک و دیده نشده دنیا را معرفی می‌کنیم.

 

مالت، روستای Popeye

اینجا یکی از روستاهای بسیار زیبا دنیا با پیچیدگی‌های منحصر به فرد خود است که در مجموعه‌ای از فیلم‌های دهه 80 به عنوان لوکیشن مورد استفاده قرار گرفته است. بعد از فیلم‌برداری موزیکال Popeye که در آن رابین ویلیامز کمدین مرحوم ایفای نقش کرده بود، این روستا به فراموشی سپرده شد، اما حالا که با همین نام مورد توجه گردشگرانی قرار گرفته است که به دنبال یافتن آرامش در جایی دنج و زیبا هستند. در اینجا می‌توانید قایق سواری کنید، از موزه‌ها دیدن کرده و در رستوران‌های محلی از غذاهای فوق‌العاده همراه با نوشیدنی‌های اصیل بخورید.

 

بخوانید: ۱۰ فستیوال برتر گل در جهان

 

 

اتریش، روستای هالستات

این روستا که در کوه پایه و منظره رو به دریاچه واقع شده، احتمالا یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین روستاهای اتریش است. زیبایی این روستا آن را به یکی از اینستاگرامی‌ترین نقاط اروپا تبدیل کرده است. این روستای شگفت‌انگیز اروپایی دارای کلیساهای زیبا و قدیمی، یک دریاچه نمکی زیر زمینی، یک موزه با آثار باستانی 7 هزار ساله و یک دریاچه آینه‌ای و شفاف با پس زمینه کوهستان است.

 

 

فرانسه، روستای Simiane La Rotonde

این روستای تپه‌ای در جنوب فرانسه، بین باغ‌های زیتون و زمین‌های مملو از اسخودوس محاصره شده و منظره‌ای بی‌نهایت دیدنی را از خود به نمایش می‌گذارد. با چنین مناظر زیبایی هیچ جای تعجب نیست که در لیست زیباترین روستاهای دنیا قرار گرفته است. از این روستای جذاب و شگفت‌انگیز دیدن کنید، در خیابان‌های سنگفرش شده‌اش قدم بزنید و از معماری‌های قدیمی و زیبای آن دیدن کنید. از قلعه‌ قرون وسطایی روستا دیدن کنید و از هوای معطر آن را به ریه بکشید و مسخ زیبایی خدادادی آن شوید.

 

بخوانید: باورنکردنی‌ترین شهرهای صخره‌ای دنیا

 

 

ترکیه، روستای اورتا حصار

با وجود این که اورتا حصار موقعیتی مرکزی در ترکیه دارد، اما همچنان توانسته سنتی باقی بماند. شهرهای اطراف این روستا به طور فزاینده‌ای مسیر توریستی شدن را طی می‌کنند، اما این روستا حالت سنتی و قدیمی جذابش را همچنان حفظ کرده است و یکی از جاذبه‌های تاریخی ترکیه به حساب می‌آید. در کافه زیرزمینی آن غذا و نوشیدنی میل کنید و از قعله تاریخی و سنگی آن که در ارتفاع 78 متری در صخره حک شده دیدن کنید. شما می‌توانید از باغ‌های مرکبات دیدن کنید و مطالب جالبی درباره تاریخ منطقه یاد بگیرید. در سفر با تور ترکیه بازدید روستای اورتا حصار یک تجربه ناب و جدید را برای شما به ارمغان می‌آورد.

 

 

چین، روستای پینگ‌آن

روستای پینگ‌آن در قله معروف Longsheng، و تراس‌های برنج Longji در ارتفاع 1200 متری از سطح دریا واقع شده است، به جرات می توان گفت اینجا یکی از زیباترین تراس‌های برنج دنیا را دارد. روستای پینگ‌آن جامعه کوچکی از کشاورزان برنج است که در آن سنت‌های قدیمی و فرهنگ محلی را زنده نگاه داشته‌اند. جاده‌های باریک کوهستانی که به قله می‌رسند منظره‌ای شگفت‌انگیز از مزارع برنج طبقاتی ارائه می‌دهند که محلی‌های بر روی سطوح تراس آن خانه و زمین دارند و در حال فعالیت هستند.

 

 

سوییس، روستای ونگن

ونگن در گذشته عمدتا جامعه‌ای متشکل از کشاورزی آلپی بود، اما حالا به یک شهر تفرجگاهی تبدیل شده که میزبان گردشگران مشتاق اسکی روی دامنه‌های پوشیده از برف در زمستان و پیاده‌روی در تابستان است. البته با وجود هجوم گردشگران، این روستا توانسته ظاهر خود را به خوبی حفظ کند و خانه‌های کوهستانی سنتی و زیبا به همان شکل دوام آورده‌اند. خانه‌های کوهستانی پراکنده در دامنه‌های سرسبز مناظر زیبایی را برای تماشا در دسترس شما قرار می‌دهند.

 

بخوانید: بهترین سواحل اروپا در کدام کشورها قرار دارند؟

 

 

ایتالیا، بورانو

این جزیره کوچک به عنوان یکی از رنگی‌ترین نقاط دنیا شناخته می‌شود. ساختمان‌های بورانو دارای رنگ‌های پر رنگ و شادی هستند که نسخه‌ای از حال و هوای گرمسیری تالاب‌های ونیز را ارائه می‌دهد. این شهر کوچک دارای کانال‌های آب زمردین، خانه‌های رنگی و قدیمی، برج ناقوس قرن هفدهمی و غذاهای خوشمزه محلی است. هرگز از سفر به این نقطه کم‌تر دیده شده و جذاب دنیا پشیمان نخواهید نشد.

 

 

چین، شهرستان تاریخی Fenghuang

این شهرستان قدیمی که قدمت آن به سال 1704 برمی‌گردد در پای کوه و در کنار رودخانه تووجیانگ واقع شده است. نام این شهر تاریخی از سایه ققنوس مانند ظاهر کوهستان گرفته شده است. این شهرستان تاریخی و کوچک این روزها به عنوان مقصدی دنج و جذاب مورد توجه چینی‌ها قرار گرفته است.

 

 

ایران، روستای پالانگان

پالانگان یک روستای کوچک سنتی در سنندج است که کمی بیش از هزار نفر جمعیت دارد. رودخانه تنگی‌ور از وسط این روستا عبور کرده و آن را به دو نیمه تقسیم کرده است به طوری که دو طرف شیب روخانه، خانه‌های روستایی قرار گرفته‌اند. این روستای پلکانی با حیاط و تراس، میراث فرهنگی خود را از طریق رقص و آوازهای محلی به قوت گذشته حفظ کرده است.

 

بخوانید: مقاصدی که در لیست سفر‌های کم هزینه و اقتصادی قرار دارند

 

مطالب مرتبط