بهترین سواحل اروپا در کدام کشورها قرار دارند؟

مقاصد اروپا را می‌توان بر اساس پارامترهای بسیاری دسته‌بندی کرد، مقاصدی برای هنردوست‌ها، آن‌ها که عاشق طبیعت هستند، کسانی که به دنبال معماری‌اند و یا آن‌ها که به دنبال قدم زدن در سواحل زیبا و آفتابی می‌گردند. برای دسته آخر دانستن این که بهترین سواحل در چه کشورهایی وجود دارند از واجبات است و به همین خاطر ما در این مقاله به سراغ معرفی آن‌ها رفته‌ایم. در نظر بگیرید که سواحل انتخابی ما تنها یک انتخاب از هر کشور است.

 

 

ساحل ناواگیو؛ جزیره زاکینتوس یونان

 

 

ساحل ناواگیو، جزیره زاکینتوس، یونان

 

 

یکی از بهترین نقاط اروپا برای لذت بردن از آب‌های درخشان این جزیره بسیار زیبا. کشتی‌ها یا قایق‌هایی که شما را به این نقطه می‌برند، تنها کمی‌ دورتر از ساحل مانده تا شم در شن‌های سفید استخوانی ناواگیو به تفریح مشغول شوید و در آبی کریستالی و زیبا به شنا و آبتنی مشغول شوید. البته این محل از اوایل دهه ۸۰ به عنوان محلی توریستی شناخته شد، اما حالا تمام تابستان مملو از کسانی است که برای دیدنش این مسیر دریایی را از پیکره اصلی یونان به سمت زاکینتوس می‌روند.

 

 

ساحل Calanque d’en Vau؛ کاسیس فرانسه

 

کاسیس

 

 

آن‌هایی که علاقه‌دارند به نقاط خاص هر کشور سفر کنند و ماجراجویی رفتن به آن مکان را نیز به جان بخرند، از این ساحل نهایت لذت را خواهند برد. جایی بسیار زیبا که خلیجی کوچک در کاسیس محسوب می‌شود. برای رسیدن به این ساحل که در هر حالتی آبی آرام و فوق‌العاده شفاف دارد، یا باید دو ساعت پیاده‌روی کنید یا اینکه به وسیله قایق به آن دسترسی پیدا کنید. اما در همین نقطه‌ی نسبتا دور افتاده نیز امکانات بسیار خوبی در Calanque d’en Vau فراهم آورده شده است.

 

 

روشی عجیب برای آغاز زندگی، ازدواج در زیر آب

 

 

ساحل خرگوش؛ لامپدوسا ایتالیا

 

 

lampedusa

 

 

این ساحل یکی از زیباترین سواحل در تمام دنیا محسوب می‌شود اما حدودا ۱۰۰ مایل از مراکز اصلی شهری فاصله دارد و باید با استفاده از قایق، سریع‌ترین راه برای دسترسی به آن خواهد بود. آب این ساحل تا فاصله‌ی زیادی کم عمق بوده و شفافیتی کم‌نظیر دارد و همچنین به واسطه شکل کلی ساحل، آب آن در بیشتر مواقع آرام است. بهترین مکان ممکن برای شنا، غواصی عمق کم و البته تماشای لاکپشت‌های دریایی جذاب.

 

 

پلایا دِ میگجورن؛ فورمنترا اسپانیا

 

 

migjorn

 

 

این ساحل بسیار معروف در اسپانیا، خارج از ظاهر ویژه‌ای که دارد، تقریبا هر کس با هر سلیقه‌ای را راضی خواهد کرد. آن‌ها که می‌خواهند تنها به آفتاب گرفتن و آبتنی مشغول شوند می‌توانند بر روی تخت‌های کنار ساحل زیر چتر دراز بکشند، برای والیبال ساحلی و انواع بازی‌ها بر روی شن تجهیزات مناسب وجود دارد و علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی نیز امکاناتی کامل در اختیار خواهند داشت.

 

 

بهترین شهرهای دنیا برای عاشقان شیرینی و شکلات

 

 

ساحل دوردل دور، دورست، انگلستان

 

 

durdle-door

 

 

به طور کلی کسی برای دیدن سواحل زیبا به انگلستان سفر نمی‌کند و بیشتر برای دیدن لندن، موزه‌ها و به طور کلی فضای شهری به این نقطه از اروپا می‌رود، با این حال این ساحل به تنهایی می‌تواند تعداد زیادی گردشگر را به این سرزمین بکشاند. از نظر بصری دوردل دور بسیار زیباست، آنقدر که اینترنت پر شده از پوسترهای متفاوت از آن، آبی شفاف و جذاب دارد و ساحل نی‌اش با صخره‌هایی محاصره شده که خود باعث سایه شدن در بخش‌هایی از محیط و حتی توی آب می‌شود. همه چیز برای لذت بردن در این مکان آماده است و رفتن به آن خاطره‌ای فراموش نشدنی در ذهنتان ایجاد خواهد کرد.

 

 

زلاتنی رات، راک، کرواسی

 

 

زلاتنی رات، راک، کرواسی

 

 

کافی است به عکس‌های این ساحل زیبا نگاه کنید تا متوجه شوید چرا به عنوان برترین ساحل کرواسی، آن را در لیست خود آورده‌ایم. این منطقه جنگلی زیبا با پس‌زمینه از کوهستان سرسبز، ساحلی دارد که به شکل یک مثلاث درخشان، در میان‌ آب کریستالی نفوذ کرده و منطقه‌ی ساحلی فوق‌العاده‌ای را پدید می‌آورد که از جمله گردشگر‌پذیرترین بخش‌‌های کل کشور محسوب می‌شود.

 

 

معروف‌ترین سواحل دنیا در کدام مناطق قرار گرفته‌اند؟

 

 

گلدن سندز؛ وارنا بلغارستان

 

 

گلدن سندز، وارنا، بلغارستان

 

 

یکی از معروف‌ترین سواحل دنیا نیز در بلغارستان و شهر وارنا واقع شده، جایی که به طول ۳٫۵ کیلومتر با شن‌های طلایی بسیار زیبا پوشیده شده و آب‌های درخشانش مکانی رویایی برای گردشگران پدید می‌آورد. در حاشیه این ساحل امکانات رفاهی و هتل‌های بسیاری وجود دارد و از بسیاری جهات راحت‌ترین ساحل در میان انتخاب‌های ما از نظر دستیابی به شمار می‌آید. در اطراف این ساحل نیز چندین چشمه آب معدنی وجود دارد که آن‌ها را نیز باید به جذابیت‌های تور بلغارستان اضافه کرد.

 

 

ویک؛ ایسلند

 

 

ویک، ایسلند

 

 

شاید آب‌های ویک شبیه به بسیاری مقاصد گردشگری برای شنا در اعماق زیاد مناسب نباشد، اما شن‌های سیاه و فرم خاص این ساحل آن را به یکی از مهم‌ترین دیدنی این کشور بدل کرده که سالانه چند صد هزار نفر از آن دیدن می‌کنند. شن‌های سیاهی که به واسطه فعالیت‌های آتش‌فشانی در آن منطفه به وجود آمده‌اند و نمایی متفاوت از یکی از خاص‌ترین سواحل دنیا را در این کشور پدید آورده‌اند.

مطالب مرتبط