مقاصدی که در لیست سفر‌های کم هزینه و اقتصادی قرار دارند

مقاصد افسانه‌ای زیادی هستند که می‌توان با مبلغی قابل قبول از آن‌ها بازدید کرد و به ماجراجویی در آن‌ها پرداخت. حتما زمان‌هایی بوده که قصد داشتید به جایی سفر کنید و آنقدر دست دست کردید که قیمت‌ها بیشتر و بیشتر شدند. با آمدن تابستان و روزهای پرکاری تورها، هتل‌ها و دیگر اصناف وابسته به گردشگری، قیمت‌ها نیز بالا خواهند رفت مخصوصا حالا که دلار نوسانات زیادی به خود می‌بیند بهتر است به مقاصد ارزشمندی در دنیا که باید به آن‌ها سفر کنید بروید.

 

 

اسکاتلند، ادینبورگ

 

 

اسکاتلند، ادینبورگ

 

 

ادینبورگ جزو یکی از زیباترین مقاصد در حال توسعه گردشی دنیاست که تمام هزینه‌های آن از جمله محل اقامت، خورد و خوراک و گشت و گذار و بازدید از جاذبه‌هایی همچون قلعه ادینبورگ در کل ۱۰۰ دلار تمام می‌شود. قلعه ادینبورگ یک مکان تاریخی و از نمادهای برجسته اسکاتلند محسوب می‌شود. به کاخ‌های شلوغی چون Mons Meg بروید و جواهرات پادشاهی را تماشا کنید. در سال ۱۰۳۰ این قلعه با کلیسای کوچکی که هنوز پا برجا است ساخته شد بنابراین بعد از قلعه سری هم به کلیسای آن بزنید. با رفتن به بالاترین بخش‌های ساختمان شاهد نمای افق و بسیار چشمگیر شهر روبرو خواهید شد، پس دوربینتان را بردارید و عکس‌های به یادماندنی ثبت کنید.

 

 

شانگهای

 

 

شانگهای

 

 

در تور چین شانگهای یکی از سه شهر برجسته دنیاست که در سال ۲۰۱۶ بیشترین رزرو هتل دنیا را داشته است. بازدید بیشتر و اشتیاق برای کشف و ماجراجویی بیشتر برابر است با افزایش دائمی قیمت‌ها. قائدتا اگر به دنیال ارزان‌ترین حالت ممکن هستید بهتر است زمستان از این شهر بازدید کنید اما برای تابستان هر چه زودتر اقدام کنید نتیجه بهتری خواهید گرفت. در این شهر شما طیف وسیعی از انواع رستوران‌ها، بارها، تفریحات شبانه، سالن‌های تئاتر و اپرای باشکوه، جدیدترین و مجهزترین سینماها، و بخش‌های باستانی را در دسترس خواهید داشت.

 

 

۶ تم‌پارک عجیب در چین که گردشگران عاشق آنها هستند

 

پرتغال، لیسبون

 

 

پرتغال، لیسبون

 

 

لیسبون هم مانند ادینبورگ یکی از شهرهای ارزشمند و زیباست که مدت‌ها از نگاه گردشگران دور مانده بود اما طی سال‌های اخیر و پیشرفت گردشگری یکی از مقاصد جذاب و دیدنی شناخته می‌شود. هزینه یک هفته اقامت در یکی از هتل‌های ۵ ستاره شهر برابر با یک یا دو روز اقامت مشابه در یکی از هتل‌های دیگر شهرهای اروپایی خواهد بود. همچنین هزینه خوراک و استفاده از لوازم نقلیه نیز پایین است. این شهر نقاط تاریخی فراوانی دارد که باید از آن‌ها بازدید کنید. به بلم که یکی از زیباترین مناطق شهر و از جاذبه‌های اصلی آن است بروید. بسیاری از جاذبه‌های دیدنی قرن ۱۴امی در اطراف رودخانه تاگوس و بندرگاه بلم قرار گرفته‌اند. تعدادی بناهای محکم همچون برج بلم، قصر باشکوه آجودا، و موزه کوچ (Coach) هستند که باید در خلال گشت و گذارتان آن‌ها را هم ببینید.

 

 

آلمان، هامبورگ

 

 

هامبورگ

 

 

هامبورگ یکی از بزرگترین شهرهای بندری آلمان است که با افزایش گردشگر مواجه بوده و کمی قیمت‌های گردشی آن بالا رفته است. این شهر دارای انواع گالری‌ها و موزه‌ها، بوتیک‌های جذاب و غذاهای فوق العاده و همچنین کانال‌های بیشتری نسبت به ونیز و آمستردام است. این شهر یکی از بهترین نقاط برای شب بیداری و شرکت در جشن‌ها و اجراهای موسیقی زنده شبانه است. صبح روز یکشنبه به بازار Fischmarkt بروید و زندگی بومی مردم را از نزدیک شاهد باشید. شما می‌توانید در این بازار اقلامی چون ماهی تازه دریای شمالی را خریداری نمایید. سپس به حاشیه رودخانه الب بروید و یک ساندویچ سوسیس با نوشیدنی نوش جان کنید.

 

 

مالزی، کوالالامپور

 

 

مالزی، کوالالامپور

 

 

با تور مالزی وارد پایتخت این کشور شوید اینجا در بین کشورهایی که بیشتر رزرو هتل را دارند رتبه دهم را به خود اختصاص داده است. بنابراین اگر امیدوارید که با قیمت پایین‌تری به آن سفر کنید بهتر است برنامه‌تان را عقب بیاندازید. به ویژه آب و هوای گرم و دوست داشتنی آن در تابستان امکان استفاده از سواحل زیبا و جزایر منحصر به فرد و استفاده از امکانات آب و غواصی را در کنار خرابه‌های باستانی و آسمان خراش‌های لوکس و مدرن پدید می‌آورد. با چنین آب و هوای گرمسیری، می‌توان گفت به نیویورک آسیا سفر خواهید کرد. در بین تمام جاذبه‌های دیدنی و فراوان رفتن به مراکز خرید و بازارهای ستنی را از یاد نبرید.

 

سقوط آزاد از برج‌های کوالالامپور

 

 

اتریش، وین

 

 

 

اتریش وین

 

 

این شهر اتریشی که جدیدا توجه‌های زیادی را به خود جلب کرده، پر از انواع کافه‌های جذاب، پارک‌های دیدنی و مسیرهای افسانه‌ای است. این شهر نقاط دیدنی برجسته و مکان‌های تاریخی زیادی برای ارائه دارد. یکی از مکان‌های باشکوه که از نمادهای شهر هم محسوب می‌شود کلیسای سنت استفان است که در اطرافش دیدنی‌های ساختمان‌های دیدنی دیگری همچون  Ringstrasse، و بلوار بزرگ شاه فرانس جوزف که در اواسط قرن ۱۹ام ساخته شده قرار دارد. شما می‌توانید از کلیسای زیبای سنت استفان دیدن کنید و مسیرتان را تا بلوار پیش ببرید و در هوای عالی و محیط جذاب آن لذت ببرید و یک پیاده‌روی صمیمی را در کنار عزیزانتان تجربه کنید. از جمله جاهای دیدنی شهر که باید از آن‌ها بازدید کنید می‌توان به اختصار از ساختمان‌های دانشگاهی رنسانس، مجلس نئوکلاسیک، neo-baroque Burgtheater و تالار شهر دیدن کنید. شما می‌توانید اوقات استراحتتان را در کافه‌ها و یا مناطق سرسبز اطراف شهر سپری کنید.

مطالب مرتبط