معرفی جذاب‌ترین آبشارهای آسیا

آسیا دارای زیبایی‌های طبیعی فراوانی است. هر سمت طبیعت این قاره پهناور که بروید چیزی برای دیدن و کشف کردن دارید. جنگل‌ها وسعت زیادی از این سرزمین را زیر پوشش خود درآورده‌اند که در اعماق‌شان می‌توان پدیده‌های زیبای دیگری را کشف کرد. یکی از جذاب‌ترین و نشاط ‌آورترین پدیده‌های طبیعی آبشارها هستند که محیط اطراف‌شان را با طراوت می‌کنند و با صدای‌شان آرامش به جان بازدیدکنندگان تزریق می‌کنند. ما در مقاله بهترین آبشارهای دیدنی آسیا را معرفی می‌کنیم. این فهرست، به هیچ وجه دائمی نیست و با توجه به تغییر طبیعت مسلما تغییر خواهد کرد.

 

چین، گوانگژی، آبشار دتیان

دتیان از زیباترین آبشارهای چین است، که به جرات می‌توانیم آن را زیباترین آبشار آسیا با بهشتی‌ترین منظره ممکن بدانیم. ارتفاع زیاد و غباری از ذرات آن همراه با پس زمینه سرسبز جنگلی آنقدر زیبا و شور‌انگیز است که باعث شده تا در صدر فهرست ما قرار بگیرد. دتیان بزرگ‌ترین آبشار چین نیست، اما یکی از بزرگ‌ترین‌های این کشور است. در اطراف آبشار دهکده‌های چند فرهنگی جذابی وجود دارد، که سنت‌های منطقه را در خود حفظ کرده‌اند. در اینجا بازاری چینی ویتنامی هم وجود دارد که نباید بازدید از آن را از دست دهید. در حقیقت سفر به این آبشار صرفا در پیکنیکی پای آبشار خلاصه نمی‌شود.

 

بخوانید: آبشارهای معروف دنیا که سوژه‌های جذاب عکاسی هستند

 

 

تایلند، تاک، آبشارThi Lo Su

این آبشار غیرمعمول که در چند سطح و لایه گسترده شده است، به عنوان بزرگ‌ترین آبشار تایلند  و یکی از شگفت‌انگیزترین آبشارهای تایلند شناخته می‌شود. این آبشار که به صورت چند سطح از صخره‌ها پایین می‌ریزند و بین بوته‌های علف و درختان سرسبز بسیار زیبا به نظر می‌رسد. با کمی احتیاط می‌توانید از این صخره‌ها بالا بروید و درست وسط آبشار پلکانی و حوضچه‌های چندگانه‌اش بنشینید. آیا از خنکی و رطوبت هوا به اندازه کافی لذت می‌برید؟ این یکی از آبشارهای منحصر به فرد دنیاست که در تور تایلند می‌توانید برای بازدیدش بروید.

 

 

هند، کارناتاکا، آبشارهای Unchalli

آبشار اونچالی دارای جریان ثابت و قابل اطمینانی است، اما از یک شیب سنگی پایین می‌ریزد و تا اعماق جنگل می‌روند؛ به همین دلیل از دور با ظاهری غیرمعمول به نظر می‌رسد. اگر در زمان و روز درستی به این آبشار برسید، احتمالا خوش شانس خواهید بود و می‌توانید از تماشای رنگین کمان اطرافش لذت ببرید. مردم معتقدند اونچالی از آبشارهای Jog در کارناتاکا بهتر است. بنابراین اگر می‌خواهید از یکی دیدن کنید به اونچالی بروید.

 

 

چین، Guizhou، آبشار Huangguoshu

این منطقه به خاطر معروف‌ترین آبشار چین به شهرت رسیده است. این آبشار با ارتفاع 74 متر و 81 متر عرض از بزرگ‌ترین آبشارهای چین محسوب می‌شود. ظاهر این آبشار کلاسیک و به شکل مربعی است و چون با فشار فرو می‌ریزد، به صورت سفید دیده می‌شود. اطراف این آبشار را غباری از ذرات آب فراگرفته و بر زیبایی منطقه افزوده است. اطراف این آبشار حالت صخره‌ای و بدون شیب است که تا حدودی دست شما را برای حرکت کردن روی سنگ‌ها و نزدیک شدن به محوطه آبشار می‌بندد. اما نکته‌ای که حتما باید به آن اشاره کنیم غار Curtain در پشت آبشار است که می‌توانید به آن بروید و منظره ریزش آبشار را از نمای پشتی ببینید.

 

بخوانید: زیبا‌ترین کشورها برای عاشق پیاده‌روی در طبیعت

 

 

تایلند، چیانگ مای، آبشار Mae Ya

این آبشار پلکانی به لحاظ ظاهر مثلثی‌اش غیرمعمول و نادر است. این آبشار از جذاب‌ترین ویژگی‌های دیدنی پارک ملی Doi Inthanon در تایلند شمالی است و با آبشار Thi Lo Su بزرگ‌ترین آبشار کشور برابری می‌کند. این آبشار به شدت فتوژنیک و زیبا بین گردشگران و محلی‌ها به یک اندازه محبوب است و هر بازدیدکننده‌ای سعی می‌کند عکس‌های کارت پستالی از این آبشار بیاندازد. شما می‌توانید بهترین تفریحات خانوادگی در چیانگ‌مای را در کنار این آبشار زیبا داشته باشید و از طبیعت آن لذت ببرید.

 

 

ژاپن، واکایاما، آبشار ناچی

ناچی با 133 متر ارتفاع بلندترین آبشار ژاپن محسوب می‌شود، اما حتی اگر ارتفاع آن را نادیده بگیریم چینش طبیعی آن با وجود درختان سرسبزی که کاملا آن را احاطه کرده‌اند و ساختمان سنتی واقع در نزدیکی‌اش باعث می‌شود تا از محبوب‌ترین نقاط زیبای طبیعی برای ژاپنی‌ها باشد. این یکی از معدودترین آبشارهایی است که با منظره معبد تزئین شده است. به علاوه وجود جو نیمه گرمسیری و محیط آرام باعث می‌شود فراموش کنید که هنوز در جزیره اصلی هنشو هستید.

 

بخوانید: زیباترین شهرهای اروپا برای سفر

 

 

ژاپن، تاچیگی، آبشارهای کگون

شما می‌توانید با یک ماشین‌سواری کوتاه از میراث جهانی نیکو به این آبشار 97 متری برسید. این بخش از ژاپن با طبیعت فوق‌العاده و تاریخ و فرهنگ کهن یکی از نقاط گردشی برای طبیعت دوستان و ماجراجویان برشمرده می‌شود. این آبشار جذاب به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش بالایی آن مستقیما و با فشار پایین می‌ریزد و بخش دوم آن از روی سطوح سنگی و پلکانی پایین می‌رود. این آبشار فوق‌العاده زیبا با صخره‌های سبز و خزه بسته و درختان انبوه اطرافش بسیار چشم‌نواز و دیدنی است، مخصوصا اگر صبح‌ها و یا روزی آفتابی بروید می‌توانید رنگین کمانی زیبا و رویایی که اطرافش را محاصره کرده هم ببینید.

 

مطالب مرتبط