۱۰ فستیوال برتر گل جهان؛ نمایشی زیبا از گل‌های رنگارنگ

هر ساله کشورهای زیادی در دنیا هستند که به شکل‌های متفاوت فستیوالی حول محور گل‌ها برگزار می‌کنند. جشنی برای زیبایی طبیعت و فرهنگ‌های محلی که از دیرباز به راه بوده و هنوز هم بسیاری آن را به باشکوه‌ترین شکل ممکن جشن می‌گیرند. ما در این پست، به شما ۱۰ فستیوال گل برتر دنیا را معرفی خواهیم کرد و امیدورایم شما نیز در روزی در یکی از جشن‌های خوش رنگ و بو شرکت کنید.

 

 

۱۰- فستیوال لاله‌های دره اسکاگیت

 

 

 فستیوال لاله‌های دره اسکاگیت

 

 

این فستیوال از سال ۱۹۸۴ در دره اسکاگیت واقع در واشنگتن آمریکا برگزار می‌شود و کلیت برنامه تا یک ماه ادامه خواهد داشت. دره‌ای بی‌نهایت زیبا که با لاله‌های رنگارنگ فرش شده و بسیاری از مردم آمریکا و نقاط دیگر جهان برای دیدنش به این گوشه از امارات متحده سفر می‌کنند. جشن بهاره اسکاگیت به قدری گسترده است که چنیدن و چند راهنما، مردم را برای دیدن بخش‌های مختلف یاری می‌کنند.

 

 

 

۹- Battaglia di Fiori

 

 

Battaglia di Fiori

 

 

این فستیوال به صورت دوسالانه در یکی از شهرهای ایتالیا به نام ونتیمیگیلیا شده و معنی اسمش "مبارزه گل‌ها"ست. دو جشن مختلف در دو روز برگزار می‌شود که اولی مختص حرکت کاروان‌های حاوی گل به اشکال مختلف در شب اول و برپایی جشن و پایکوبی و موزیک است و مراسم دوم همان کاروان خواهد بود که روز بعد دوباره به میان مردم رفته اما این بار همه گل‌ها را به سمت هم پرتاب کرده و جوی خاص و مهیج را ایجاد می‌کنند.

 

 

۸- Batalla de Flores

 

 

 Batalla de Flores

 

 

اسپانیایی‌ها به برگزاری جنگ‌های خیابانی با میوه معروفند، اما این جشن که اواخر جولای در والنسیا برگزار می‌شود، همان درگیری اما با گل را چدید می‌آورد. یک جشن بسیار بزرگ و با شکوه با اربه‌های تزیین شده، کاروان‌ها گل آذین با شکوه و مردمی که از سراسر دنیا به والنسیا می‌آیند تا در این جشن شرکت کنند.

 

 

۷- فستیوال گل‌های مدلین

 

 

فستیوال گل‌های مدلین

 

 

این فستیوال از ۱۹۵۷ هر ساله در روز جشن "مریم باکره" در مدلین کلمبیا برگزار می‌شود و در این سال‌ها به قدری معروف شده که به جمع چند فستیوال برتر آمریکای جنوب پیوسته و هر ساله تعداد بسیار زیادی گردشگر را به همین مناسبت به این کشور می‌کشاند. در این فستیوال کاروان‌هایی از مردمی که دسته‌گل‌های بسیار بزرگ را حمل می‌کنند، از میان مردم گذر خواهند کرد. در کنار برنامه اصلی خرده جشن‌های بسیار دیگری نیز برگذار می‌شود.

 

 

۶- فستیوال گل‌های لاله‌ی کانادایی

 

 

فستیوال گل‌های لاله‌ی کانادایی

 

 

این فستیوال، بزرگ‌ترین فستیوال گل لاله در تمام دنیاست که از سال ۱۹۵۳، ماه مِی هر سال در اوتاوا، پایتخت کانادا برپا می‌شود. بهانه‌ی برپایی این فستیوال هم ۱۰۰ هزار پیاز لاله‌ای بود که پرنسس جولیا در زمان جنگل جهانی دوم، از هلند با خود به اوتاوا آورد. کنسرت‌های موسیقی، جشن‌های شبانه و بسیاری برنامه‌های دیگر در حین این فستیوال برگزار می‌شود که به جذاب‌های آن می‌افزاید.

 

 

۵- رژه رُز

 

 

رژه رُز

 

 

هر ساله در پاسادینای کالیفرنیا، رژه‌ی رز برگزار می‌شود که برخلاف آنچه در اسم این فستیوال آورده می‌شود، تنها به این گل زیبا متعلق نیست و کاروان‌هایی که به اشکال مختلف در آمده‌اند، انواع گل‌های زیبا را زیبنت وسایل نقلیه خود می‌کنند. این فستیوال نیز با برنامه‌های گسترده موسیقیایی همراه است و همیشه با یکی از بازی‌های فوتبال آمریکایی همزمان می‌شود.

 

 

۴- فستیوال گل چیانگ مِی

 

 

چیانگ می

 

 

تایلند یکی از برترین فستیوال‌های گل دنیا را در چیانگ مِی برگزار می‌کند. این جشن بزرگ که در اولین هفته اول فوریه هر سال به انجام می‌رسد یکی از رنگارنگ‌ترین فستیوال‌های دنیا را رقم می‌زد. رزهای محلی که به رز داماسک معروف است، اصلی‌ترین جلوه‌ی این جشن بوده و با توجه به رژه بزرگ مملو از گل، مسافران بسیاری برنامه‌ی تور تایلند خود را برای این زمان در نظر می‌گیرند تا به دیدن این جشن بروند.

 

 

بهترین جزایر تایلند که باید از آن‌ها دیدن کنید

 

 

۳- فستیوال گل Genzano Infiorata

 

 

فستیوال گل Genzano Infiorata

 

 

شهر رم ایتالیا نیز یک فستیوال گل بسیار بزرگ و البته قدیمی‌ترین فستیوال در لیست ما را برگزار می‌کند. این جشن که از سال ۱۷۷۸ طی سه روز برپا می‌شود، با ساختن فرش‌های بزرگی از گل با نقش‌های مختلف در خیابانی معروف برگزار می‌شود که جلوه‌ای بسیار زیبا به شهر می‌دهد. این فرش‌ها از جلوی کلیسای "سانتا ماریا دلا سیما" چیده شده و همین‌طور امتداد دارد و برای سه روز در خیابان باقی می‌مانند تا اینکه در روز آخر بچه‌های کوچک میان آن‌ها رها می‌شوند تا هر طور که دوست دارند آن‌ها را به هم بریزند و فضایی مفرح و فوق‌العاده را به وجود بیاورند.

 

 

۲-جشن فرش گل بروکسل

 

 

جشن فرش گل بروکسل

 

 

اسمی که برای این فستیوال در نظر گرفته شده کاملا گویای همه چیز است.این جشن که از سال ۱۹۷۱ آغاز و از سال ۱۹۸۶ به صورت هر دو سال یک بار در آگوست برپا می‌شود، شامل آذین یکی از میدان‌های بزرگ شهر به شکل فرشی عظیم ساخته شده از گل است. بروکسل، پایتخت بلژیک میزبان این همایش است و اروپایی‌های زیادی برای دیدن آن هر ساله روزی را در این کشور سر می‌کنند.

 

 

۱- Festa da Flor

 

 

Festa da Flor

 

 

مادرای پرتغال محبوب‌ترین و به گفته بسیاری زیباترین فستیوال گل دنیا را هر بهار برپا می‌کند. در این جشن سراسر شادی و مملو از موسیقی و گل، کاروان‌هایی شامل زنان مختلف از نقاط متفاوتی از کشور، لباس‌هایی پوشیده از گل می‌پوشند و همراه کاروان‌های بزرگ در خیابان اصلی شهر رژه می‌روند.

مطالب مرتبط