زیباترین آبشارهای جنوب شرقی آسیا

مناطق جنوب شرقی آسیا همچون تکه جدا شده‌ای از بهشت دارای موهبت‌های زیادی هستند. از سواحل ماسه سفید زیبا گرفته تا آب‌های کریستالی و جنگل‌های انبود گرمسیری همراه با گونه‌های مختلفی زیستی در این بخش از آسیا کنار هم چیده شده‌اند. یکی از این موهبت‌های فوق‌العاده جذاب و زیبا که برای سفرهای گروهی و پیک‌نیک‌های خانوادگی به شدت مورد توجه قرار دارند، آبشارها هستند. به واسطه آبشارهای طبیعی در دل جنگل‌ها شرکت‌های مسافربری و تورهای گردشی درآمد زیادی کسب می‌کنند. در ادامه با زیباترین آبشارهای جنوب شرقی آسیا آشنا شوید.

 

تایلند، آبشار اروان

احتمالا اسم اروان را به خاطر پارک ملی اروان شنیده باشید. آبشار زمردین اروان در این پارک ملی یکی از زیباترین آبشارهای تایلند است که گردشگران را به سمت خود می‌کشاند. این پارک در غرب تایلند، در استان کانچانابوری تایلند و در روی تپه‌های Tenasserim واقع شده است. این آبشار دارای نمایی فوق‌العاده رویایی و فتوژنیک داشته و هوای آن خنک، دلربا و آرامش‌بخش است. حوضچه بزرگ این آبشار با آبی زلال و زمردی پر شده و ماهی‌های رقصان در آن به وضوح دیده می‌شوند. توصیه می‌کنیم در سفر به با تور تایلند به جای شرکت در تور هدایت شده خودتان با حمل و نقل عمومی به این پارک بروید.

 

 

لائوس، لوانگ پرابانگ، آبشار Kuang Si

این آبشار در جنوب لوانگ پرابانگ واقع شده و از سه سطح تشکیل شده است و یکی از جالب‌ترین آبشارهای دنیا برای عکاسی است. جنگل سرسبزی که آن را در خود فرو داده بر زیبایی آبشار افزوده است. سطوع بالا دارای شیب و ارتفاع تندی هستند، اما پایین آبشار با وجود حوضچه‌های کم ارتفاع پلکانی برای تفریح و آب بازی فوق‌العاده هستند. جریان مدام آب بر سطوح آهکی باید صیغلی شدن و شکل‌گیری حوضچه‌های کوچک و بزرگی شده که زیر آب‌های شیشه‌ای خودنمایی می‌کنند. در بازدید از این آبشار به مرکز نجات خرس سیاه آسیایی که در همان نزدیکی قرار دارد بروید و از خرس‌های نجات یافته تحت پوشش دیدن کنید.

 

بخوانید: زیبا‌ترین کشورها برای عاشق پیاده‌روی در طبیعت

 

 

لائوس، Don Khong، آبشار Kuang Phapheng

این آبشار از لحاظ حجم و ظرفیت آبی، بزرگ‌ترین آبشار جنوب شرقی آسیا محسوب می‌شود. شما می‌توانید با 15 دقیقه پیاده‌روی در محیط فوق‌العاده زیبا و طبیعت بکر به سکوی تماشا برسید و از گسترده منظره روبروی‌تان غرق در آرامش و حس معنوی شوید. این آبشار را به عنوان آبشار نیاگارای آسیا در نظر گرفته‌اند. به جز آبشار مناظر اطرافش هم بسیار زیباست بنابراین وقت کافی برای برای تماشا و گردش بگذارید.

 

 

تایلند، آبشار Mae Ya

در فاصله 2 ساعتی از چیانگ مای، آبشار مائه یا در پارک ملی Doi Inthanon واقع شده است که یکی از زیباترین پارک‌های ملی تایلند است. این آبشار 30 طبقه‌ای سنگی با آب شیرین بوده و با وجود غباری از ذرات آب جایی عالی برای پیک‌نیک و لذت بردن از یک عصر دل‌انگیز است. به اینجا می‌توانید با کفش معمولی هم بروید اما همچنان توصیه می‌کنیم کفش محکم و راحت بپوشید.

 

 

تایلند، چیانگ مای، آبشار Wachirathan

آبشار دوم پارک پارک ملی Doi Inthanon را هم نباید از دست بدهید. این آبشار در قسمت شمال غربی تایلند و در کوه‌های هیمالیا واقع شده است. این آبشار به جهت سقوط و صدای آب بسیار محبوب است. اگر در یک روز آفتابی برای بازدید از این آبشار بروید، می‌توانید رنگین کمان زیبایی را در هوای اطراف آبشار ببینید.

 

بخوانید: مقاصدی خاص برای سفر به طبیعت زیبای اروپای شرقی

 

 

فیلیپین، آبشار کاواسان

این آبشار در جزیره شگفت‌انگیز کبو در فیلیپین واقع شده است. شما می‌توانید به راحتی با حمل و نقل عمومی به این آبشار برسید. شما مسیر 15 تا 30 دقیقه‌ای خواهید داشت که از کلیسای Matutinao شروع می‌شود و در امتداد رودخانه کاوازان و در کنار روستاها ادامه می‌یابد. این آبشار به شدت بین مردم بومی و گردشکران محبوبیت دارد، بنابراین سعی کنید از سفر آخرهفته‌ای اجتناب کنید زیرا به دام جمعیت بازدیدکنندگان می‌افتید. حتما برای مسیربابی به یک راهنما مراجعه کنید. کاواسان مثل دیگر نقاط فیلیپین به شدت زیبا و چشم‌نواز است. حوضچه زیر آن با آب آبی و شفاف پر شده و دور آن را جنگل سرسبز احاصه کرده است.

 

 

بالی، آبشار جمبونگ

این آبشار در مرکز بالی و در نزدیکی آبشار شلوغ‌تر و محبوب‌تر یعنی آبشار گیت گیت واقع شده است. آژانس‌های گردشگری هنوز بازدید از جمبونگ را به برنامه خود اضافه نکرده‌اند، بنابراین تا دست نخورده و خلوت است برای بازدید از آن برنامه‌ریزی کنید. این آبشار زیبا و عرفانی عکس‌های اینستاگرامی زیبایی را تقدیم حساب کاربری شما خواهد کرد. برای یوگی‌ها این آبشار بسیار الهام‌بخش و دلخواه است.

 

بخوانید: زیباترین شهرهای کنار رودخانه در دنیا

 

 

بالی، آبشار سکومپول

آبشار هفتگانه سکومپول در نزدیکی روستایی با همین نام در منطقه سینگاراجا واقع شده است. این آبشار در فاصله 2 ساعتی از سمینیاک قرار داشته و با حمل و نقل عمومی در دسترس قرار دارد. شما می‌توانید برای برگشت سوار اسکوتر شوید و یا از راننده بخواهید در زمان از پیش تعیین شده برای بازگرداندن شما برگردد. راهنماها سعی می‌کنند شما را مجاب کنند که شرکت در تور اجباری است اما شما می‌توانید به راحتی خودتان بروید.

 

مطالب مرتبط